Το concept του 1974 ξαναχτίστηκε από τον Oίκο Giugiaro και παρουσιάστηκε στη λίμνη Κόμο για να γιορτάσει την ιστορία της Hyundai.
Στις όχθες της λίμνης Κόμο, λίγες ώρες μετά τα εγκαίνια της Concorso d’Eleganza Villa d’Este, ένα κομμάτι από τη σχεδιαστική κληρονομιά της Hyundai αναγεννήθηκε.
Σχεδόν, 50 χρόνια μετά το ντεμπούτο του στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τορίνο του 1974, η Hyundai παρουσιάστηκε το Pony Coupe Concept, ένα από τα πιο εμβληματικά πρωτότυπα της κορεατικής εταιρείας, οι γραμμές του οποίου επηρέασαν και τα πιο πρόσφατα ηλεκτρικά μοντέλα.
Μεταξύ των εκπροσώπων που ήταν παρόντες στην εκδήλωση ήταν ο Giorgetto Giugiaro, και ο γιος του Fabrizio Giugiaro, σχεδιαστής για πολλά χρόνια της Hyundai, καθώς έφεραν την υπογραφή του Ιταλικού Οίκουστα πρώτα μοντέλα μαζικής παραγωγής της αυτοκινητοβιομηχανίας από την Κορέα.
Hyundai: Από την αρχή η κατασκευή του Pony Concept
Όλα τα ίχνη του αρχικού αυτοκινήτου είχαν χαθεί και η Hyundai ζήτησε από τον άνθρωπο που το είχε σχεδιάσει εκείνη την εποχή, τον Giorgetto Giugiaro, να το ξαναφτιάξει ακριβώς το ίδιο.
Από την πρώτη μέχρι την τελευταία «βίδα» μεταξύ αυτών και του κινητήρα.
Μάλιστα κατά την αποκάλυψη του πλήρως ανακατασκευασμένου Pony o πρόεδρος της Hyundai Eoυισούν Τσανγκ τόνισε:
«Παρά το φτωχό βιομηχανικό περιβάλλον της δεκαετίας του 1970 στην Κορέα, ο παππούς μου και ο ιδρυτής της Hyundai, Γιου-Γιανγκ Τσανγκ, έβαλε την καρδιά και την ψυχή του στην ανοικοδόμηση της οικονομίας και στη βελτίωση της ζωής του λαού της, μετά τον καταστροφικό πόλεμο της Κορέας.
Τελικά συνειδητοποίησε το όραμά του να κάνει την Κορέα μια χώρα ικανή να αναπτύσσει τα δικά της οχήματα.
Με τη μοναδική αισθητική του το Pony Coupe Concept ήταν ένα πρωτοποριακό μοντέλο για την εποχή του.
Δυστυχώς, λόγω των δυσμενών παγκόσμιων οικονομικών συνθηκών στα τέλη της δεκαετίας του 1970, αυτό που θα μπορούσε να ήταν το πρώτο εντυπωσιακό σπορ αυτοκίνητο της Hyundai δεν μπόρεσε να φτάσει στην παραγωγή και χάθηκε στην ιστορία.
Ωστόσο, το Pony Coupe Concept ενσαρκώνει την τολμηρή αποφασιστικότητα της Hyundai για μακροπρόθεσμη ηγετική θέση ως εταιρεία αυτοκίνητων.
Aυτό το πνεύμα εξακολουθεί να είναι ο στόχος της Hyundai σε όλα τα επίπεδα της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένων της ηλεκτροκίνησης και της τεχνολογίας υδρογόνου.
Εκφράζω την ειλικρινή μου ευγνωμοσύνη σε όλους τόσο από την Ιταλία όσο και από την Κορέα που έπαιξαν κρίσιμο ρόλο στην επιτυχία του Pony»
Όταν ρωτήθηκε o Giugiaro για τη συνεργασία του με τη Hyundai απάντησε τα εξής: «Η Hyundai μας πλησίασε για να ξεκινήσουμε τη συνεργασία για το σχεδιασμός μιας νέας γενιάς αυτοκινήτων.
Ήμουν δύσπιστος στην αρχή γιατί δεν ήξερα την Hyundai Motor εκείνη την εποχή.
Ήμασταν όλοι εντυπωσιασμένοι από το πάθος και τη δέσμευση των μηχανικών της Hyundai. Ήταν οξυδερκείς, περίεργοι, ανοιχτοί και εξαιρετικά πρόθυμοι να μάθουν. Αμέσως αγκάλιασαν τις μεθόδους εργασίας που ήταν νέες για αυτούς. Θυσιάστηκαν για να κάνουν καλή εντύπωση για την εταιρεία. Είμαι περήφανος και με τιμή παρακολουθώ πώς έχει εξελιχθεί αυτή η εταιρεία από τότε που πρωτογνωριστήκαμε».
Ορόσημο στην ιστορία της Hyundai
Όσο για τον Λικ Ντονκερβόλκε, βραβευμένος σχεδιαστής από τον Ευρωπαϊκό ανεξάρτητο δημοσιογραφικό οργανισμό AutoBest, σχολίασε το εξής: «Η αποκατάσταση αυτού του μοναδικού οχήματος είναι ένα ορόσημο στην ιστορία της Hyundai.
Αντιπροσωπεύει το ξεκίνημα και τη δέσμευσή μας για το μέλλον.
Λειτουργεί ως κληρονομιά για τις επόμενες γενιές. Ουσιαστικά περνάμε από το παρελθόν στο μέλλον της εταιρείας».
Πηγή έμπνευσης για το μέλλον
Όπως αναφέρθηκε, μάλιστα, το concept αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για ορισμένα από τα οχήματα της Hyundai των τελευταίων ετών, όπως το Ioniq 5 και το N Vision 74.
Το τελευταίο σπορ αυτοκίνητο με τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου είναι -προς το παρόν- μόνο ένα concept , με την κορεατική φίρμα η οποία διέψευσε τις φήμες που αφορούν πιθανή παραγωγή σε σειρά.
Ωστόσο, το Pony Coupe είναι πιθανό να τροφοδοτήσει περαιτέρω τη δημιουργικότητα των σχεδιαστών της Hyundai στο μέλλον.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Pony Coupe Concept
Μήκος: 4.080 χλστ.
Πλάτος: 1.560 χλστ.
Ύψος: 1.210 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.340 χλστ.
Κινητήρα: 1.238 κ.εκ.
Κύλινδροι: 4 σε σειρά
Ισχύς: 82 ίπποι στις 6000 σ.σ.λ.
Κίνηση: Στους πίσω τροχούς