Βρισκόμαστε στα μέσα του φετινού καλοκαιριού και στην προσπάθεια μας να φτάσουμε σε απόμερες παραλίες, για να αποφύγουμε το συνωστισμό λόγω Covid-19, αναζητήσαμε ένα τετρακίνητο όχημα, το οποίο όμως να συμβαδίζει με την τάση της εποχής.
Ο λόγος για τον εξηλεκτρισμό των περισσοτέρων σύγχρονων μοντέλων. Επομένως στραφήκαμε για ακόμα μια φορά στο Hyundai Tucson με ήπιο υβριδικό σύστημα συνδυασμένο με το σύστημα τετρακίνησης HTRAC.
Πώς όμως λειτουργεί το εν λόγω σύστημα τετρακίνησης; Υπό κανονικές συνθήκες η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς και όταν εντοπιστεί απώλεια πρόσφυσης ροπή αποστέλλεται και στους πίσω τροχούς. Παράλληλα αριστερά από τη θέση του οδηγού υπάρχει ένα κουμπί, το οποίο πατώντας το κλειδώνεις τον κεντρικό πολύδισκο συμπλέκτη για κατανομή ροπής σε ποσοστό 50:50, ώστε να αντιμετωπίζονται οι πιο σκληροτράχηλες και ολισθηρές διαδρομές.
Πάντως στην αναζήτηση παραλιών μακριά από την πολυκοσμία μας βοήθησε και η απόσταση 172 χλστ. του αμαξώματος από το έδαφος, οι καλές σχετικά γωνίες ράμπας, προσέγγισης και διαφυγής που είναι 19,5-17,9-24,5 μοίρες αντίστοιχα το σύστημα ελέγχου κατάβασης σε εδάφη με έντονη κλίση, και η υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα.
Υπενθυμίζουμε ότι κάτω από το εμπρός καπό του Tucson βρίσκεται o πετρελαιοκινητήρας CRDi 1.6 λίτρων απόδοσης 136 ίππων (4.000 σ.α.λ.) και 320 Nm ροπής (2.000-2.250 σ.α.λ.) που συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα. Αποστολή του είναι να λειτουργεί ως γεννήτρια/μίζα, ενώ υποστηρίζει τον πετρελαιοκινητήρα με ισχύ έως και 12 kW, μειώνοντας έτσι την κατανάλωση καυσίμου.
Το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων της Hyundai μας απέδειξε για ακόμα μια φορά ότι μπορεί να κάνει γρήγορες και συνάμα απαλές αλλαγές των σχέσεων, αν και θα θέλαμε λίγο καλύτερο kickdown.
Κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης και της επιβράδυνσης ενέργεια ανακτάται για να επαναφορτιστεί η μπαταρία ιόντων λιθίου 48V με ονομαστική ενέργεια 0,44 kWh και χωρητικότητα 9,7 Ah που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ. Το σύστημα βοηθάει τον πετρελαιοκινητήρα αποφορτίζοντας τη μπαταρία και μειώνοντας το φορτίο του με μικρή επιτάχυνση, ενώ παρέχει πρόσθετη ροπή στον κινητήρα σε συνθήκες υψηλής επιτάχυνσης.
Σε σύγκριση με το προσθιοκίνητο αυτόματο πετρελαιοκίνητο Tucson με το ήπιο υβριδικό σύστημα οι επιδόσεις του τετρακίνητου μεταβάλλονται ελάχιστα, καθώς η μέγιστη ταχύτητα διαμετρείται στα 180 χλμ./ώρα και η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα αντί για 11,8 δευτ. χρειάζεται 12 δευτ. Οι εκπομπές C02 τώρα αυξάνονται από τα 115 στα 127 γρ./χλμ.
Το ήπιο υβριδικό σύστημα το αντιλαμβάνεσαι οδηγώντας κυρίως όταν πιέζεις και όταν παίρνεις το πόδι στου από το προοδευτικό πεντάλ του φρένου, αλλά και από την καλή απόκριση ακόμα και στις χαμηλές στροφές λειτουργίας του πετρελαιοκινητήρα. Βέβαια δεν υπάρχει η δυνατότητα κίνησης του Tucson αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ η μπαταρία του δε φορτίζεται με σύνδεση καλωδίου στην πρίζα, καθώς τότε θα μιλούσαμε για plug-in υβριδικό. Στόχος των ήπιων υβριδικών συστημάτων είναι κυρίως η υποβοήθηση του θερμικού κινητήρα, η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπεμπόμενων ρύπων.
Το πάτημα του Tucson αποδεικνύεται στιβαρό, το πλαίσιο του αρκετά άκαμπτο, η πρόσφυση νιώθεις ότι δύσκολα μειώνεται, ενώ μας εντυπωσίασε η ηχομόνωση της καμπίνας ακόμα και σε υψηλότερες ταχύτητες.
Η ανάρτηση αποτελούμενη από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω παρότι δεν είναι ιδιαίτερα μαλακή, έχει καλή απορρόφηση και συγκρατεί από έντονες κλίσεις στις στροφές. Οι διαδρομές μαζί του πάντως είναι άνετες και ξεκούραστες.
Το τιμόνι είναι μεστό και ζωντανό σε πληροφόρηση και αίσθηση, αλλά δεν είναι για να χαράζεις πορεία σε Ειδικές Διαδρομές. Άλλωστε δεν έχει τέτοια φιλοσοφία το Tucson. Tα φρένα με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και δίσκους πίσω εμπνέουν εμπιστοσύνη και είναι αποτελεσματικά.
H μέση κατανάλωση με την τετρακίνητη έκδοση κυμάνθηκε από 7,8 έως 8,2 λίτρα/100 χλμ., ενώ με την προσθιοκίνητη από 7,3 έως 8,3 λίτρα/100 χλμ., επομένως οι μεταβολές δεν είναι σημαντικές, αν και πάντα εξαρτάται από το πάσο βαρύ δεξί πόδι έχεις και από το αν έχεις επιλέξει το πρόγραμμα οδήγησης Sport που κάνει πιο άμεση την απόκριση στο γκάζι.
Μόνο τα λογότυπα στα εμπρός φτερά και στην πόρτα του χώρου αποσκευών υποδηλώνουν ότι το συγκεκριμένο Tucson χρησιμοποιεί ήπιο υβριδικό σύστημα και ότι είναι τετρακίνητο. Το εσωτερικό του διακρίνεται για τα ποιοτικά υλικά με μαλακό πλαστικό να καλύπτει ολόκληρη την επάνω επιφάνεια του ταμπλό, αλλά και για την ευρυχωρία του, καθώς μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και πέντε επιβάτες.
Το πορτμπαγκάζ είναι 459 λίτρων (-25 λίτρα λόγω της μπαταρίας κάτω από το δάπεδο), αλλά από τετρακίνητο SUV απαιτούμε κανονική ρεζέρβα και όχι κιτ επισκευής ελαστικού.
Στο ταμείο το τετρακίνητο, αυτόματο Tucson με πετρελαιοκινητήρα και ήπιο υβριδικό σύστημα, στην έκδοση Style, κοστίζει 30.190 ευρώ.
Δείτε περισσότερες φωτογραφίες στην ενότητα Galleries.