Στη δύση του 2022 η Hyundai μας αιφνιδίασε, αποκαλύπτοντας το νέο Kona, χωρίς να έχει προηγηθεί το συνηθισμένο «παιχνίδι» με τα επίσημα teasers.
Σύμφωνα με τη κορεάτικη εταιρεία το Kona διατηρεί τον πολύπλευρο χαρακτήρα του, καθώς θα συνεχίσει να προσφέρεται ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο, υβριδικό με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά και με τη σπορτίφ έκδοση N Line. Διευκρινίζεται ωστόσο ότι η ανάπτυξη του νέου Kona ξεκίνησε έχοντας ως βάση την αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση, ενώ όλες θα χρησιμοποιούν στην ίδια αρχιτεκτονική. Σημειώνεται ακόμα ότι σχεδιαστική έμπνευση αντλήθηκε από τη γκάμα των Ioniq μοντέλων.
Μιλώντας για την αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση να πούμε ότι σε σύγκριση με το απερχόμενο Kona υπάρχει αύξηση του μήκους κατά 150 χλστ., φτάνοντας πλέον τα 4.355 χλστ. Παράλληλα το πλάτος μεγάλωσε 25 χλστ. και το μεταξόνιο 60 χλστ., ενώ σύμφωνα με τη Hyundai παραμένει ένα αστικών προδιαγραφών SUV. Η ρηξικέλευθη εξωτερική εικόνα του Kona ήταν αυτή που το έκανε να ξεχωρίσει όταν πρωτοεμφανίστηκε και για αυτό το λόγο στη δεύτερη γενιά του φρόντισε να παίξει ακόμα καλύτερα το δυνατό του «χαρτί».
Το ντιζάιν του χαρακτηρίζεται φουτουριστικό, αλλά όχι παρακινδυνευμένο, ενώ μικρές σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις υπάρχουν ανάλογα με την εκάστοτε έκδοση. Η όψη του νέου Kona συμβάλει στην καλύτερη αεροδυναμική απόδοση, έχει περισσότερες καμπύλες, κάθετα τοποθετημένα φωτιστικά σώματα στα άκρα του προφυλακτήρα, ενώ σημείο αναφοράς αποτελεί η λεπτή φωτεινή μπάρα (Seamless Horizon Lamp) στο χείλος τους εμπρός καπό και στο πίσω τμήμα, η οποία στην ηλεκτρική έκδοση έχει μοτίβο παραμετρικών εικονοστοιχείων (Parametric Pixels).
Παρατηρήστε ακόμα το μαύρο πλαστικό προστατευτικό περιμετρικά του αμαξώματος που είναι εντονότερο στα φτερά και τις 19αρες ζάντες νέας σχεδίασης. Το Kona N Line έχει πιο δυναμική αμφίεση με προαιρετικά μαύρο χρώμα για τους πλευρικούς καθρέπτες και την οροφή, διαφορετικής σχεδίασης ζάντες 19 ιντσών, αεροτομή οροφής, διπλή εξάτμιση και πλευρικά μαρσπιέ με ασημένια επένδυση.
Περνάμε τώρα στο εσωτερικό του νέου Kona, το οποίο περιγράφεται οδηγοκεντρικό με μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ και πιο ευρύχωρο για τους επιβάτες, χάρη στο μακρύτερο μεταξόνιο, ενώ οι επιρροές από το Ioniq 5 είναι εμφανείς. Υπάρχουν δυο οθόνες 12,3 ιντσών που εφάπτονται, για το ψηφιακό πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων. Ο λεβιές ταχυτήτων έχει μετακομίσει πίσω από το τιμόνι, απελευθερώνοντας περισσότερο αποθηκευτικό χώρο στη βάση της κεντρικής κονσόλας.
Προς το παρόν η Hyundai δεν αποκαλύπτει περισσότερες λεπτομέρειες για το νέο Kona, ούτε τεχνικά χαρακτηριστικά του, ωστόσο θα τα μάθουμε όλα τους επόμενους μήνες.