H Hyundai είναι από τις ελάχιστες αυτοκινητοβιομηχανίες που έχει πιστέψει και επενδύσει στην υδρογονοκίνηση.
Η κορεάτικη εταιρεία παρουσίασε το 2000 το Santa Fe FCEV, το οποίο ήταν το πρώτο που διέθετε κυψέλες καυσίμου για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Έπειτα ακολούθησε το 2013 το πρώτο της υδρογονοκίνητο μοντέλο παραγωγής, το ix35, ενώ το 2018 έκανε πρεμιέρα το NEXO.
Πριν από μερικούς μήνες η Hyundai έστειλε στην Ελβετία τα δέκα πρώτα XCIENT Fuel Cell. Ο λόγος για το πρώτο υδρογονοκίνητο μεγάλο φορτηγό μαζικής παραγωγής. Η σχετική τεχνογνωσία της Hyundai όμως μπορεί να βρει και άλλα πεδία εφαρμογής.
Απόδειξη η έναρξη συνεργασίας με την ελβετική εταιρεία λύσεων υδρογόνου, την GRZ Technologies. Συγκεκριμένα, η Hyundai έστειλε στην εταιρεία GRZ συστήματα κυψελών καυσίμου, τα οποία δεν προορίζονται για χρήση σε οχήματα, αλλά για ένα σταθερό σύστημα τροφοδοσίας που θα χρησιμοποιείται για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας σε ώρες αιχμής. Το εν λόγω σύστημα κυψελών καυσίμου βασίζεται σε αυτό που χρησιμοποιεί το NEXO.
Παράλληλα η GRZ διαθέτει τεχνολογία με την οποία μπορεί να αποθηκεύει περίπου πέντε έως δέκα φορές περισσότερο υδρογόνο, με πίεση χαμηλότερη από 30 bar, η οποία είναι σημαντικά χαμηλότερη από την πίεση 200 έως 500 bar μιας κανονικής δεξαμενής αποθήκευσης υδρογόνου. Η τεχνολογία αυτή αναμένεται να αξιοποιηθεί στο μέλλον με διάφορους τρόπους από τη συνεργασία της GRZ με τη Hyundai.
Σημειώνεται επίσης ότι η Hyundai προμηθεύει με συστήματα κυψελών καυσίμου μια νεοφυή επιχείρηση ενεργειακών λύσεων, η οποία κατασκευάζει ηλεκτρικές γεννήτριες. Στόχος της είναι αξιοποιώντας την τεχνογνωσία της Hyundai να δημιουργήσει φορητές γεννήτριες υδρογόνου.