Η Hyundai με τη νέα έκδοση του Santa Fe ρίχνει το γάντι σε ότι αφορά τους χώρους, δίνοντας ταυτόχρονα και έμφαση σε εξοπλισμό και πολυτέλεια.
Μη ξεχνάμε ότι πρόκειται για τη ναυαρχίδα της Hyundai στα SUV.
Και όταν γίνεται αναφορά σε ναυαρχίδα, αρχικά το λόγο έχουν οι εξωτερικές διαστάσεις.
Hyundai Santa Fe: Πλούσιες εξωτερικές διαστάσεις
Στη γλώσσα των αριθμών σε μήκος/πλάτος/ύψος 4.785/1.900/1.710 χλστ. με μεταξόνιο 2.765 χλστ. .
Ο χώρος των αποσκευών προσφέρει 571 λίτρα με τα πίσω καθίσματα σε πλήρη ανάπτυξη και όταν αναδιπλωθούν αγγίζουν τα 1.645.
Ρεζέρβα δεν υπάρχει.
Σχεδιαστικά το Hyundai Santa Fe προβάλει την πολύ επιθετική όψη του, με τη μεγάλη κάθετη μάσκα, με δύο σώματα προβολέων.
Τους παραλληλόγραμμους, προέκταση της μάσκας και τους πολύ λεπτούς, στο πάνω μέρος της μάσκα, στις άκρες των φτερών.
Μια σειρά από χρώμια πλαισιώνουν την επιθετική «μούρη».
Για πίσω οι τόνοι είναι πιο ήπιοι με τα μεγάλα ενωμένα φώτα που εκτείνονται και στα φτερά, ενώ μια διακριτική αεροτομή αποτελεί συνέχεια της οροφής, με ενσωματωμένες ράγες.
Οι ζάντες για την περίπτωση είναι 19 ιντσών με διαστάσεις 235/55.
Στο εσωτερικό σας υποδέχεται ο ψηφιακός κόσμος του Santa Fe με ψηφιακό καντράν 12,3 ιντσών και οθόνη αφής στο πάνω μέρος του ταμπλό 10.25 ιντσών, που θέλει όμως το χρόνο του για την εξοικείωση.
Και μπορεί να είμαστε σε μια εποχή που οι διακόπτες και τα μπουτούν περνούν στο παρελθόν, κάτι τέτοιο για το Santa Fe δεν ισχύει καθώς η κεντρική και μεγάλη κονσόλα αποτελεί το σύγχρονο βασίλειο των διακοπτών.
Πέρα από τον περιστρεφόμενο διακόπτη με τα 6 προγράμματα οδήγησης, καθώς και επιπλέον ένα μπουτόν για τα θερμαινόμενα και αεριζόμενα καθίσματα, του κλιματισμού, του ραδιοφώνου, του συστήματος πλοήγησης, αλλά και του αυτόματου κιβωτίου με τέσσερα μπουτόν επιλογής της ταχύτητας.
Όλες οι επιλογές εμφανίζονται στο καντράν με διαφορετικά χρώματα.
Επίσης κατά τη χρήση του φλας, το ένα από τα δύο στρογγυλά όργανα του καντράν, αλλάζει και γίνεται κάμερα δείχνοντας τι συμβαίνει πλάγια και πίσω του αυτοκινήτου.
Τα καθίσματα με δερμάτινες επενδύσεις είναι φαρδιά και άνετα, όπως και τα πίσω, ρυθμιζόμενα.
Επίσης από τη μεριά του οδηγού μπορεί μέσω διακοπτών να ρυθμιστεί το κάθισμα του συνοδηγού.
Γενικά η εικόνα στο εσωτερικό είναι φροντισμένη, όπως πρέπει να είναι σε μια ναυαρχίδα που διεκδικεί με αξιώσεις τη θέση της κάτω από τον ήλιο.
Τι μοτέρ κινεί όμως το Santa Fe.
Aκολουθεί τον δρόμο του εξηλεκτρισμού.
Ο θεσμικός κινητήρας βενζίνης είναι 1.6 λίτρων turbo, απόδοσης 180 ίππων που συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα 66.9 kW (μπαταρία χωρητικότητας 13,9 kWh). H συνδυαστική ισχύς είναι 265 ίπποι με 350 Nm ροπής.
Ο κινητήρας συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων με κίνηση σε όλους τους τροχούς.
Η μπαταρία για πλήρη φόρτιση από εξωτερική πηγή, για αυτό υπάρχουν δύο παροχές στα πίσω φτερά, μια για τα καύσιμα και μια για το ρεύμα, χρειάζεται γύρω στις 3,4 ώρες από wallbox 6.30 ώρες από οικιακό ρεύμα, που σας προσφέρει ενέργεια για 50-60 χλμ. κινούμενοι ηλεκτρικά.
Στο δρόμο παρά τις μεγάλες επιφάνειες και την απόσταση των 176 χλστ. από το έδαφος, το Santa Fe «καταπίνει» τα χλμ. σαν ένας δρομέας μεγάλων αποστάσεων.
Η καλή ηχομόνωση και η υψηλή βαθμολόγηση στην ποιότητα κύλισης είναι οι παράμετροι που κάνουν οδηγό και επιβάτες να αισθάνονται ιδιαίτερα άνετα, ενώ για να απολαμβάνουν ακόμα περισσότερο την όποια διαδρομή η Hyundai έχει φροντίσει με κάτι επιπλέον.
Εξοπλίζει τη ναυαρχίδα με το υψηλής απόδοσης Hi-Fi της Krell ισχύος 589 Watt, μετατρέποντας το εσωτερικό σε αίθουσα μουσικής μέσα από 10 ηχεία.
Υπό κανονικές συνθήκες και με επιλογή Eco η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς.
Μέσω των άλλων επιλογών η ροπή μπορεί να φτάσει και στο 50:50 μεταξύ των δύο αξόνων, που σε συνδυασμό με την απόσταση από το έδαφος (176 χλστ.) και τους σχετικά μικρούς πρόβολους μπορείτε να φτάσετε σε αυτήν την απομακρυσμένη παραλία καθώς το καλοκαίρι είναι προ των πυλών.
Οι ενοχλητικές πλεύσεις του αμαξώματος είναι κάτι το άγνωστο, ενώ οι κλίσεις δεν επηρεάζουν την ησυχία των επιβατών.
Έκπληξη αποτελεί η κατανάλωση, που παρά το βάρος και τον όγκο του αυτοκινήτου (γύρω στους δύο τόνους) η μέση κατανάλωση που έγραψε ήταν 7,4 λίτρα/100 χλμ. οδηγώντας σε ρυθμούς ναυαρχίδας.
Στο δια ταύτα λοιπόν, ανέσεις, πολυτέλεια, χώροι, τεχνολογία προσφέρει το Santa Fe, καλύπτοντας απόλυτα τις όποιες εξορμήσεις σας, που όμως θα πρέπει να διαθέσετε 61.590 ευρώ, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο τιμοκατάλογος.