To Hyundai Kona διεκδικεί βραβείο σε δύο θεσμούς, ένα ελληνικό και ένα ευρωπαϊκό για τη χρονιά 2024.
Ο ένας θεσμός είναι το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2024 για την Ελλάδα» όπου στη λίστα με τα φιναλίστ μοντέλα είναι συνολικά 11, και ο άλλος ο ευρωπαϊκός ανεξάρτητος δημοσιογραφικός διαγωνισμός ΑutoBest, για το Best Buy Car of Europe 2024, και «μάχεται» με άλλα τρία μοντέλα.
Στην Αυστρία λοιπόν όπου ήταν τα τέσσερα φιναλίστ μοντέλα, στo κέντρο ασφαλούς οδήγησης στο Τίσντορφ, μία ώρα απόσταση από τη Βιέννη.
Τα τέσσερα μοντέλα εκτός του Kona ήταν τα Fiat 600e, Jeep Avenger και BYD Dolphin. Για το BYD και το Fiat έχουν δημοσιεύσει, ενώ θα ακολουθήσει το Jeep, μετά την παρουσίαση του Kona.
H Hyundai είχε φέρει στην Αυστρία την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, με τη μεγαλύτερη μπαταρία των 65 kWh με ενσωματωμένο φορτιστή 11 kW.
Σύμφωνα με την εταιρία με ταχυφορτιστή 100 kW o χρόνος φόρτισης από το 0-80% χρειάζονται 41 λεπτά, ενώ από επιτείχιο 11 kW, γύρω στις 6 ώρες.
Η έκδοση με τη μικρή μπαταρία είναι 48 kWh.
Σχεδιαστικά το Kona Electric από τις άλλες εκδόσεις με τους θερμικούς κινητήρες διαφέρει μόνο στο μπροστινό μέρος και συγκεκριμένα στη μάσκα που είναι «κλειστού» τύπου και στον προφυλακτήρα, ενώ στο πίσω δεξί μέρος υπάρχει η υπογραφή Electric.
Oι χαρακτηριστικοί προβολείς στις άκρες των φτερών, όπως και πίσω, τα λεπτά φώτα led στο πάνω μέρος τόσο του καπό του κινητήρα, όσο και των αποσκευών, υπάρχουν και στο αμιγώς ηλεκτρικό Kona, όπως τα φουσκωμένα φτερά και οι ακμές στα πλάγια.
Hyundai Kona Electric:To αυτοκίνητο φορούσε χειμερινά ελαστικά διαστάσεων 235/45-19
Στο εσωτερικό δεν υπάρχουν διαφορές μεταξύ θερμικών και ηλεκτρικών μοντέλων με τις δύο οθόνες 12,3 ιντσών η κάθε μια κάτω από ενιαίο κρύσταλλο.
Κάτω από την οθόνη αφής, η Hyundai ακολουθεί την παράδοση και υπάρχει μια σειρά διακοπτών για διάφορές ρυθμίσεις που εμφανίζονται στην οθόνη.
Κάτω από αυτό είναι η σειρά παροχών για φόρτιση smartphone ενώ στη βάση της κονσόλας υπάρχει μια άλλη σειρά διακοπτών που έχει να κάνει με τα θερμαινόμενα καθίσματα, το επίσης θερμαινόμενο τιμόνι, τις κάμερες, ενώ ο περιστροφικός διακόπτης είναι για το οδηγικό μενού.
Το ίδιο ακριβώς design θα συναντήσετε και στις εκδόσεις με θερμικούς κινητήρες, ενώ το τιμόνι είναι 3άκτινο, χωρίς επίπεδα σημεία, όπως συνηθίζεται στις ημέρες μας.
Hyundai Kona: Το εσωτερικό είναι προσεγμένο, κάτι που γίνεται αντιληπτό στους επιβάτες.
Ως ηλεκτρικό με την άμεση ροπή, και το κιβώτιο μονής σχέσης (ο επιλογές στη δεξιά μεριά της κολόνας του τιμονιού) ενώ από τα paddles ρυθμίζεται η ανάκτηση ενέργειας, αλλά και η οδήγηση «one pedal», δεν είναι τόσο εκρηκτικό ώστε να φοβίζει τον ιδιοκτήτη, ο οποίος αφηρημένα πατήσει βαθιά το πόδι του στο πεντάλ γκαζιού.
Ταξιδεύει ευχάριστα, ήσυχα, ενώ με βάση το κομπιούτερ η κατανάλωση ρεύματος κυμάνθηκε στα 15,6 kWh/100 χλμ.
Και όπως εύστοχα σχολίασε με χιούμορ κάποιος γνώστης, η κατανάλωση είναι μικρότερη από τη φόρτιση smartphone.
Όντως χαμηλή κατανάλωση ακολουθώντας πιστά τα όρια του Κ.Ο.Κ. στους δρόμους της Αυστρίας.
Να θυμίσουμε τις εξωτερικές διαστάσεις, που δεν αλλάζουν σε σχέση με τις θερμικές εκδόσεις, σε μήκος/πλάτος/ύψος που είναι 4.355/1.825/1.580 χλστ. με μεταξόνιο 2.660 χλστ. με 466 λίτρα αποσκευών και 151 χλστ. απόσταση από το έδαφος.
Η Hyundai με το Kona έκανε βήματα μπροστά, κυρίως στην ποιότητα και στην οδική συμπεριφορά με ένα αποδεκτό αισθητικά σύνολο, αν και η σχεδίαση είναι καθαρά υποκειμενική υπόθεση.
Οι τιμές του Hyundai Kona Electric στη χώρα μας ξεκινούν από τα 40.290 ευρώ για την έκδοση με την 65άρα μπαταρία, που έχουν αφαιρεθεί τα 8.000 ευρώ από την κρατική επιδότηση του προγράμματος «κινούμαι Ηλεκτρικά» καθώς και 5.000 ευρώ έκπτωση της εταιρίας.