Η Hyundai αναδεικνύει τη στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών προς τη βιωσιμότητα και την ηλεκτροκίνηση.
Η κορεάτικη εταιρεία ανέθεσε στην Civey τη διεξαγωγή μιας έρευνας για να διαπιστώσει τους λόγους για τους οποίους οι Ευρωπαίοι στρέφονται πλέον όλο και περισσότερο σε προϊόντα φιλικότερα προς το περιβάλλον.
Η εν λόγω έρευνα πραγματοποιήθηκε σε Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία και Βρετανία, ενώ αποκάλυψε ότι σχεδόν οι μισοί (48%) των ερωτηθέντων σχεδιάζουν να υιοθετήσουν μια πιο βιώσιμη προσέγγιση κατά την πραγματοποίηση των αγορών τους. Μάλιστα η βιωσιμότητα είναι η πιο σημαντική τάση στον τρόπο ζωής των ευρωπαίων καταναλωτών, ανεξαρτήτως ηλικίας ή φύλου.
Οι ερωτηθέντες 50-69 ετών εξέφρασαν τη μεγαλύτερη προθυμία να δράσουν πιο βιώσιμα σε ποσοστό 54%, ενώ ακολουθούν οι νεότεροι 35-49 ετών με 48% και οι 18-34 ετών με 42%. Η βιωσιμότητα των προϊόντων φαίνεται ότι απασχολεί περισσότερο το γυναικείο πληθυσμό σε ποσοστό 49%, ωστόσο δεν υπάρχει μεγάλη διαφορά σε σύγκριση με το ποσοστό 47,5% των αντρών.
Σημαντική ώθηση στην επιλογή βιώσιμων προϊόντων δίνει η κλιματική αλλαγή, τα αποτελέσματα της οποίας στο περιβάλλον είναι πλέον πιο ορατά, αλλά και η εκτόξευση του κόστος ζωής που ξεκίνησε από την πανδημία της Covid-19 και συνεχίστηκε με την ενεργειακή κρίση του πολέμου στην Ουκρανία. Το 37% των ερωτηθέντων σκοπεύει φέτος να μειώσει τον προϋπολογισμό των νοικοκυριών τους, στον απόηχο του πληθωρισμού που καλπάζει στην Ευρώπη.
Ένα δραστικό μέτρο για να μειώσει κάποιος το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα θα ήταν να αποχωριστεί το προσωπικό του αυτοκίνητο και να χρησιμοποιεί κοινής χρήσης οχήματα ή μέσα μαζικής μεταφοράς. Ωστόσο μόνο το 12% δήλωσε προθυμία κατάργησης του προσωπικού μεταφορικού οχήματος.
Καταγράφηκε όμως σημαντικό ενδιαφέρον μετάβασης προς την ηλεκτροκίνηση με το 37% να σκέφτεται εντονότερα πλέον την απόκτηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου ή ηλεκτρικού ποδηλάτου. Το 39% των ηλικιακών ομάδων 18-34 και 35-49 εκτιμά ότι θα κάνει τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση εντός του 2023. Σημειώνεται ότι η Γερμανία ήταν η μόνη χώρα που έθεσε τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση στην πρώτη θέση και τη βιωσιμότητα στη δεύτερη θέση.