Πριν από μερικές εβδομάδες η Hyundai αποκάλυψε το νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο Ioniq 6, εστιάζοντας κυρίως στην εξωτερική και εσωτερική του σχεδίαση. Σήμερα η κορεάτικη εταιρεία μας έδωσε και τα εντυπωσιακά τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου Ioniq 6.
Η βασική έκδοση του νέου Ioniq θα διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα, τοποθετημένο στον πίσω άξονα με ισχύ μάλλον 218 ίππων, ενώ η μπαταρία του θα έχει χωρητικότητα 53 kWh. Αυτό που έχει ιδιαίτερη σημασία όμως είναι η αρκετά χαμηλή κατανάλωση ενέργειας που επιτυγχάνει, καθώς περιορίζεται σε 14 kWh/100 χλμ. (μέτρηση WLTP).
Στη γκάμα του νέου Ioniq 6 θα υπάρχει και μπαταρία με μεγαλύτερη χωρητικότητα 77.4 kWh, η οποία υπόσχεται αυτονομία που αγγίζει τα 610 χλμ. (μέτρηση WLTP). Σε σύγκριση με το Ioniq 5 που χρησιμοποιεί την ίδια μπαταρία, η αύξηση της αυτονομίας είναι περίπου 100 χλμ. και οφείλεται σε διάφορους παράγοντες.
Κυρίως στην αεροδυναμική του νέου Ioniq 6, το οποίο επιτυγχάνει συντελεστή οπισθέλκουσας cd 0,21, χάρη στην έντονα κεκλιμένη γραμμή της οροφής. Παράλληλα το νέο Ioniq 6 έχει χαμηλό ρύγχος, ενεργά πτερύγια αέρα μπροστά, προαιρετικές λεπτές κάμερες που αντικαθιστούν τους παραδοσιακούς πλευρικούς καθρέπτες, ελλειπτική πίσω αεροτομή και πλήρη κάλυψη του δαπέδου κάτω από το αυτοκίνητο.
Mε τη μεγαλύτερη μπαταρία των 77.4 kWh το Ioniq 6 θα προσφέρεται με έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, άρα πισωκίνητο, αλλά και με δεύτερο ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα που θα του δίνει τετρακίνηση, συνδυαστική ισχύ 325 ίππων και ροπή 605 Nm.
Από πλευράς επιδόσεων γνωρίζουμε ότι το τετρακίνητο Ioniq 6 θα μπορεί να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός μόλις 5,1 δευτ. Πάντως όλα δείχνουν ότι σύντομα θα δούμε και κορυφαία έκδοση υψηλών επιδόσεων για το νέο Ioniq 6 που θα έχει την υπογραφή της Hyundai Ν.
Ειδική μνεία αξίζει στο γεγονός ότι το νέο Ioniq 6 υποστηρίζει φόρτιση 400V αλλά και 800V, η οποία συναντάται κυρίως σε ηλεκτρικά premium supercars. Έτσι από ταχυφορτιστή DC 350 kW η μπαταρία φορτίζει από 10-80% εντός μόλις 18 λεπτών. Με τη λειτουργία “vehicle-to-load” το Ioniq 6 δουλεύει και ως powerbank προσφέροντας ρεύμα σε οποιαδήποτε εξωτερική ηλεκτρική συσκευή.
Δομημένο πάνω στη νέα πλατφόρμα E-GMP (Electric Global Modular Platform) για ηλεκτρικά οχήματα της Hyundai το νέο Ioniq 6 έχει σεβαστές διαστάσεις με μήκος 4.855 χλστ., πλάτος 1.880 χλστ., ύψος 1.495 χλστ. και μεταξόνιο 2.950 χλστ.
Στο μινιμαλιστικό αλλά hi-tech εσωτερικό τώρα, σε ένα ενιαίο πάνελ εντάσσεται η οθόνη 12 ιντσών του συστήματος πολυμέσων (συμβατό με Android Auto και Apple CarPlay) και ο ίδιου μεγέθους ψηφιακός πίνακας οργάνων. Υπάρχει δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε 64 διαφορετικά χρώματα και 6 θέματα διχρωμίας για τον κρυφό φωτισμό της καμπίνας, αλλά και μια λειτουργία “Speed Sync Lighting” που αυξάνει τη φωτεινότητα στα ενδότερα όσο ανεβαίνει η ταχύτητα του οχήματος.
Στο τιμόνι με τις δυο ακτίνες υπάρχουν διαδραστικά φώτα pixel 4 σημείων που επιτρέπουν την εύκολη επικοινωνία μεταξύ οδηγού και οχήματος. Τα εμπρός ειδικά καθίσματα είναι 30% λεπτότερα σε σύγκριση με τα συμβατικά, αυξάνοντας το χώρο για τους πίσω επιβάτες. Για στιγμές χαλάρωσης, όταν για παράδειγμα ο οδηγός περιμένει να φορτίσει το όχημα, τα καθίσματα με λειτουργία “Relaxation Comfort” προσαρμόζονται αυτόματα στην ιδανική θέση για χαλάρωση ή για έναν γρήγορο ύπνο.
Στη γραμμή παραγωγής το νέο Ioniq 6 θα εισέλθει το τρίτο τρίμηνο του 2022 και θα είναι διαθέσιμο αρχικά σε ορισμένες αγορές μέχρι το τέλος του έτους.