Η Hyundai καταθέτει μια διαφορετική πρόταση στη σύγχρονη τάση της αυτοκίνησης που θέλει περισσότερες και μεγαλύτερες οθόνες να τοποθετούνται στο εσωτερικό του οχήματος.
Στη φετινή Έκθεση CES 2025 στο Λας Βέγκας, η Hyundai Mobis, η οποία είναι προμηθευτής ανταλλακτικών και αξεσουάρ της κορεάτικης εταιρείας, παρουσίασε, χρησιμοποιώντας το ηλεκτρικό Kia EV9, μια καινοτόμα λειτουργία προβολών, η οποία δεν απαιτεί οθόνες. Ο λόγος για το «ολογραφικό παρμπρίζ», μια νέα τεχνολογία που έχει την ικανότητα να μετατρέπει το μπροστινό παρμπρίζ του οχήματος σε οθόνη, προβάλλοντας εικόνες, βίντεο, πληροφορίες οδήγησης, πλοήγησης και λίστες αναπαραγωγής μουσικής σε οποιοδήποτε σημείο απαιτείται.
Κάτι δηλαδή όπως το γνωστό head-up display, αλλά σε μεγαλύτερη έκταση, χρησιμοποιώντας έναν προβολέα υψηλής τεχνολογίας. Απ’ έξω το κρύσταλλο του μπροστινού παρμπρίζ δείχνει διάφανο, χάρη στο ειδικό φιλμ που χρησιμοποιεί ένα οπτικό εξάρτημα που ονομάζεται HOE (Holographic Optical Element). Το εν λόγω φιλμ έχει πάχος μόλις 100 μικρόμετρα, σχεδόν όσο μια τρίχα, χρησιμοποιεί την αρχή της περίθλασης του φωτός (το φαινόμενο της εκτροπής του φωτός από την ευθύγραμμη διάδοση όταν συναντήσει ένα εμπόδιο) για να προβάλει περιεχόμενο στο ύψος των ματιών του οδηγού και των επιβατών.
Εύλογα θα αναρωτιέστε αν δημιουργείται κίνδυνος απόσπασης προσοχής του οδηγού, με την Hyundai Mobis να απαντά ότι υπάρχει λειτουργία προβολής απορρήτου που τον εμποδίζει να δει το περιεχόμενο που βλέπει π.χ ο συνοδηγός. Σημειώνεται ότι το φιλμ μπορεί να εφαρμοστεί όχι μόνο στο κάτω τμήμα, αλλά σε όλη την επιφάνεια του μπροστινού παρμπρίζ.
Για την ανάπτυξη του «ολογραφικού παρμπρίζ» η Hyundai Mobis συνεργάζεται με τη γερμανική εταιρεία οπτικών ZEISS, ενώ στόχος του είναι η περαιτέρω εξέλιξη της τεχνολογίας μέχρι το πρώτο εξάμηνο του επόμενου έτους, με στόχο να μπει στη μαζική παραγωγή το 2027.