Ίσως η συγκεκριμένη lime απόχρωση του Hyundai Κοna είναι κάπως κραυγαλέα, αλλά έγινε πολλές φορές η αφορμή να κοντοστέκονται οι περαστικοί και το εξετάζουν.
Το λογότυπο Blue Drive στα εμπρός φτερά δημιουργούσε την υποψία ότι το συγκεκριμένο Kona είχε κάτι το διαφορετικό, ενώ το «μυστήριο» λύνονταν όταν ανακάλυπταν την ένδειξη hybrid στην πόρτα του χώρου αποσκευών.
Ελάτε λοιπόν να μάθουμε αν η νέα υβριδική έκδοση του κορεάτικου crossover είναι και τεχνολογικά ελκυστική. Θα περάσουμε κατευθείαν στο «ψαχνό», δηλαδή στο σύστημα κίνησης, καθώς το Kona το γνωρίζουμε ήδη καλά ως μοντέλο.
Αν κρατούσαμε στα χέρια μας την «ακτινογραφία» του νέου υβριδικού Kona θα βλέπαμε ότι κάτω από το εμπρός καπό του βρίσκεται τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1.6 λίτρων, απόδοσης 105 ίππων (5.700 σ.α.λ.) και 147 Nm ροπής (4.000 σ.α.λ.).
Δεν είναι όμως μόνος του, καθώς τον συντροφεύει ηλεκτροκινητήρας 43,5 ίππων και 170 Nm ροπής. Συνδυαστικά το υβριδικό Kona παράγει 141 ίππους και 265 Nm ροπής.
Παράλληλα θα εντοπίζαμε ότι κάτω από τα πίσω καθίσματα βρίσκεται μπαταρία πολυμερών ιόντων λιθίου (χωρητικότητας 1.56 kWh, 240 Volt, απόδοσης ισχύος 42 kW).
Δεν υπάρχει κάποιο κουμπί που να επιτρέπει στο Kona να κινηθεί αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, με τη συγκεκριμένη επιλογή να τη συναντάμε κυρίως σε plug-in υβριδικά μοντέλα (δηλαδή αυτά που η μπαταρία τους φορτίζει με σύνδεση καλωδίου).
Αναρωτιέστε πώς φορτίζει η μπαταρία του υβριδικού Kona; Κατά τη διαδικασία της πέδησης και όταν λειτουργεί ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, το έργο του οποίου υποβοηθά ο ηλεκτροκινητήρας με παροχή έξτρα δύναμης, κάτι που αισθάνεσαι στην απόκριση του γκαζιού.
Αυτό που διαπιστώσαμε είναι ότι το υβριδικό Kona εκκινούσε σχεδόν πάντα με τον ηλεκτροκινητήρα (ομαλότατα και όχι νωχελικά), ενώ ταυτόχρονα κινούνταν κυριολεκτικά αθόρυβα. Ειδικά μέσα στην πόλη και με χαμηλές ταχύτητες η πράσινη ένδειξη EV στον πίνακα οργάνων παρέμενε αναμμένη, υπενθυμίζοντας μας ότι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης «ξεκουράζεται». «Ξυπνούσε» μόνο όταν πατούσαμε έντονα το γκάζι για να κινηθούμε πιο σβέλτα.
Το υβριδικό Kona συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων (DCT), το οποίο μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς, ενώ διακρίνεται για την ομαλή του λειτουργία και τις έγκαιρες αλλαγές των σχέσεων που εκτελεί. Σημειώστε ότι πίσω από το τιμόνι υπάρχουν paddles για χειροκίνητες αλλαγές των σχέσεων.
Αν μετακινήσεις προς τα αριστερά το λεβιέ ενεργοποιείται η λειτουργία Sport του αυτόματου κιβωτίου, που επηρεάζει την κλιμάκωση των σχέσεων, ενώ ταυτόχρονα κάνει το γκάζι να αντιδρά πιο άμεσα σε κάθε πάτημα του.
Είναι λογικό ότι ένα συμβατικό υβριδικό μοντέλο δεν προσπαθεί να πείσει με τις δυνατές του επιδόσεις (στην προκειμένη περίπτωση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,6 δευτ. και τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα), αλλά με την οικονομία καυσίμου που προσφέρει. Εμείς καταγράψαμε από 6,1 έως 6,5 λίτρα/100 χλμ. που θεωρούνται άκρως ικανοποιητικά νούμερα (επίσημη μέτρηση 4,3 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 101 γρ./χλμ.).
Ένα ακόμα πλεονέκτημα του υβριδικού Kona είναι ότι διαθέτει πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, όπως στις τετρακίνητες εκδόσεις του, κάτι που το αντιλαμβάνεσαι από τα πρώτα χλμ. Το υβριδικό Κona κινείται με στιβαρότητα, δεν πλέει καθόλου, ενώ η κάπως σφιχτή ανάρτηση είναι η αιτία που ίσως γίνουν λίγο περισσότερο αισθητές κάποιες λακκούβες, αλλά αποζημιώνεσαι με πιο συγκρατημένες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές.
Η αίσθηση από το τιμόνι του υβριδικού Kona δεν ενθουσιάζει, αλλά ούτε και απογοητεύει, σε ακρίβεια και βάρος, ενώ το δεξί πόδι πρέπει να συνηθίσει την προοδευτικότητα που έχει το πεντάλ του φρένου (λόγω της ανάκτησης ενέργειας), όμως δεν είναι αναποτελεσματικό (δίσκοι 305 χλστ. εμπρός και 284 χλστ. πίσω).
Ανεπαίσθητες είναι οι αλλαγές που έχει υποστεί το εσωτερικό του νέου υβριδικού Kona, καθώς περιορίζονται στα λευκά διακοσμητικά ένθετα στο περίγραμμα των αεραγωγών και του λεβιέ ταχυτήτων, αλλά και στο αριστερό τμήμα του πίνακα οργάνων. Εκεί πλέον δεν υπάρχει στροφόμετρο, αλλά μια βελόνα η οποία σου δείχνει πως να οδηγείς πιο οικονομικά, μετακινούμενη στα πεδία Charge, Eco και Power, ανάλογα με την πίεση που ασκείς στο γκάζι.
Στη μεγάλη κεντρική οθόνη αφής των 10,25 ιντσών προβάλλεται, μεταξύ άλλων, το προαιρετικό σύστημα πλοήγησης Audio Video και η εικόνα της κάμερας οπισθοπορείας, από την οποία θα θέλαμε καλύτερη ευκρίνεια το βράδυ.
Από πλευράς ποιότητας υλικών παρότι τα πλαστικά στο σύνολο τους είναι σκληρά αυτό δεν επηρεάζει την αρκετά καλή συναρμογή τους. Ο «αέρας» για τα κεφάλια των πίσω επιβατών χαρακτηρίζεται ικανοποιητικός, ενώ το ίδιο ισχύει και για το χώρο των ποδιών τους (μεταξόνιο 2.600 χλστ.).
Το πορτμπαγκάζ ίσως αρχικά να φανεί ρηχό, ωστόσο προσφέρει 361 λίτρα, τα οποία αυξάνονται στα 1.143 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων. Κάτω από δάπεδο του βρήκαμε κιτ επισκευή ελαστικού, το οποίο δεν αρμόζει σε ένα crossover, έστω και προσθιοκίνητο.
Συνοψίζοντας, η υβριδική έκδοση του Kona θα εκφράσει αυτούς που θέλουν να γίνουν πιο φιλικοί απέναντι στο περιβάλλον και επιθυμούν να μειώσουν τα έξοδα των καυσίμων, χωρίς όμως να κάνουν υποχωρήσεις στους υπόλοιπους τομείς. Η τιμή του υβριδικού Kona στη χώρα μας διαμορφώνεται στην έκδοση premium στα 23.990 ευρώ.