Η plug-in υβριδική έκδοση του Hyundai Tucson, αποτελεί μια ευχάριστη πρόκληση καθώς το ασημί αυτοκίνητο των φωτογραφιών είναι η έκδοση των 265 ίππων, η οποία βάζει το Tucson στην πρίζα. Το φορτίσαμε και είμαστε έτοιμοι να σας το συστήσουμε!
Δύναμη και οικονομία
Επιβάλλεται να ξεκινήσουμε περνώντας από τον «αξονικό τομογράφο» το plug-in υβριδικό Tucson. Κάτω από το εμπρός καπό βρίσκεται ο γνωστός turbo βενζινοκινητήρας τρίτης γενιάς 1.6 T-GDi Smartstream, απόδοσης 180 ίππων και 265 Nm ροπής. Συνοδεύεται από ηλεκτροκινητήρα 91 ίππων και 304 Nm ροπής και από μπαταρία ιόντων λιθίου πολυμερούς, χωρητικότητας 13,8 kWh. Όπως προαναφέραμε, συνδυαστικά παράγει 265 ίππους (5.500 σ.α.λ.) και 350 Nm ροπής (1.500-4.500 σ.α.λ.). Συνδυάζεται με αυτόματο 6αρι κιβώτιο που εκτελεί πάντα on time και ομαλά τις αλλαγές σχέσεων και με σύστημα έξυπνης τετρακίνησης HTRAC.
Αν ανατρέξουμε στον πίνακα των επιδόσεων θα δούμε ότι για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 8,2 δευτ. και ότι η τελική ταχύτητα είναι 191 χλμ./ώρα. Με επιλεγμένο το πρόγραμμα οδήγησης Sport η απόκριση στο γκάζι γίνεται σαφώς αμεσότερη. Όμως σε ένα plug-in υβριδικό μοντέλο μέγιστη σημασία δεν έχει το γκάζι, αλλά η οικονομία καύσιμου, η οποία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας.
Η επίσημη μέτρηση WLTP των 1,38 λίτρων/100 χλμ. αποδεικνύεται εξαιρετικά φιλόδοξη, με τις εκπομπές C02 να κάνουν «βουτιά» στα μόλις 31 γρ./χλμ. Σε πραγματικές συνθήκες καταγράψαμε το άκρως ικανοποιητικό αριθμό των 5,4 λίτρων/100 χλμ., ενώ ακόμα και υπό πίεση δύσκολα σπας το φράγμα των 6,1 λίτρων/100 χλμ.
Μπορείς όμως να κινηθείς και χωρίς να καταναλώσεις σταγόνα καυσίμου, αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας. Η Hyundai αναφέρει ότι με μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας αποκτάς ηλεκτρική αυτονομία 74 χλμ. σε αστικό περιβάλλον ή 62 χλμ. συνδυαστικά. Στην πράξη υπολογίστε περίπου 45-50 χλμ. Χάρη στον ενσωματωμένο 7,2 kW φορτιστή μπορεί να φορτίσει από wallbox σε περίπου 2 ώρες.
Οδηγώντας
To plug-in υβριδικό Tucson ξεκινάει συνήθως ηλεκτρικά, ενώ όταν εμπλέκεται και ο θερμικός κινητήρας (το καθορίζουν οι συνθήκες αυτό) γίνεται με διακριτικό τρόπο, χωρίς να διασαλεύεται η ραφιναρισμένη λειτουργία του συστήματος. Η ανάρτηση (εμπρός ΜακΦέρσον-πίσω πολλαπλών συνδέσμων), αν και λίγο πιο σφιχτή εξαιτίας του έξτρα βάρους, δεν αφήνει τις κακοτεχνίες και τις λακκούβες να διαταράξουν την πορεία του Tucson, ούτε να πάρει ανησυχητικές κλίσεις στις στροφές.
Ο οδηγός κάθεται ψηλά, έχει καλή περιμετρική ορατότητα, ενώ λίγο τον δυσκολεύουν οι πίσω φαρδιές κολόνες. Εμπιστοσύνη εμπνέουν τα φρένα με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και δίσκους πίσω. Παρά την ανάκτηση ενέργειας το πεντάλ του φρένου δεν έχει προοδευτική λειτουργία που συνήθως χρειάζεται να τη συνηθίσεις.
Δάφνες διεκδικεί η ηχομόνωση στην καμπίνα του Tucson, καθώς ακόμα και όταν ξεπερνάς το όριο ταχύτητας στον αυτοκινητόδρομο, ο μόνος τρόπος για να το αντιληφθείς είναι να κοιτάξεις το ταχύμετρο. Η ποιότητα κύλισης και η σταθερότητα του, ακόμα και σε υψηλότερες ταχύτητες, ανεβάζουν πολύ ψηλά τον πήχη της ασφάλειας και της άνεσης. To τιμόνι είναι ελαφρύ χωρίς να «χάνει» σημαντικά σε πληροφόρηση.
Εσωτερικό
Πίσω από το πολυλειτουργικό κομψό τιμόνι με τις τέσσερις ακτίνες βρίσκεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με λεπτή διαμορφώσιμη οθόνη 10,25 ιντσών. Η κεντρική κονσόλα αποτελεί το highlight της καμπίνας, διότι κάτω από τη μεγάλη οθόνη αφής (επίσης 10,25 ιντσών προαιρετικά, 8 ιντσών στάνταρ), υπάρχει μια μεγάλη επιφάνεια με βασικά μπουτόν αφής, κυρίως για τον κλιματισμό. Το μαύρο διακοσμητικό γυαλιστερό υλικό που καλύπτει ολόκληρη την κεντρική κονσόλα σου δημιουργεί την εντύπωση μια ενιαίας μονάδας.
Μεταφερόμαστε στην πίσω σειρά καθισμάτων, όπου οι χώροι για τα πόδια των επιβατών είναι κάτι παραπάνω από επαρκείς (μεταξόνιο 2.680 χλστ.), ενώ άφθονος είναι και ο «αέρας» για τα κεφάλια τους. Το σχεδόν επίπεδο κεντρικό δάπεδο δε θα δυσκολέψει ένα μεσαίο πίσω επιβάτη. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ είναι 558 λίτρα και με αναδιπλωμένες τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αυξάνεται στα 1.721 λίτρα.
Συνοψίζοντας
Για όσους δε θέλουν ακόμα να «παραδοθούν» στην ηλεκτροκίνηση, αλλά επιθυμούν να γευτούν τα οφέλη της, τα plug-in υβριδικά μοντέλα είναι η ιδανική λύση και η αντίστοιχη πρόταση του Tucson ένας από τους πιο άξιους εκπρόσωπους της κατηγορίας. Αποδοτικό και δυνατό, ποιοτικό, ευρύχωρο, ώριμο οδηγικά, μοντέρνο και τολμηρό σχεδιαστικά, το plug-in υβριδικό Tucson, στην εξοπλιστική έκδοση Premium, ξεκινάει από 47.290 ευρώ.