Το ηλεκτρικό Kona είναι η πρώτη ευρείας κλίμακας προσπάθεια της Hyundai σε ό,τι αφορά την ηλεκτροκίνηση, τουλάχιστον στην ελληνική αγορά.
Το Kona electric προσφέρεται σε δύο εκδόσεις. Η μία έχει μπαταρία με χωρητικότητα 39.2 kWh και ισχύ 136 ίππους. Η δεύτερη έρχεται με μπαταρία 64 kWh και ισχύ 204 ίππων.
Έχοντας στα χέρια μας τη δεύτερη, είχαμε την ευκαιρία να δούμε πώς κινείται το SUV των Κορεατών στο δρόμο και ποια είναι η εμπειρία που προσφέρει σε οδηγό και επιβάτες.
Πώς το ξεχωρίζουμε οπτικά;
Εξωτερικά το ηλεκτρικό Kona έχει κάποιες διαφορές συγκριτικά με εκείνα που κινούνται από κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η βασικότερη είναι ότι η γρίλια που συναντάμε μπροστά απουσιάζει πλήρως. Τη θέση της δίνει σε ένα ανάγλυφο μοτίβο. Πίσω από εκεί βρίσκεται η υποδοχή για τη φόρτιση της μπαταρίας.
Άλλες διαφορές είναι ότι απουσιάζουν τα φώτα που βρίσκονται χαμηλά στον μπροστά προφυλακτήρα, οι προβολείς ομίχλης δεν φέρουν το πλαίσιο που τους διαχωρίζει από την υπόλοιπη μάσκα, ο οριζόντιος αεραγωγός στο πάνω μέρος της μάσκας δεν υπάρχει πλέον, τα φλας έχουν ενσωματωθεί με πιο διακριτικό τρόπο στους θόλους, ενώ στο ηλεκτρικό υπάρχουν μικρές κάθετες εισαγωγές αέρα στα άκρα. Ακόμα, το ανάγλυφο μοτίβο που μπαίνει στη θέση της γρίλιας, χωρίζεται σε τρία τμήματα. Το δεξί ανοίγει και αποκαλύπτει τη θύρα φόρτισης. Το μεσαίο και το αριστερό είναι σταθερά, με τον διαχωρισμό ανάμεσά τους να γίνεται καθαρά για λόγους συμμετρίας.
Παρατηρώντας το αυτοκίνητο από πίσω, οι διαφορές είναι λιγότερες. Εντοπίζονται κυρίως στην ελαφρώς αλλαγμένη διάταξη που έχουν τα φωτιστικά σώματα που βρίσκονται πάνω από τον προφυλακτήρα, στη διαφορετική εμφάνιση της προστατευτικής ποδιάς και φυσικά στην ύπαρξη της επιγραφής electric στην πόρτα του χώρου αποσκευών.
Από το πλάι το μάτι θα εντοπίσει τρεις διαφορές. Η πρώτη είναι η έλλειψη ανοίγματος για ανεφοδιασμό με βενζίνη ή πετρέλαιο. Η δεύτερη είναι οι πολύ πιο αεροδυναμικές ζάντες. Όσον αφορά την τρίτη, είναι η ίδια η μπαταρία.
Όντας τοποθετημένη στο πάτωμα του αυτοκινήτου, αν κάποιος κοιτάξει το αυτοκίνητο από το πλάι, θα μπορέσει να τη διακρίνει να καταλαμβάνει μεγάλο ποσοστό του χώρου ανάμεσα στους δύο άξονες.
Τι γίνεται εντός;
Αν οι εξωτερικές διαφορές σας φάνηκαν πολλές, στο εσωτερικό η εικόνα διαφέρει ακόμα περισσότερο. Αρχικά τα υλικά είναι πιο ποιοτικά, καθώς συναντάμε μαλακό πλαστικό σε μεγαλύτερο ποσοστό στην καμπίνα του ηλεκτρικού Kona. Ωστόσο, η μεγαλύτερη διαφορά είναι η κονσόλα ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό. Είναι μεγάλη και ψηλά τοποθετημένη, αντίθετα με των υπόλοιπων εκδόσεων που είναι χαμηλά τοποθετημένη και έχει μικρότερο μέγεθος. Επιπρόσθετα, έχει σχεδιασμό που θυμίζει γέφυρα, καθώς από κάτω υπάρχει επιπλέον χώρος για μικροαντικείμενα. Εκεί φιλοξενείται ο “αναπτήρας” και μία δεύτερη θύρα USB.
Παραμένοντας στην κονσόλα, εκείνη του ηλεκτρικού έχει επάνω της τέσσερα πλήκτρα για το χειρισμό του αυτοκινήτου. Είναι τα γνώριμα P, N, D, R (Πάρκινγκ, Νεκρά, Οδήγηση και Όπισθεν).
Έχοντας αναλύσει τα βασικότερα σημεία διαφοροποίησης του εσωτερικού, τα μόνα που έμεινε να πούμε είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με την εντελώς νέα διάταξη και τα ιδιαίτερα γραφικά, η μεγάλη οθόνη των 10.25 ιντσών για το infotainment και τα paddles πίσω από το τιμόνι, τα οποία ρυθμίζουν την ανάκτηση ενέργειας.
Μετά τις διαφορές εμφάνισης σε σχέση με τα Kona που έχουν κινητήρες εσωτερικής καύσης, πάμε να εξετάσουμε πιο αναλυτικά την ηλεκτρική φύση του crossover.
Hyundai Kona Electric: Αδειάζουμε την μπαταρία του στην πόλη. Πώς τα πάει;
Τα (ηλεκτρικά) τεχνικά χαρακτηριστικά
Το Kona με τις 64 kWh έχει έναν ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος κινεί τους μπροστινούς τροχούς. Η ισχύς του είναι 204 ίπποι και η ροπή του φτάνει τα 395 Nm. Όσο για κιβώτιο ταχυτήτων είναι «μίας ταχύτητας» (πλέον της όπισθεν). Το βάρος του μοντέλου των Κορεατών φτάνει περίπου τα 1.700 κιλά με αυτή την μπαταρία (1.685 – 1.743 ανάλογα τον επιπλέον εξοπλισμό).
Ο συνδυασμός των παραπάνω χαρακτηριστικών έχει ως αποτέλεσμα η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να γίνεται σε 7.9 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 167 χλμ./ώρα.
Κοινό χαρακτηριστικό των περισσότερων ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ο εντυπωσιακός τρόπος που αποδίδεται η ροπή. Αυτό ισχύει και στην περίπτωση του Kona. Αν μάλιστα έχεις επιλέξει και το Sport οδηγικό προφίλ, όλα γίνονται ακόμα γρηγορότερα.
Το φέρνεις στα μέτρα σου
Με την ευκαιρία της αναφοράς στο Sport mode, πρέπει να πούμε ότι υπάρχουν τρία προφίλ που φαίνονται με την πρώτη ματιά, αλλά και ένα τέταρτο. Εκτός από το Sport, τα άλλα δύο είναι τα Comfort και Eco. Ανάλογα με το ποιο θα επιλέξεις αλλάζει η διαθέσιμη ισχύς, αλλά και η συμπεριφορά του τιμονιού. Όσον αφορά το τέταρτο, είναι το Eco+. Για να επιλεγεί, πρέπει ο οδηγός να πιέσει παρατεταμένα το πλήκτρο Drive Mode. Σε αυτό μειώνεται περαιτέρω η ισχύς (αλλά και πάλι είναι κάτι παραπάνω από αρκετή). Επιπλέον, απενεργοποιείται ο κλιματισμός (φυσικά πάντα μπορείς να τον ενεργοποιήσεις εκ νέου). Τέλος, μπαίνει όριο στα 90 χλμ./ώρα. Αυτό γίνεται επειδή τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μετά από αυτή την ταχύτητα αρχίζουν και καταναλώνουν δυσανάλογα πολλή ισχύ. Ωστόσο, αν πατήσεις το γκάζι μέχρι το τέλος της διαδρομής, κάνει ένα “σκαλοπάτι”. Όταν πατηθεί το “σκαλοπάτι”, το αυτοκίνητο συνεχίζει να επιταχύνει και μετά τα 90 χλμ./ώρα, ακόμα και αν είναι στο Eco+.
Στα θετικά σημεία η άνεση
Πέρα από τις επιδόσεις που είδαμε πιο πάνω, το Kona electric είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο θα καλύψει σε μεγάλο βαθμό τις ανάγκες των περισσότερων. Έχει επαρκείς χώρους τόσο για τους μπροστά, όσο και για τους πίσω επιβάτες, ενώ το πορτ-παγκάζ του αγγίζει τα 332 λίτρα. Πρόκειται για μικρή διαφορά σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις, οι οποίες προσφέρουν 361 λίτρα. Ίσως ο μοναδικός τομέας που θα θέλαμε κάτι καλύτερο, είναι το διαθέσιμο ύψος εσωτερικά. Επειδή η μπαταρία είναι τοποθετημένη στο πάτωμα, η καμπίνα έχει έρθει λίγο πιο ψηλά. Μπορεί οι μπροστά επιβάτες να μην αντιμετωπίζουν κανένα πρόβλημα, όμως στις πίσω θέσεις αν βρεθεί κάποιος με ύψος άνω του μετρίου, ίσως αντιμετωπίσει κάποιες δυσκολίες.
Στο δρόμο το Kona electric εκτός από γρήγορο είναι και άνετο. Η επιλογή για χρήση πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα δικαίωσε τους μηχανικούς, καθώς παρά το αυξημένο βάρος, το ηλεκτρικό Kona αντιμετωπίζει με άνεση τις πάμπολλες κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων.
Το κόστος;
Όσο για την αυτονομία, διαβάστε το test που κάναμε αποκλειστικά μέσα στους δρόμους της Αθήνας. Η τιμή του ηλεκτρικού Kona ξεκινά από τις 42.990 ευρώ. Με την κρατική επιδότηση αυτό το ποσό μειώνεται στις 37.695 ευρώ, ενώ αν συνδυαστεί με απόσυρση πέφτει ακόμα χαμηλότερα, στις 36.965 ευρώ. Το αντίστοιχο ποσό για την έκδοση με την μικρότερη μπαταρία των 39.2 kWh, διαμορφώνεται στις 30.190 ευρώ.