Ο επόμενος αγώνας του WRC είναι το Ράλι Μεξικό, αυτό το Σαββατοκύριακο (16-19 Μαρτίου).
Η κορεάτική ομάδα δηλώνει πανέτοιμη να γυρίσει στο βάθρο των νικητών.
Ο αγώνας επανέρχεται στο παγκόσμιο καλεντάρι μετά από 2 χρόνια και είναι ο τρίτος γύρος του φετινού πρωταθλήματος, καθώς και ο πρώτος χωμάτινος της χρονιάς. Δεν είχε πραγματοποιηθεί από το 2020 και θα είναι η πρώτη φορά που θα αγωνιστούν εκεί τα νέα υβριδικά WRC.
Μετά τη μάχη στα χιόνια και τη διπλή θέση στο βάθρο του Ράλι Σουηδίας, η Hyundai Motorsport θα πρέπει να αντιμετωπίσει τις εξαντλητικές ορεινές ειδικές διαδρομές του Ράλι Μεξικού, σε μια προσπάθεια να ανέβει στην κορυφή της βαθμολογίας.
Τα γραφικά βουνά Sierra de Lobos και Sierra de Guanajuato θα έχουν την τιμητική τους για άλλη μια φορά. Τα πληρώματα θα οδηγήσουν σε υψόμετρο έως και 2.700 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας. Η επίδραση του μεγάλου υψόμετρου, σε συνδυασμό με τις καυτές θερμοκρασίες, δημιουργούν τεράστια επιβάρυνση στους κινητήρες, που μπορούν να χάσουν έως και το 20% της ισχύος τους. Εδώ, οι υβριδικές μονάδες των αυτοκινήτων Rally1 μπορούν να διαδραματίσουν ακόμη πιο σημαντικό ρόλο, με τη σωστή στρατηγική και χρήση της υβριδικής ενίσχυσης, που βοηθά τα πληρώματα να μετριάσουν το πρόβλημα.
Η Hyundai Motorsport έχει ανεβεί, συνολικά, τέσσερεις φορές στο βάθρο του Μεξικού. Ο Νεβίλ ήταν τρίτος το 2014 και το 2017, ο Ντάνι Σόρδο ήρθε δεύτερος ένα χρόνο αργότερα το 2018, ενώ ο Oτ Τάνακ τερμάτισε σε απόσταση αναπνοής από τον νικητή το 2020. Στις χωμάτινες ειδικές διαδρομές των 320,71 χιλιομέτρων το επόμενο Σαββατοκύριακο, πίσω από το τιμόνι των Hyundai i20 N Rally1 Hybrid θα είναι οι: Νεβίλ-Γουίταγκε, Λάπι-Φερμ και Σόρδο-Καρέρα.
Τι λένε τα πληρώματα
Το βελγικό πλήρωμα θα επιδιώξει να διατηρήσει το 100% του ρεκόρ των τερματισμών στην τριάδα του φετινού πρωταθλήματος.
«Το Ράλι Μεξικό είναι ένας υπέροχος αγώνας και είναι πάντα ένα από τα κυριότερα ράλι της σεζόν», είπε ο Νεβίλ. «Είναι μια όμορφη χώρα με φανταστικούς δρόμους και υπάρχει πάντα μεγάλη υποστήριξη εκεί. Ωστόσο, θα είναι δύσκολο για διάφορους λόγους: είναι το πρώτο χωμάτινο ράλι της σεζόν, θα είναι ζεστό και το μεγάλο υψόμετρο είναι δύσκολο για τα αυτοκίνητα. Φέτος, θα είναι σημαντικό να γίνει σωστά η υβριδική χαρτογράφηση και να εκμεταλλευτούμε αυτή την επιπλέον ισχύ. Η σωστή ρύθμιση του αυτοκινήτου, ώστε να έχει καλή πρόσφυση, θα είναι επίσης πολύ σημαντική για την καλή απόδοση μας. Στόχος μας, για το Σαββατοκύριακο είναι να είμαστε ανάμεσα στα πιο γρήγορα πληρώματα και να παλέψουμε για άλλο ένα βάθρο.» Οι Νεβίλ-Γουίταγκε ήταν τρίτοι και στους δυο προηγούμενους αγώνες της φετινής χρονιάς και έχουν ανεβεί στο βάθρο του μεξικανικού ράλι τρεις φορές.
Οι νεοφερμένοι της ομάδας, Λάπι και Φερμ, στοχεύουν σε ένα τερματισμό στο βάθρο. Ο Λάπι είπε: «Το Μεξικό είναι πάντα ένα ιδιαίτερο ράλι. Η απόδοση του κινητήρα συνήθως πέφτει, λόγω του υψηλού υψομέτρου και των καυτών θερμοκρασιών, επομένως θα είναι ενδιαφέρον να δούμε, πώς θα αντιδράσουν τα νέα υβριδικά συστήματα. Οι ειδικές διαδρομές είναι σχεδόν αντίθετες με τη Σουηδία. είναι πολύ πιο αργές και πολύ τεχνικές. Μπορεί επίσης να είναι αρκετά ολισθηρό το οδόστρωμα λόγω των χαλικιών, που υπάρχουν στους δρόμους, πράγμα που σημαίνει ότι το πίσω κράτημα του αυτοκινήτου, είναι ιδιαίτερα σημαντικό. Η θέση μας στην εκκίνηση είναι η έκτη και αυτό θα πρέπει να είναι πλεονέκτημα, καθώς θα πρέπει να υπάρχουν καθαρότερες γραμμές για εμάς, αφού τα πρώτα αυτοκίνητα θα έχουν ανοίξει το δρόμο. Θέλουμε να έχουμε ένα σταθερό και δυνατό Σαββατοκύριακο, καθώς πιστεύω, ότι το αξίζουμε. Με αυτό κατά νου, θα πρέπει να είμαστε σταθεροί στον αγώνα για να ανεβούμε στο βάθρο».
Οι Σόρδο-Καρέρα επιστρέφουν για το δεύτερο τους αγώνα τη φετινή χρονιά, αποφασισμένοι να τα δώσουν όλα στο χώμα. «Το Ράλι Μεξικό είναι μια καταπληκτική διοργάνωση με πολύ ωραίους δρόμους. Οι οπαδοί και οι θεατές έχουν πολλή ενέργεια και πάθος, που δημιουργεί μια υπέροχη ατμόσφαιρα. Είναι επίσης μοναδικό, καθώς το μεγάλο υψόμετρο κάνει τα αυτοκίνητα να έχουν λιγότερη ισχύ, κάνοντάς τα να νιώθουν λίγο διαφορετικά», είπε ο Σόρδο. «Σωματικά πρέπει να είσαι πανέτοιμος, καθώς η έλλειψη οξυγόνου και θερμότητας κάνει τον αγώνα πολύ απαιτητικό για το σώμα- σίγουρα μας κουράζει περισσότερο. Στόχος μας για το ράλι είναι, να τερματίσουμε όσο πιο ψηλά γίνεται και ελπίζουμε να είναι κοντά στην κορυφή. Αν όλα είναι σωστά, πιστεύουμε, ότι μπορούμε να είμαστε στη μάχη για τη νίκη, αλλά θέλουμε να είμαστε τουλάχιστον στο βάθρο.»
Ο επικεφαλής της ομάδας
Ο Διευθυντής της Hyundai Motorsport, Σιρίλ Αμπιτέμπουλ, δήλωσε: «Μετά από ένα αγώνα στην άσφαλτο και ένα άλλο στο χιόνι και τον πάγο, τώρα για πρώτη φορά, αυτή τη σεζόν θα πάμε στο χώμα. Η ομάδα απέδωσε πολύ καλά στο χώμα την περασμένη σεζόν, επομένως είμαστε σε μια αποστολή να το συνεχίσουμε και το 2023. Και οι τρεις οδηγοί έχουν εμπειρία από το Μεξικό και τις επιπτώσεις της ζέστης και του μεγάλου υψομέτρου, τόσο στους ίδιους όσο και στα αυτοκίνητά τους. Φέτος θα προσφέρει μια διαφορετική πρόκληση, καθώς αυτή είναι η πρώτη φορά, που οι νέες υβριδικές μονάδες ισχύος θα αντιμετωπίσουν αυτές τις συνθήκες, έτσι έχουμε την ευκαιρία να βρούμε ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με το στήσιμο μας. Τα πληρώματα νιώθουν αυτοπεποίθηση, όπως και εγώ, επομένως θα πρέπει να είμαστε σε θέση να στοχεύσουμε την πρώτη μας νίκη στο Μεξικό.»
Το Ράλι Μεξικό μετά το shakedown 5,52 χιλιομέτρων, ξεκινά το απόγευμα της Πέμπτης με δύο περάσματα του Street Stage GTO (1,12 χλμ.)
Η Παρασκευή είναι η μεγαλύτερη μέρα του ράλι με οκτώ ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 123,60 αγωνιστικών χιλιομέτρων, συμπεριλαμβανομένης της περίφημης El Chocolate μήκους 29,07 χιλιομέτρων.
Το πρόγραμμα του Σαββάτου είναι το ίδιο εξαντλητικό, με εννέα ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 128,32 αγωνιστικών χιλιομέτρων.
Ο αγώνας τελειώνει την Κυριακή με πέντε ειδικές διαδρομές. Μάλιστα, έχουν ένα μόνο πέρασμα από την κόλαση της Otates μήκους 35,63 χιλιομέτρων και τερματίζουν με την El Brinco Power Stage.