Βρισκόμαστε στο 2020 και τα σενάρια επιστημονικών ταινιών περασμένων δεκαετιών δεν επαληθεύτηκαν, καθώς δε μετακινούμαστε ακόμα με ιπτάμενα αυτοκίνητα.
Ωστόσο η Hyundai θέλει να φέρει τις εναέριες μεταφορές στα μεγάλα αστικά κέντρα. Στο φιλόδοξο αυτό σχέδιο δεν είναι μόνη της, καθώς συνεργάζεται με την Incheon International Airport, την Hyundai Engineering & Construction (κατασκευαστική κορεάτικη εταιρεία) και την KT.
Στις 18 Σεπτεμβρίου λοιπόν οι τέσσερις παραπάνω εταιρείες υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας για την εμπορευματοποίηση των Αστικών Εναέριων Μεταφορών (Urban Air Mobility) μέχρι το 2028.
Στόχος είναι η ανάπτυξη και επιτάχυνση υλοποίησης των σχετικών διαδικασιών, καθώς επίσης και η έναρξη δοκιμαστικών πτήσεων. Τον περασμένο Ιούλιο η κυβέρνηση της Κορέας ανακοίνωσε τον οδικό της χάρτη για τις Αστικές Εναέριες Μεταφορές.
Η Hyundai και οι συνεργάτες της θα ακολουθήσουν το κοινό σχέδιο δημόσιου-ιδιωτικού τομέα της Κορέας για τις Αστικές Εναέριες Μεταφορές ονόματι “UAM Grand Challenge”, το οποίο παρέχει τη βάση για από κοινού μελέτη, κατασκευή και λειτουργία των αερολιμένων.
Οι ρόλοι θα μοιραστούν ως εξής. Η Hyundai θα αναλάβει το επιχειρηματικό κομμάτι, η Incheon International Airport θα δημιουργήσει τις υποδομές, η Hyundai Engineering & Construction θα χρησιμοποιήσει την τεχνογνωσία της για την κατασκευή αερολιμένων και σημείων διασύνδεσης με άλλα μεταφορικά μέσα, ενώ η KT θα ασχοληθεί με την επικοινωνιακή υποδομή και θα κάνει επιχειρηματικές υποθέσεις για τις Αστικές Εναέριες Μεταφορές ως υπηρεσία κινητικότητας. Τονίζεται ότι θα χρειαστεί η οικοδόμηση ενός ολοκληρωμένου οικοσυστήματος Αστικών Εναέριων Μεταφορών για την εξυπηρέτηση μεγάλων πόλεων, όπως η Σεούλ.
Υπενθυμίζουμε ότι στην Έκθεση Ηλεκτρονικών Καταναλωτικών Αγαθών (CES 2020) στο Λας Βέγκας η Hyundai σε συνεργασία με την Uber παρουσίασε το πρώτο της ιπτάμενο μισθωμένο όχημα.
Ο λόγος για το Hyundai S-A1, το οποίο είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητο, χρειάζεται 5-7 λεπτά για να επαναφορτίσει, μπορεί να πετάει σε υψόμετρο 300 έως 600 μέτρων πάνω από το έδαφος, έχει αυτονομία 100 χλμ., ενώ αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 290 χλμ./ώρα.
Το ηλεκτρικό αεροσκάφος της Hyundai χρησιμοποιεί κατανεμημένη ηλεκτρική πρόωση τροφοδοτώντας πολλαπλούς ρότορες και έλικες για μεγαλύτερη ασφάλεια, ενώ παράγει χαμηλότερο θόρυβο σε σύγκριση με τα ελικόπτερα που διαθέτουν κινητήρα εσωτερικής καύσης, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για τα δρομολόγια του εντός των πόλεων.
Μπορεί να απογειώνεται και να προσγειώνεται κάθετα, προφανώς σε μεγάλους ανοιχτούς χώρους ή ταράτσες ψηλών κτιρίων. Αρχικά θα υπάρχει πιλότος, ωστόσο με την πάροδο του χρόνου θα κινείται αυτόνομα. Στο εσωτερικό του υπάρχει ένα κάθισμα για τον πιλότο και τέσσερα καθίσματα, ανά δυάδες, για τους επιβάτες, ενώ ανάμεσα τους θα υπάρχει αποθηκευτικός χώρος.