Καθώς οι ελλείψεις ανταλλακτικών μειώθηκαν, το τρίτο τρίμηνο του 2022, η Hyundai αύξησε τον όγκο των παγκόσμιων πωλήσεών της.
Το ότι κατέγραψε έλλειμμα 3,4% στα λειτουργικά κέρδη σε ετήσια βάση, η εταιρεία το απέδωσε σε πρόβλεψη 1,36 τρισεκατομμυρίων γουόν (960 εκ ευρώ) για δαπάνες που σχετίζονται με τον κινητήρα Theta II GDI, ο οποίος αποτέλεσε αντικείμενο ανάκλησης οχημάτων 1,7 εκατομμυρίων μεταξύ 2015 και 2017.
Στους κινητήρες αντικατάστασης δόθηκαν εγγυήσεις εφ’ όρου ζωής, οι οποίες -έως και επτά χρόνια αργότερα- αξιοποιούνται, πλέον από τους πελάτες που τους χρησιμοποιούν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα λόγω του αυξημένου κόστους και του χρόνου αναμονής για νέα αυτοκίνητα.
Επομένως, αυτή η πρόβλεψη ήταν που μείωσε τα κέρδη του τρίτου τριμήνου της μάρκας κατά περισσότερο από το μισό από αυτό που προέβλεπαν, αρχικά, οι αναλυτές.
Σε κάθε περίπτωση, ήταν ένα ισχυρό τρίμηνο για τον νοτιοκορεάτη κατασκευαστή. Οι παγκόσμιες πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 14% σε ετήσια βάση, σε κάτι περισσότερο από ένα εκατομμύριο μονάδες. Εν τω μεταξύ, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 31% στα 37,7 τρισεκατομμύρια γουόν (26,49 δις ευρώ) αν και αυτό ενισχύθηκε από την αποδυνάμωση του νοτιοκορεατικού γουόν.
Ως εκ τούτου, η Hyundai αύξησε την πρόβλεψή της για αύξηση εσόδων για το 2022 κατά 6% σε 19-20%. Τα προβλεπόμενα λειτουργικά περιθώρια κέρδους αυξήθηκαν κατά 1% στο 6,5-7,5%.
Αυτή η άνοδος οφείλεται στη σημαντική αύξηση των πωλήσεων μοντέλων υψηλής απόδοσης.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων -που αντιπροσώπευαν το 5,1% της συνολικής παραγωγής της Hyundai το τρίτο τρίμηνο- αυξήθηκαν κατά 27,1% σε ετήσια βάση σε περίπου 52.000 μονάδες.
Σε αυτό βοήθησε το λανσάρισμα του Hyundai Ioniq 6, ενός ανταγωνιστή μεγάλης εμβέλειας του Tesla Model 3, το οποίο κατέγραψε 2.660 παραδόσεις και 40.000 παραγγελίες στην εγχώρια αγορά του.
Η premium μάρκα Genesis της Hyundai, η οποία κυκλοφόρησε πρόσφατα το crossover GV60, πούλησε 8,7% περισσότερα οχήματα από ότι το τρίτο τρίμηνο του 2021, περίπου 50.000 συνολικά.
Παρά τη βελτίωση των πωλήσεων από έτος σε έτος, η Hyundai μείωσε τις ετήσιες προβλέψεις πωλήσεων της κατά 7% σε 4,01 εκατομμύρια μονάδες, επικαλούμενη τις ελλείψεις εξαρτημάτων και το εκρηκτικό κόστος των πρώτων υλών. Οι ελλείψεις ανταλλακτικών αναμένεται να συνεχίσουν να επηρεάζουν τον ευρύτερο κλάδο το επόμενο έτος.
Και στην Ελλάδα, η πορεία της Hyundai είναι λαμπρή ως τώρα -με πολύ ισχυρές πωλήσεις τα τελευταία χρόνια- και αναμένεται να πάει ακόμη καλύτερα, καθόσον μια πλήρης γκάμα μοντέλων καλύπτει όλες τις ανάγκες των καταναλωτών.
Η είσοδος, μάλιστα, στην ελληνική αγορά του εμβληματικού αμιγώς ηλεκτρικού IONIQ 5, του “Παγκόσμιου Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2022”, -ακολουθώντας την ανάδειξη ως “Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2022” για την Ελλάδα του πολύ σημαντικού και επιτυχημένου SUV Hyundai Tucson- δίνει νέα “φτερά” στην εταιρία για μια δυναμική μετάβαση στην αυτοκίνηση του μέλλοντος.
Ας μην ξεχνάμε, στο μεταξύ, ότι στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, η Hyundai Motorsport κυριάρχησε, ολοκληρώνοντας έναν δύσκολο αγώνα με θριαμβευτικό τερματισμό 1-2-3 για πρώτη φορά στην ιστορία της!