Ελπίδα σε όσους φοβούνται ότι η ηλεκτροκίνηση θα είναι το τέλος των σπορ μοντέλων και της οδηγικής απόλαυσης δίνει η Hyundai N.
Το τμήμα οχημάτων υψηλών επιδόσεων της νοτιοκορεάτικης εταιρείας ακολουθεί το «ρεύμα» της εποχής, καθώς αποκάλυψε το πρώτο του αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο. Ο λόγος για το νέο RN22e, το οποίο βασίζεται στο Ioniq 6 που έκανε πρεμιέρα πριν από μερικές μέρες. Τι σημαίνει όμως το όνομα RN22e;
Το πρώτο γράμμα προέρχεται από τις λέξεις “rolling lab” που σημαίνον «κινητό εργαστήριο», καθώς οι μηχανικοί της Hyundai Ν εργάζονται με το πρωτότυπο RN22e για την εξέλιξη των μελλοντικών ηλεκτρικών οχημάτων υψηλών επιδόσεων. Το γράμμα Ν όπως είναι λογικό από το ομώνυμο τμήμα, ο αριθμός 22 από το έτος 2022 και το e από το ΕV (ηλεκτρικό όχημα).
Στο αμάξωμα του νέου RN22e υπάρχουν τμήματα από τρισδιάστατη εκτύπωση, τα οποία μειώνουν το βάρος και ενισχύουν την ακαμψία. Οι άγριες διαθέσεις του είναι ολοφάνερες με τη θεόρατη σταθερή πίσω αεροτομή, την κεντρική λωρίδα που διατρέχει κάθετα το αμάξωμα, τα πλευρικά μαρσπιέ, τον πίσω διαχύτη και το εμπρός splitter. Το κάτω τμήμα του εμπρός προφυλακτήρα έχει επανασχεδιαστεί και στο κέντρο του αναγράφεται το γράμμα N.
Σύμφωνα με τη Hyundai N το νέο RN22e δομημένο πάνω στην πλατφόρμα E-GMP του Ioniq 6 έχει μήκος 4.915 χλστ., πλάτος 2.023 χλστ., ύψος 1.479 χλστ. και μεταξόνιο 2.950 χλστ. Χρησιμοποιεί δυο ηλεκτροκινητήρες, έχοντας από έναν τοποθετημένο στον κάθε άξονα, επιτυγχάνοντας έτσι τετρακίνηση. Συνδυαστικά παράγει 585 ίππους (430 kW) και 740 Nm ροπής. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει την κατανομή της ροπής μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα μέσω των προγραμμάτων οδήγησης.
H τελική ταχύτητα του RN22e ξεπερνά τα 250 χλμ./ώρα, ενώ φρενάρει με τετραπίστονες δαγκάνες που σφίγγουν δίσκους 400 χλστ. Η μπαταρία του έχει χωρητικότητα 77.4 kWh, ενώ υποστηρίζει τεχνολογία φόρτισης 400V αλλά και 800v, φορτίζοντας από 10-80% σε λιγότερο από 18 λεπτά. Για να διεγείρει όλες τις αισθήσεις το RN22e χρησιμοποιεί το N Sound+, το οποίο παράγει ήχο από τα εσωτερικά και εξωτερικά ηχεία, για δυναμική αίσθηση οδήγησης, ενώ έχει μέχρι και ψεύτικους κραδασμούς αλλαγής ταχυτήτων.