Πέρασαν, ήδη, 20 χρόνια από την εμφάνιση της πρώτης γενιάς Santa Fe και το πληθωρικό SUV της Hyundai υποβάλλει νέα διαπιστευτήρια.
Αυτή τη φορά, με περισσότερο premium χαρακτηριστικά, βασισμένο πάνω στην εντελώς νέα πλατφόρμα οχημάτων τρίτης γενιάς της κορεατικής εταιρίας, υπόσχεται βελτιωμένες επιδόσεις, καλύτερη απόδοση και μέγιστη ασφάλεια.
Διατίθεται αποκλειστικά με Full Hybrid και Plug-in Hybrid συστήματα μετάδοσης κίνησης, με τιμές που ξεκινούν από 50.990 ευρώ (FH 1,6T 230 ίππων 2WD με 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο σε έκδοση Premium 7 θέσεων) με εκτιμώμενο χρόνο παράδοσης τους 6 μήνες.
Σχεδιαστικά, το νέο Santa Fe βρίσκεται σε άλλη διάσταση σε σχέση με ό,τι θυμόμαστε από το προγενέστερο μοντέλο. Αρκούντως mucho, αλλά και κομψό ταυτόχρονα με φίνες γραμμές και ισορροπημένη φόρμα.
Μπροστά, ξεχωρίζει μέσω της χαρακτηριστικής φαρδιάς μάσκας, που αγκαλιάζει τα κύρια φώτα (LED) με ένα τονισμένο τρισδιάστατο μοτίβο.
Οι φαρδιές επενδύσεις στους θόλους των τροχών συνδυάζονται με αεροδυναμικές ζάντες 19’’. Στο πίσω μέρος, η νέα σχεδίαση των φώτων με οριζόντια γραφικά ενισχύει οπτικά το πλάτος του αμαξώματος, σύμφωνα με την εταιρία -στις υψηλότερες εκδόσεις του, το νέο Santa Fe επενδύεται με ένα πολυτελές αισθητικό σύνολο που περιλαμβάνει την χαμηλότερη περιμετρική επένδυση και προφυλακτήρες σε πλήρες ταίριασμα με το χρώμα του αμαξώματος.
Η καμπίνα προσφέρει ευρυχωρία και αναδύει πολυτέλεια χωρίς ακρότητες με αρμονικές αναλογίες σε πίνακα/κεντρική κονσόλα και καλή εργονομία, τουλάχιστον εκ πρώτης όψεως –κόντρα στη φρενίτιδα του εκμοντερνισμού με χαοτικές συχνά οθόνες και σκόρπια χειριστήρια εδώ κι εκεί που συναντάμε σε κάποιες περιπτώσεις, στον ανταγωνισμό.
Ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών συνοδεύει την κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής AVN 10,25 ιντσών, πάνω από την «αιωρούμενη» κονσόλα. Τα πλήκτρα μετάδοσης κίνησης, τεχνολογίας shift-by-wire, έχουν αντικαταστήσει τον παραδοσιακό λεβιέ, ενώ ένας ειδικός επιλογέας στην κεντρική κονσόλα εναλλάσσει εύκολα μεταξύ διαφορετικών λειτουργιών οδήγησης.
Τα μπουτόν δείχνουν σωστά μοιρασμένα για διαισθητική χρήση, με ευκολία πρόσβασης από τη θέση του οδηγού. Η ποτηροθήκη μπορεί να κλείσει όταν δε χρησιμοποιείται και η θήκη κάτω από την κονσόλα παρέχει επιπλέον χώρο αποθήκευσης.
Προσφέρεται ευρεία γκάμα εκδόσεων καθισμάτων και πρακτικών χαρακτηριστικών που εξυπηρετούν κάθε ανάγκη και περίσταση. Το Santa Fe παρέχει πρόδηλη άνεση και ευελιξία με ποικίλες διαμορφώσεις και έξυπνα συστήματα όπως το Smart Power Tailgate με το οποίο ανοίγει αυτόματα η πίσω πόρτα.
-Στην πρωτότυπη 6θέσια διάταξη, οι δύο επιβάτες της μεσαίας σειράς έχουν ανεξάρτητα υποβραχιόνια σε καθίσματα «captain seats» (έτσι τα αποκαλούν), ενώ η πρόσβαση στην 3η σειρά καθισμάτων διατηρείται διαρκώς ελεύθερη.
-Στην 7θέσια διάταξη, οι επιβαίνοντες μπορούν να σύρουν τη διαιρούμενη 60/40 και αναδιπλούμενη 2η σειρά καθισμάτων ώστε να μεταφερθούν άνετα επιβάτες και αποσκευές. Η πρόσβαση στα καθίσματα της 3ης σειράς διευκολύνεται πιέζοντας απλά ένα μπουτόν, με το οποίο σύρεται πλήρως η 2η σειρά καθισμάτων, με ταυτόχρονη άμεση αναδίπλωση της πλάτης.
-Η σχεδίαση και η πλήρης εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων του Santa Fe προσφέρει περισσότερο χώρο στη 2η σειρά καθισμάτων και στο χώρο αποσκευών, διασφαλίζοντας ένα άνετο ταξίδι για όλους με τα προσωπικά τους είδη χωρίς περιορισμούς.
Όσον αφορά τα κινητήρια σύνολα, σημειώνεται πως το νέο Santa Fe είναι το δεύτερο Hyundai στην Ευρώπη μετά το Hyundai Tucson, το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2022 για την Ελλάδα» που διατίθεται με το νέο Full Hybrid και Plug-in Hybrid σύστημα μετάδοσης κίνησης, συνδυαζόμενο με Turbo CVVD κινητήρα 1.6 τεχνολογίας SmartStream.
Ειδικότερα, η υβριδική έκδοση του νέου Santa Fe, αποτελείται από το νέο κινητήρα SmartStream T-GDi (turbocharged βενζίνης άμεσου ψεκασμού) 1,6 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα 44,2 kW, που αντλεί την ισχύ του από μια μπαταρία πολυμερούς ιόντων λίθου 1,49 kWh. Διατίθεται με κίνηση στους δύο ή στους τέσσερις τροχούς με συνδυαστική ισχύ 230 ίππων και ροπή 350 Nm.
Η plug-in υβριδική έκδοση, έρχεται με τον ίδιο κινητήρα 1,6 λίτρων T-GDi SmartStream σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα 66,9 kW που αντλεί την ισχύ του από μια μπαταρία πολυμερούς ιόντων λιθίου 13,8 kWh. Αυτή η έκδοση διατίθεται με 4κίνηση συνδυασμένης απόδοσης 265 ίππων και ροπή 350 Nm. Τόσο το υβριδικό όσο και το plug-in υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης είναι διαθέσιμα με ένα πρόσφατα εξελιγμένο αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων (6AT) που προσφέρει άμεση μετάδοση και υψηλή οικονομία καυσίμου, όπως υποστηρίζουν οι δημιουργοί του.
Ο νέος κινητήρας 1,6 λίτρων T-GDi SmartStream χρησιμοποιεί την καινοτόμο τεχνολογία Continuously Variable Valve Duration (CVVD) της Hyundai και διαθέτει επίσης ανακυκλοφορία καυσαερίων χαμηλής πίεσης (LP EGR) για περαιτέρω βελτιστοποίηση της απόδοσης καυσίμου. Το CVVD ρυθμίζει τη διάρκεια του ανοίγματος και του κλεισίματος των βαλβίδων σύμφωνα με τις συνθήκες οδήγησης, επιτυγχάνοντας καλύτερες επιδόσεις και βελτιώσεις στην απόδοση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων.
Πολύς λόγος γίνεται για την πλατφόρμα στην οποία είναι κτισμένο το Santa Fe. Διαθέτοντας ένα σύστημα που ελέγχει τη ροή του αέρα, η νέα πλατφόρμα βελτιώνει την κίνηση του αέρα μέσω του χώρου του κινητήρα και επιτρέπει τη διάχυση της θερμότητας. Αυτό ενισχύει τη σταθερότητα στο κάτω μέρος του οχήματος και περαιτέρω συμβάλει η χαμηλωμένη θέση του βαρέως εξοπλισμού εντός της πλατφόρμας. Η αεροδυναμική έχει επίσης βελτιωθεί, ελαχιστοποιώντας την αντίσταση του αέρα ώστε να προσφέρει εξαιρετική απόδοση καυσίμου, ισχύ και επιδόσεις.
Ενισχυμένα συστήματα απορρόφησης ήχου σε ευαίσθητα σε κραδασμούς σημεία, συντελούν στη μείωση επιπέδων θορύβου και κραδασμών ενώ βελτιώνουν την ποιότητα κύλισης.
Η νέα πλατφόρμα φέρνει επίσης σημαντικές βελτιώσεις στην παθητική ασφάλεια, χάρη στις βελτιώσεις που επιτυγχάνονται μέσω της χρήσης μιας δομής πολλαπλών φορτίων, της προηγμένης μεταλλουργικής τεχνολογίας ενσφράγισης σε υψηλή θερμοκρασία (hot stamping), καθώς και της ενσωμάτωσης στρώματος χάλυβα υπέρ-υψηλής αντοχής.
Το Santa Fe διαθέτει την χαρακτηριστική τεχνολογία 4κίνησης HTRAC των SUV της Hyundai. Το HTRAC είναι συνδυασμός των λέξεων «Hyundai» και «Traction» (πρόσφυση) και επιτρέπει τον ευέλικτο χειρισμό και την καλύτερη κατανομή ροπής ανάλογα με την πρόσφυση του κάθε τροχού και την ταχύτητα του οχήματος.
Για πρώτη φορά, όπως εξηγούν οι τεχνικοί, το νέο Santa Fe έρχεται με έναν επιλογέα λειτουργίας εδάφους: ένα πλήκτρο ελέγχου που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα για εύκολη εναλλαγή μεταξύ διαφορετικών λειτουργιών οδήγησης. Οι διαφορετικές λειτουργίες οδήγησης βελτιστοποιούν την απόδοση οδήγησης και τις ρυθμίσεις HTRAC που ρυθμίζουν την οδήγηση σε συνθήκες άμμου, χιονιού και λάσπης, καθώς και τις λειτουργίες οδήγησης Eco, Sport και Comfort. Μια πρόσθετη επιλογή, η έξυπνη λειτουργία οδήγησης, σημαίνει ότι το αυτοκίνητο θα αναγνωρίσει αυτόματα το στυλ οδήγησης και θα επιλέξει μια λειτουργία, χωρίς τη διαμεσολάβηση του οδηγού.
Ο συνδυασμός των διαφορετικών τρόπων οδήγησης με το HTRAC έχει ως αποτέλεσμα βελτιώσεις στην επιτάχυνση, τη σταθερότητα και την απόδοση καυσίμου. Σε επιφάνειες όπως χιόνι, χαλίκι και λάσπη, το σύστημα αυξάνει την πρόσφυση για βελτιωμένη απόδοση στις στροφές. Σε ολισθηρές συνθήκες, η ισχύς κατανέμεται αυτόματα και στους τέσσερις τροχούς.
-Sport: το HTRAC επιτρέπει βελτιωμένη επιτάχυνση κατανέμοντας έως και 50% ροπή στους πίσω τροχούς.
-Comfort: βελτιώνει τη σταθερότητα κατανέμοντας έως και 35% ροπή στους πίσω τροχούς.
-Eco: το σύστημα βελτιώνει την απόδοση καυσίμου χρησιμοποιώντας μόνο την κίνηση στους πρόσθιους τροχούς.
Το νέο Santa Fe είναι εξοπλισμένο με ολοκληρωμένα χαρακτηριστικά ενεργητικής ασφάλειας Hyundai SmartSense και συμμορφώνεται με τα υψηλότερα ευρωπαϊκά πρότυπα ασφαλείας.
Πιο αναλυτικά, εξοπλίζεται με τη λειτουργία Highway Driving Assist (HDA) που είναι ένας συνδυασμός Lane Following Assist και Smart Cruise Control, χρησιμοποιώντας αισθητήρες και δεδομένα χάρτη για την εξασφάλιση της ασφαλούς λειτουργίας καθώς και την αυτόματη προσαρμογή της ταχύτητας σε ελεγχόμενο περιβάλλον. Ένα ειδικό πλήκτρο στο τιμόνι επιτρέπει στον οδηγό να ενεργοποιήσει το HDA με ένα μόνο πάτημα.
Ένα άλλο νέο χαρακτηριστικό, το Reverse Parking Collision-Avoidance Assist (PCA) χρησιμοποιεί κάμερα οπισθοπορίας και πίσω αισθητήρες υπερήχων για να ανιχνεύει εμπόδια κατά την όπισθεν, παρέχοντας μια προειδοποίηση αλλά και ενεργοποιώντας τα φρένα, εάν είναι απαραίτητο, για την αποφυγή σύγκρουσης.
Last but not least που λένε παραδοσιακά και οι ξένοι παράγοντες στις παρουσιάσεις τους: Το Remote Smart Parking Assist (RSPA) επιτρέπει στον οδηγό, χωρίς να βρίσκεται στο αυτοκίνητο, να μετακινεί το νέο Santa Fe προς τα εμπρός ή προς τα πίσω, χρησιμοποιώντας εντολή από το κλειδί. Άλλα χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν Forward Collision-Avoidance Assist (FCA), Blind-Spot Collision Warning (BCW), Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA), Safe Exit Assist (SEA), Blind-Spot View Monitor (BVM), Lane Following Assist (LFA) και Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA).
Όπως μας πληροφόρησε η εν Ελλάδι αντιπροσωπεία, το νέο Santa Fe προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις, Premium, Distinctive και Limited, με πληρέστατα επίπεδα εξοπλισμού ασφάλεια και άνεσης σε κάθε περίπτωση, οι δε τιμές, πέραν της αρχικής που προαναφέραμε, ανεβαίνουν σταδιακά έως 67.690 ευρώ.