Καθόλου τυχαία δεν επιλέξαμε το σημείο φωτογράφισης του νέου Santa Fe, καθώς η βουνοκορφή συμβολίζει την ηγετική του θέση στο στόλο με τα SUV της Hyundai.
Ιεραρχικά λοιπόν, το Santa Fe τέταρτης γενιάς τοποθετείται πλέον πάνω από τα Kona και Tucson, ενώ στην προκειμένη περίπτωση οδηγούμε την plug-in υβριδική τετρακίνητη έκδοση. Ελάτε λοιπόν να το εξερευνήσουμε την πληθωρική του σιλουέτα (μήκος 4.785 χλστ.-πλάτος 1.900 χλστ.-ύψος 1.685 χλστ.), η οποία διακρίνεται κυρίως για τις «καθαρές» γραμμές της. Παρατηρήστε τις δίχρωμες 19αρες ζάντες, τη φαρδιά μάσκα με το χοντρό μαύρο πλέγμα, τα εμπρός φωτιστικά σώματα δυο επιπέδων με τα πάνω στενόμακρα Led φώτα ημέρας, ενώ τοποθετημένα οριζόντια τα πίσω είναι διαιρούμενα, επικοινωνούν μεταξύ τους και επεκτείνονται πλευρικά σε σχήμα μπούμερανκ προς τα φτερά.
Πολύτεκνος ή μεγάλη παρέα
Το νέο λευκό Santa Fe των φωτογραφιών έχει 6-θέσια (προσφέρεται και ως 7-θέσιο) εσωτερική διαμόρφωση, καθώς στην πρώτη και δεύτερη σειρά τα θερμαινόμενα παρακαλώ καθίσματα είναι ανεξάρτητα μεταξύ τους, ενώ ακόμα δυο αναδύονται όταν χρειαστεί από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ. Στην 4-θέσια διαμόρφωση η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από 571 έως 782 λίτρα, στην 6-θέσια μειώνεται στα 130 λίτρα και στη 2-θέσια εκτοξεύεται στα 1.649 λίτρα.
Χωρίς κανέναν ενδοιασμό θα χαρακτηρίσουμε, εκτός από εξαιρετικά ευρύχωρο και premium το εσωτερικό του νέου Santa Fe, καθώς αγγίξαμε τα μαύρα δερμάτινα καθίσματα και τα μαλακά πλαστικά με το άψογο φινίρισμα. Ακόμα και η εσωτερική επένδυση της οροφής είναι από ανώτερης ποιότητας υλικό. Περιηγηθήκαμε με ευκολία στο απλό μενού της μεγάλης κεντρικής οθόνης αφής (10,25 ιντσών) και διαμορφώσαμε τις ενδείξεις που προβάλει η οθόνη 12,3 ιντσών του ψηφιακού πίνακα οργάνων, ενώ υπάρχει και head-up display.
Ήρεμη δύναμη
Αρκετά συχνά κινούμασταν αθόρυβα και με μηδενικές εκπομπές ρύπων, καθώς χρησιμοποιούσαμε την αποθηκευμένη ενέργεια στη μπαταρία ιόντων-λιθίου 13,8 kWh (επίσημη αυτονομία έως 69 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες περίπου 50 χλμ.). Έτσι ο 1.6 T-GDi βενζινοκινητήρας (180 ίππων και 265 Νm ροπής) παρέμενε ανενεργός, αφήνοντας στο «πόδι» του τον ηλεκτροκινητήρα (91 ίππων και 304 ίππων). Συνδυαστικά το plug-in υβριδικό Santa Fe παράγει 265 ίππους (5.500 σ.α.λ.) και 350 Nm ροπής (1.000-5.000 σ.α.λ.).
Από τη ψηλή θέση οδήγησης απολαμβάνεις την καλή περιμετρική ορατότητα, ενώ στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύεις με άνεση, σταθερότητα, χαμηλό αεροδυναμικό θόρυβο και με μέση κατανάλωση καυσίμου όταν έχει αδειάσει η μπαταρία λίγο πάνω από 7 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη συνδυαστική κατανάλωση μόλις 1,63 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 37 γρ./χλμ.). Η ανάρτηση (ΜακΦέρσον μπροστά/Πολλαπλών συνδέσεων πίσω) ευνοεί κυρίως την άνεση και «σιδερώνει» τη συχνά «τσαλακωμένη» ελληνική άσφαλτο.
Στο δρόμο
Το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση παρέχει επαρκή πληροφόρηση, αλλά σε καμία περίπτωση δε μπορεί να συγκριθεί με την ακρίβεια που έχει για παράδειγμα το τιμόνι ενός i30 N. Από πλευράς επιδόσεων, η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 9 δευτ. και η τελική ταχύτητα ορίζεται στα 187 χλμ./ώρα. Αξιοπρεπέστατοι αριθμοί αν αναλογιστούμε ότι το βάρος του οχήματος ξεπερνά τους δυο τόνους. Παράλληλα εμπιστοσύνη εμπνέουν τα φρένα (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός-δίσκοι πίσω), τα οποία απέδειξαν την αποτελεσματικότητά τους σε απρόσμενες καταστάσεις. Καλή βαθμολόγια δίνουμε και στη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων, το οποίο επιτρέπει και χειροκίνητες αλλαγές, μέσω των paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.
Off-road
Δε διστάσαμε να αφήσουμε τη σιγουριά της ασφάλτου και να πατήσουμε χώμα «ποντάροντας» στο σύστημα τετρακίνησης HTRAC (με προγράμματα για χιόνι, λάσπη, άμμο και σύστημα ελέγχου κατάβασης), αλλά και στην απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (176 χλστ.). Στο σημείο αυτό κρατήστε ότι η γωνία προσέγγισης, διαφυγής και ράμπας είναι 17,9-19,3-15,4 μοίρες, αντίστοιχα.
Συμπέρασμα
Κλείνοντας, να πούμε ότι η αρχική τιμή του 6-θέσιου, τετρακίνητου, plug-in υβριδικού Santa Fe, στην εξοπλιστική έκδοση Distinctive, ορίζεται στα 61.990 ευρώ. Σίγουρα δεν είναι προσιτό, αλλά απευθύνεται σε συγκεκριμένο κοινό που δε θέλει εκπτώσεις σε χώρους, εξηλεκτρισμό, ποιότητα και τεχνολογία.