Η κορεάτικη ομάδα έχει στόχο να κερδίσει ξανά το ράλι Εσθονίας. Άλλωστε το κέρδισαν το 2020 όταν ο αγώνας έκανε το ντεμπούτο του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, γιατί να μη το κάνουν ξανά φέτος;
Για να το πετύχουν αυτό κατεβάζουν τρία πληρώματα με τα i20 Rally1: Νέβιλ-Γουίτανγκε, Τάνακ-Μάρτιν και Σόλμπεργκ-Έντμοντσον.
Το i20 Rally1 φαίνεται, οτι έχει βελτιωθεί, σε σχέση με τους πρώτους αγώνες του πρωταθλήματος και οι οδηγοί έχουν και την ικανότητα και τη θέληση για να φέρουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, ακόμα και τη νίκη.
Η αλήθεια είναι πως, η ομάδα πήγε στο Σαφάρι Ράλι με πολλές προσδοκίες μετά από τη νίκη της στο πολύ σκληρό, καθ’ ομολογία, αγώνα της Σαρδηνίας. Ωστόσο ο αφρικανικός αγώνας δεν φέρθηκε καλά στα πληρώματα της Hyundai. Μάλλον είχαν μια απογοητευτική εμφάνιση. Στην Εσθονία ωστόσο, τον πρώτο γρήγορο χωμάτινο αγώνα της σεζόν, οι άνθρωποι της Hyundai είναι αισιόδοξοι.
Πρώτα απ’ όλα ο αγώνας γίνεται στην πατρίδα του Τάνακ. Ο Εσθονός είναι ο μόνος από την ομάδα, που φέτος έχει φέρει νίκη – Σαρδηνία, και κόντεψε να ξανακερδίσει στην ασφάλτινη Κροατία- έχασε στο νήμα από τον Κάλε Ροβάνπερα.
Επίσης η Hyundai από το 2020, που έγινε πρώτη φορά ο αγώνας είναι πάντα στο βάθρο. Φέτος ο αγώνας είναι απαιτητικός με Eιδικές Διαδρομές πολύ γρήγορες, με τεράστια δύσκολα άλματα και ταχύτατες στροφές.
Χαρακτηριστικό του οδοστρώματος είναι, ότι στο δεύτερο πέρασμα η επιφάνεια του οδοστρώματος χααλάει, κάνοντας ακόμα πιο προκλητική την οδήγηση.
Ωστόσο, και τα τρία πληρώματα, πίσω από το τιμόνι του υβριδικού Hyundai i20 Rally1 είναι εξοικειωμένα με τις συνθήκες, που τους περιμένουν στην Εσθονία και ως εκ τούτου, πιστεύουν οτι μπορεί να χρησιμοποιήσουν την προηγούμενη γνώση τους για τον αγώνα, προς όφελός τους.
Από τα τρία πληρώματα της ομάδας της Hyundai Motorsport οι Σόλμπεργκ-Έντμοντσον θα τρεξουν πρώτη φορά στον αγώνα στη μεγάλη κατηγορία. Ο Σόλμπεργκ ωστόσο, γνωρίζει πολύ καλά τον αγώνα, καθώς τον έχει κερδίσει και μάλιστα δυο φορές, τρέχοντας σε μικρότερη κατηγορία.
Ο αναπληρωτής αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας Τζουλιέν Μονσέ δήλωσε: «Αν και έχουμε αγωνιστεί εκεί μόνο δύο φορές, το Ράλι Εσθονίας είναι ένα γεγονός, από το οποίο έχουμε πολύ καλές αναμνήσεις. Συγκεκριμένα, εκεί ήταν η πρώτη νίκη του Τάνακ για την Hyundai Motorsport.
Ελπίζουμε, ότι μπορούμε να συνεχίσουμε κι αυτή τη φορά φέτος και να ανακάμψουμε, από το δύσκολο Σαββατοκύριακο που ζήσαμε στο Κένυα.
Όλη τη σεζόν το Hyundai i20 Rally1 έδειξε μεγάλη ταχύτητα στο χώμα και αναμένουμε ότι και σε αυτό τον αγώνα, δεν θα είναι διαφορετικό. Στόχος, όπως πάντα, είναι να παλέψουμε για τη νίκη και να κερδίσουμε, όσο το δυνατόν περισσότερους βαθμούς για το πρωτάθλημα. Αν και η διαφορά από την κορυφή της βαθμολογίας στη γενική κατάταξη του πρωταθλήματος, είναι αρκετά μεγάλη, δεν θα τα παρατήσουμε ποτέ».
Αιχμή του δόρατος και στον εσθονικό αγώνα παραμένει ο Νέβιλ. Ο Βέλγος είναι δεύτερος στη βαθμολογία μετά από 6 αγώνες και ευελπιστεί στην Εσθονία να κάνει την πρώτη του νίκη.
«Το Ράλι Εσθονίας είναι ένα από τα πιο γρήγορα ράλι στο παγκόσμιο ημερολόγιο, καθώς και ο εντός έδρας αγώνας του Οτ Τάνακ, επομένως είναι ένα ράλι, όπου θέλουμε πάντα να είμαστε δυνατοί και να έχουμε καλά αποτελέσματα» δήλωσε ο Νέβιλ, «προσωπικά, είναι ένα ράλι που απολαμβάνω. Η πρώτη φορά εδώ ήταν λίγο δύσκολη, αλλά μόλις γνωρίσεις τους δρόμους αρχίζει να σου αρέσει περισσότερο.
Αυτό συμβαίνει, γιατί οι ταχύτητες είναι πολύ υψηλές, επομένως μας βοηθάει να γνωρίζουμε τις συνθήκες και το έδαφος.
Είναι πολύ παρόμοιο, όσον αφορά την υφή του αγώνα με το Ράλι Φινλανδίας, καθώς και τα δύο έχουν γρήγορους και βατούς δρόμους.
Στην Εσθονία, η επιφάνεια είναι λίγο πιο μαλακή από τη Φινλανδία, επομένως σπάει περισσότερο στο δεύτερο πέρασμα, και τα άλματα είναι στην πραγματικότητα μεγαλύτερα και πιο γρήγορα. Κατάφερα να τερματίσω στο βάθρο εδώ το 2021, οπότε ελπίζω ότι μπορώ να κάνω το ίδιο και φέτος».
Από την άλλη ο Τάνακ, έχοντας κερδίσει φέτος στη Σαρδηνία, θέλει να κερδίσει ξανά τον αγώνα της πατρίδας του.
«Το Ράλι Εσθονίας είναι πάντα για μένα, ένα σπουδαίο γεγονός. Για πρώτη φορά φέτος θα πάμε σε πιο ομαλούς, πιο γρήγορους δρόμους, οπότε περιμένω ότι θα είναι διασκεδαστικό, αλλά πρέπει επίσης να βεβαιωθούμε, ότι αποκομίζουμε όλες τις επιδόσεις και την ταχύτητα, που μπορούμε, από το αυτοκίνητο. Θα είναι μια μεγάλη πρόκληση και θα πρέπει να είμαστε γρήγοροι από την αρχή. Το καλύτερο για μένα είναι, ότι δεν θα χρειαστεί να ταξιδέψω!
Είναι επίσης υπέροχο να έχουμε ένα ράλι στο σπίτι μας, γιατί έχουμε τους καταπληκτικούς οπαδούς και τους κοντινούς μας ανθρώπους, γύρω μας. Οχι, δεν υπάρχει επιπλέον πίεση, απλά θέλουμε να κερδίσουμε, όσο το δυνατόν περισσότερους βαθμούς.
Θα κάνουμε το καλύτερο δυνατό και θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να τερματίσουμε στις πρώτες θέσεις».
Ο Σόλμπεργκ, που έχει κερδίσει το ράλι Εσθονίας τρέχοντας στην κατηγορία
WRC3, φέτος οδηγώντας στη μεγάλη κατηγορία έχει στόχο το βάθρο.
Ο Σόλμπεργκ είπε: «Το Ράλι Εσθονίας είναι ο αγώνας, που περίμενα με ανυπομονησία περισσότερο από όλους, όλο το χρόνο. Τον έχω κάνει πολλές φορές στο παρελθόν και έχω καταφέρει να κερδίσω εκεί δύο φορές. Ελπίζω να καταφέρω να παλέψω για το βάθρο, αυτός είναι ο προσωπικός μου στόχος για το επόμενο Σαββατοκύριακο. Είναι ένα πολύ δύσκολο ράλι με πολλά άλματα. Είναι επίσης πολύ γρήγορο και είναι η πρώτη φορά, που αγωνίζομαι εκεί, με WRC, οπότε θα είναι μια διαφορετική πρόκληση. Έχω οδηγήσει στην Εσθονία τόσο πολύ, που αισθάνομαι σχεδόν σαν τη δεύτερη πατρίδα μου, έτσι νιώθω πολύ άνετα στους δρόμους. Στο δεύτερο πέρασμα οι δρόμοι μπορεί να είναι πολύ σπασμένοι, επομένως χρειαζόμαστε ένα αυτοκίνητο, που είναι εύκολο στην οδήγηση και έχει καλή πρόσφυση. Πάνω από όλα, το βασικό που χρειάζεται ένας οδηγός στην Εσθονία είναι, απλά να κρατά το δεξί πόδι σε επίπεδη θέση!».
Το Ράλι Εσθονίας ξεκινά την Πέμπτη. Περιλαμβάνει 24 ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 313,84 αγωνιστικών χιλιομέτρων.
Μείνετε συντονισμένοι. Μεθαύριο ξεκινά ο αγώνας!