Οι Κορεάτες έχουν φύγει πολύ μπροστά πια. Όχι μόνο κατασκευαστικά, αλλά και σχεδιαστικά.
Τι να θυμηθούμε; Πώς ξεκίνησαν πριν από λίγες μόνο δεκαετίες και που βρίσκονται σήμερα; Φαίνεται, ήδη, να ξεπερνούν και τους καταξιωμένους, κυρίως σε θέματα αξιοπιστίας Ιάπωνες, με παράδοση πολύ παλιότερη στον τομέα του αυτοκινήτου.
Hyundai Sonata, λοιπόν: Ποτέ δεν υπήρξε «μαζικό», τουλάχιστον στα μέρη μας, καθόσον ήταν ένα αρκούντως μεγάλο μάλλον συντηρητικό όχημα. Ναι, με τον καιρό βελτιώθηκε, εκμοντερνίστηκε, αλλά, είναι αλήθεια ότι δεν μας “απασχόλησε” ιδιαίτερα, δεν το ζήσαμε στην Ελλάδα.
Στο μεταξύ άλλωστε, προέκυψαν τόσα άλλα ενδιαφέροντα μοντέλα σε όλες τις κατηγορίες, στην ταχεία αναπτυξιακή πορεία της Hyundai, τα οποία έγιναν δημοφιλή.
Υπόκλιση στη σχεδίαση
Τώρα, όμως, δεν μπορούμε να μην υποκλιθούμε στην ανανεωμένη 8η γενιά του Sonata παρότι προορίζεται και πάλι για άλλες αγορές, δυνατές και ώριμες.
Από την άφιξή του, το μοντέλο του 2019, έχει τραβήξει την προσοχή. Η πληθωρική εμφάνιση και τα ελκυστικά, -τολμηρά θα λέγαμε-, χαρακτηριστικά του το καθιστούν μια συναρπαστική, διαφορετική προσέγγιση σε μια τυπική κατηγορία, ακόμη περισσότερο τώρα που μεταμορφώνεται βαθιά στο μέσο του κύκλου του.
Το Hyundai Sonata του 2024 φαίνεται πιο σπορ και πιο φουτουριστικό, ώστε να μπορεί να συγχέεται με ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο, όχι απλώς για να διατηρεί φρέσκο το υπάρχον μερικά ακόμη χρόνια. Και παίζει στο μοτίβο της βασικής νέας σχεδίασης του νέου μικρότερου SUV Kona (2024).
Το κύριο χαρακτηριστικό είναι το Seamless Horizon Lamp της Hyundai, ένα μακρύ οριζόντιο φως ημέρας που καλύπτει σχεδόν ολόκληρο το μπροστινό μέρος. Οι πραγματικοί προβολείς κρύβονται στη μαύρη επένδυση στον προφυλακτήρα, υπερθεματίζοντας τη χαμηλωμένη εμφάνιση της μύτης.
Και έκδοση Ν Line
Αν το ανανεωμένο Sonata φαίνεται πιο πλατί, αυτό οφείλεται σε όλα εκείνα τα οριζόντια σχεδιαστικά στοιχεία που πρόσθεσε η Hyundai. Μια παραλλαγή N Line με προσανατολισμό τις επιδόσεις είναι και πάλι διαθέσιμη και αποκτά ακόμη πιο ευκρινείς γωνίες και μοτίβο κυψελωτή μάσκα.
Στο προφίλ τα πράγματα δεν έχουν αλλάξει πολύ. Εκτός από τα νέα σχέδια τροχών, δεν υπάρχουν πολλά να αναφέρουμε εδώ. Το τετράθυρο κουπέ στυλ που έκανε το ντεμπούτο του στην όγδοη γενιά συνεχίζεται για το μοντέλο του 2024. Το πίσω μέρος, ωστόσο, αποκτά νέα σχεδίαση. Ένα νέο πίσω φως σε σχήμα «H» συνδέει ξανά και τις δύο γωνίες, προσδίδοντας μια ανάλογη με την μπροστινή ευρεία εμφάνιση. Ένα νέο μαύρο διακοσμητικό κομμάτι ξεκινά πίσω από τους τροχούς και επεκτείνεται μέχρι να φιλοξενήσει την πινακίδα κυκλοφορίας και τις διπλές ή τετραπλές εξατμίσεις (ανάλογα με την έκδοση). Η μαύρη επένδυση υπάρχει επίσης στην αεροτομή ducktail, και ενώ το σχήμα του κυρίως «κορμού» δεν φαίνεται να έχει αλλάξει, δείχνει καλύτερο από πριν.
Ένα πολυτελές σεντάν
Στο εσωτερικό, το Hyundai Sonata του 2024 έχει δεχθεί πολλές αλλαγές. Νέες διπλές οθόνες 12,3 ιντσών μπαίνουν στην καμπίνα, όπως έχει γίνει και σε άλλα νεότερα Hyundai, συμπεριλαμβανομένου του ηλεκτρικού Ioniq 5. Η συνολική αίσθηση της καμπίνας είναι μοντέρνα και premium. Με ξύλινες και αλουμινένιες επενδύσεις, το εσωτερικό του Sonata μοιάζει πιο κοντά σαν ένα πολυτελές σεντάν και ο οριζόντιος σχεδιασμός του κάνει την καμπίνα να φαίνεται πιο φαρδιά.
Ο επιλογέας ταχυτήτων με το κουμπί έχει αντικατασταθεί από ένα κοντό επιλογέα ταχυτήτων στην κολόνα του τιμονιού, ελευθερώνοντας χώρο στην κεντρική κονσόλα. Η Hyundai δεν έδωσε λεπτομέρειες για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, αλλά μπορούμε να πούμε από τις φωτογραφίες ότι ο σχεδιασμός και τα γραφικά του είναι νέα και οι διπλές οθόνες 12,3 ιντσών φαίνεται να είναι πιο κοντά μεταξύ τους από ότι σε άλλα οχήματα Hyundai/Kia.
Πολύ καλή επιλογή τα φυσικά κουμπιά για ταχύτερη πρόσβαση στο infotainment και τα χειριστήρια HVAC που αποτελούν πλέον μέρος μιας οθόνης αφής όπως αυτό που ισχύει στα πιο πρόσφατα μοντέλα Genesis. Ο νέος ατμοσφαιρικός φωτισμός θα κάνει το διάκοσμο πιο glamorous τη νύχτα.
Τα τρέχοντα συστήματα
Η Hyundai δεν έδωσε λεπτομέρειες για το σύστημα μετάδοσης κίνησης, αλλά αναμένoνται οι τρέχοντες κινητήρες και το κιβώτιο ταχυτήτων. Αυτό σημαίνει ότι ο ατμοσφαιρικός l-4 των 2,5 λίτρων των 191 ίππων θα μπορούσε να συνεχίσει να είναι ο βασικός κινητήρας, ενώ ο turbo-four 1,6 λίτρων των 180 ίππων θα ήταν το προαιρετικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Το υβριδικό μοντέλο έχει αποδειχθεί αρκετά δημοφιλές για τους αγοραστές του Sonata, επομένως θα προσφέρεται και ένα υβριδικό σύστημα.
Δεν θα υπάρχουν αλλαγές ούτε για το Hyundai Sonata N Line του 2024, επομένως είναι πιθανό να δούμε τον turbo-four κινητήρα 2,5 λίτρων με 290 ίππους. Το Hyundai Sonata 2024 θα κάνει το παγκόσμιο ντεμπούτο του στην Έκθεση Κινητικότητας της Σεούλ.