Το Hyundai Tucson επανασυστήνεται μέσα από την ανανεωμένη του υπόσταση, η οποία δημιουργεί ένα ακόμα πιο ολοκληρωμένο σύνολο.
Την εξελικτική οδό ακολούθησε η Hyundai στη διακριτική ανάπλαση της εξωτερικής εικόνας του ανανεωμένου Tucson, διατηρώντας τις έντονες ακμές της σχεδιαστικής φιλοσοφίας “Parametric Dynamics”.
Ξεκινάμε με τη διακριτικά αναμορφωμένη μάσκα, όπου διατηρούνται τα ακριανά «κρυμμένα» Led φώτα, τα οποία έχουν πιο έντονο σχήμα και είναι λιγότερα σε αριθμό. Επιπλέον, ο εμπρός προφυλακτήρας έχει επανασχεδιαστεί, προσφέροντας προαιρετικά γυαλιστερά μαύρα στοιχεία και μια νέα ποδιά για επιπλέον προστασία. Επίσης επανασχεδιασμένος είναι ο πίσω προφυλακτήρας και με νέα ποδιά στη βάση του.
Το μήκος του ανανεωμένου Tucson έχει αυξηθεί, λόγω της νέας σχεδίασης του προφυλακτήρα, κατά 10 χλστ. και διαμορφώνεται πλέον στα 4.510 χλστ. ενώ το πλάτος, το ύψος και το μεταξόνιο παραμένουν στα 1.865 χλστ., 1.650 χλστ. και 2.680 χλστ. αντίστοιχα.
Hyundai Tucson 1.6D: Νέα αρχιτεκτονική στο εσωτερικό
Πιο βαθιά μπήκε το «νυστέρι» των σχεδιαστών στο εσωτερικό του ανανεωμένου Tucson, καθώς έχουμε περισσότερες και σημαντικότερες αλλαγές. Οι επιρροές από το αμιγώς ηλεκτροκίνητο Ioniq 5 είναι εμφανείς, κυρίως στη νέα ψηλότερη και φαρδύτερη βάση κεντρικής κονσόλας, η οποία φιλοξενεί δυο μεγάλες ποτηροθήκες, επιφάνεια για ασύρματη φόρτιση του smartphone και μια σειρά από διακόπτες. Για να απελευθερωθεί χώρος στη βάση της κεντρικής κονσόλας ο λεβιές για το αυτόματο κιβώτιο έχει μετακομίσει στην κολόνα του τιμονιού, όπως συμβαίνει και στο νέο Kona.
Το ταμπλό έχει οριζόντια διάταξη, ενώ πλέον μέσα σε ένα ενιαίο κυρτό πάνελ ενσωματώνονται οι δυο οθόνες των 12,3 ιντσών, για το ψηφιακό πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων. Χαμηλότερα συναντάμε μια επιφάνεια αφής 6,6 ιντσών για το χειρισμό του κλιματισμού, ενώ την εργονομία ενισχύει η διατήρηση βασικών φυσικών κουμπιών και διακοπτών.
Οι περσίδες των λεπτότερων αεραγωγών δημιουργούν την εικόνα ενός ενιαίου συνόλου κατά μήκος του ταμπλό, ενώ το λογότυπο της Hyundai στο τριάκτινο τιμόνι έχει αντικατασταθεί από τέσσερις τελείες, που είναι ο κωδικός Μορς για το γράμμα “H”. Ο ατμοσφαιρικός φωτισμός διαθέτει 64 χρώματα και δέκα επίπεδα φωτεινότητας. Το Tucson εξακολουθεί να διακρίνεται για τα ποιοτικά με προσεγμένο φινίρισμα υλικά και τα άφθονα μαλακά πλαστικά.
Οι πίσω επιβάτες, ακόμα και αν είναι άνω του κανονικού αναστήματος, έχουν αρκετό χώρο για τα πόδια τους και «αέρα» για τα κεφάλια τους παρά την ύπαρξη πανοραμικής γυάλινης οροφής. Σημειώνεται ακόμα ότι ρυθμίζεται η κλίση στις πλάτες των πίσω καθισμάτων για ακόμα περισσότερη άνεση. Το πορτμπαγκάζ έχει φαρδύ άνοιγμα, σχετικά χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και χωρητικότητα 546 λίτρων που αυξάνεται στα 1.725 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.
Hyundai Tucson 1.6D: Πετρελαιοκινητήρας με αποδοτικότητα υβριδικού
Από την πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα του ανανεωμένου Tucson δεν απουσιάζει η επιλογή του πετρελαιοκινητήρα (ποιος είπε ότι το diesel πέθανε;), ο οποίος συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και στην προκειμένη περίπτωση με προαιρετική τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.
Ο λόγος για τον τετρακύλινδρο SmartStream πετρελαιοκινητήρα των 1.6 λίτρων, ο οποίος παράγει 136 ίππους (4.000 σ.α.λ.) και 320 Nm ροπής (2.000-2.250 σ.α.λ.). Η φύση του προδίδεται ηχητικά κυρίως σε χαμηλές ταχύτητες και απότομες επιταχύνσεις, αλλά η ηχομόνωση δεν αφήνει το κροτάλισμα να διαπεράσει σε μεγάλο βαθμό την καμπίνα. Γενικότερα διατηρεί τον πολιτισμένο του χαρακτήρα, έχει γερό τράβηγμα από χαμηλά, καθώς η πλούσια ροπή κάνει νωρίς την εμφάνισή της, ενώ αποδεικνύεται οικονομικός, για τα δεδομένα, με μέση κατανάλωση καυσίμου κοντά στα 7,5 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 6,3 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 στα 149 γρ./χλμ.).
Από πλευράς επιδόσεων προσφέρει στο Tucson των 1.571 κιλών (ελάχιστο βάρος της έκδοσης) επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,6 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ./ώρα, ενώ η απόκριση στο γκάζι εξαρτάται από το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης (Eco, Normal, Sport).
To ήπιο υβριδικό σύστημα αποτελείται από ηλεκτροκινητήρα 16 ίππων (12 kW) και 55 Nm ροπής, μπαταρία λιθίου ιόντων πολυμερούς χωρητικότητας 0,44 kWh (αποθηκεύει την ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από το σύστημα αναγεννητικής πέδησης) που τον τροφοδοτεί και βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών και αυτός με τη σειρά του υποβοηθά το θερμικό κινητήρα στο έργο του.
Hyundai Tucson 1.6D: Οδηγώντας σε χώμα και άσφαλτο
Το σύστημα τετρακίνησης φροντίζει με χρήση πολύδισκου συμπλέκτη για την αυτόματη και καλύτερη κατανομή της ροπής ανάλογα με την πρόσφυση των τροχών και την ταχύτητα του οχήματος. Αν και δε συνίσταται για extreme off-road διαδρομές το τετρακίνητο Tucson μπορεί να ξεπεράσει πιο εύκολα εμπόδια με την απόσταση 170 χλστ. του αμαξώματος από το έδαφος, τη δυνατότητα κλειδώματος του κεντρικού διαφορικού, το σύστημα Hill Descent σε απότομες κατωφέρειες, τις γωνίες προσέγγισης και διαφυγής των 17,4 και 23,8 μοιρών αντίστοιχα.
Επιστρέφοντας στην άσφαλτο, αιχμή του δόρατος στο ανανεωμένο Tucson αποτελεί η υποδειγματική του ποιότητα κύλισης, με την ανάρτηση (ΜακΦέρσον μπροστά-πολλαπλών συνδέσμων πίσω) να βάζει στο «αθόρυβο» σχεδόν κάθε κακοτεχνία του οδοστρώματος, όσο βαθιά και επαναλαμβανόμενη και αν είναι. Ταυτόχρονα συγκρατεί από έντονες κλίσεις στις στροφές, με το Tucson να αντιδρά προβλέψιμα ακόμα και υπό πίεση, με την τετρακίνηση να παίζει ρόλο.
Το τιμόνι, με ηλεκτρική υποβοήθηση, είναι λίγο πιο ελαφρύ από το αναμενόμενο σε υψηλότερες ταχύτητες. αλλά δε χάνει σε επικοινωνία με τον οδηγό. Το αυτόματο κιβώτιο εκτελεί εντός χρονοδιαγράμματος τις αλλαγές, με την κλιμάκωση να αλλάζει στο πρόγραμμα Sport, ενώ προσφέρει και paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές.
Συμπέρασμα
Το ανανεωμένο κορεάτικο C-SUV προσφέρεται, όπως προαναφέραμε, με μια πληρέστατη εξηλεκτρισμένη γκάμα (ήπια, full και plug-in υβριδικά σύνολα), στην οποία θα ξεχωρίσουν την ήπια υβριδική πετρελαιοκίνητη-τετρακίνητη όσοι διανύουν πολλά χλμ. ανάμεσα στα οποία κάποια μπορεί να είναι σε μη ασφαλτοστρωμένους δρόμους, ενώ δε θέλουν να κάνουν εκπτώσεις σε design, χώρους, ποιότητα και τεχνολογία.
Η αρχική τιμή του Hyundai Tucson 1.6D 136ps 48V Hybrid 7DCT, στην εξοπλιστική έκδοση Distinctive, διαμορφώνεται στα 41.490 ευρώ.