Η ομάδα της Hyundai Motorsport σταμάτησε να κρύβει το μεγάλο της ενδιαφέρον για το WEC, ένα έργο για το οποίο είχε αρχίσει να συζητιέται μετά την ένταξη του Ξαβιέ Nτεμεζόν στην ομάδα πέρυσι.
Το WRC σε αυτούς τους δώδεκα μήνες έχει απορροφήσει όλες τις προσπάθειες της κορεατικής ομάδας, αλλά αυτή τη στιγμή το έργο WEC έχει αρχίζει πάλι να βγαίνει στην επιφάνεια να σκιαγραφεί το προφίλ του.
Πολλοί, μετά τη διελκυστίνδα (σκληρές και μακρές διαπραγματεύσεις) με τη FIA, και μέχρι να διασφαλιστεί η σταθερότητα για τη διετή παράταση του κανονισμού για τα Rally1 και Rally2, ανησυχούσαν ιδιαίτερα από τις φήμες που άρχισαν να κυκλοφορούν εβδομάδες πριν από το ράλι Πολωνίας για το έργο για το WEC που αναπτύσσεται στις εγκαταστάσεις της ομάδας, στο Αλτζενάου κοντά στη Φρανκφούρτη.
Hyundai: Το WEC ξανασκέφτεται πολύ έντονα η ομάδα
Αυτό που ελκύει ιδιαίτερα τον Κορεάτη κατασκευαστή είναι το μελλοντικό άνοιγμα αγώνων αντοχής υδρογόνου, μια νέα τεχνική προσέγγιση που επιτρέπει στους κατασκευαστές να ξεκινήσουν νέα project στο motorsport με τεχνολογικές προκλήσεις ταυτόχρονα.
Το ενδιαφέρον της κορεατικής εταιρείας εστιάζεται στην κορυφαία κατηγορία του WEC, όπου δίνουν το «παρών», Ferrari, Toyota, Porsche, Cadillac, Alpine, Peugeot, BMW, που προορίζεται να αναπτυχθεί εντός των τειχών του ατελιέ Αλτζενάου, δημιουργεί ερωτηματικά εαν υπάρχει πραγματικά η βούληση για τη ταυτόχρονη διαχείριση δύο κορυφαίων προγραμμάτων στο παγκόσμιο motorsport, το WRC και το WEC.
Η Toyota διαχειρίζεται και τα δύο προγράμματα με επιτυχία, αλλά το κάνει με δύο διαφορετικές ομάδες, χωρισμένες στα κεντρικά γραφεία και τις γραμμές διοίκησης.
To motori το έχει θίξει το ενδιαφέρον της Hyundai για το WEC και η παρουσία του Συρίλ Αμπιντεμπούλ, στην πίστα παρακολουθώντας το 24 Λε Μαν, σίγουρα δε πέρασε απαρατήρητο, και κατά κάποιο τρόπο ήταν ένα είδος επισημοποίησης του ενδιαφέροντος.
Προς το παρόν, κανείς δεν έχει μιλήσει συγκεκριμένα για τα προγράμματα WEC αλλά οι φήμες από τους διαδρόμους είναι αυτές για ένα πιθανό ντεμπούτο το 2026 ή το αργότερο στο τέλος της επόμενης τριετίας.
Οι κανονισμοί της κορυφαίας κατηγορίας προτείνουν ένα κοινό πλαίσιο που κατασκευάζεται από τέσσερις διαφορετικούς κατασκευαστές οι οποίοι υποδεικνύονται από τη FIA, και στη συγκεκριμένη περίπτωση θα είναι η γαλλική Oreca.
Οι φόβοι ότι η Hyundai θα εγκαταλείψει τα ράλι είναι ίσως πρόωροι, τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2026, όταν η εποχή του Rally1 HY θεωρητικά θα κλείσει τις πόρτες της, λόγω των νέων κανονισμών.
Πολλά θα εξαρτηθούν επίσης από τα αποτελέσματα που θα καταφέρουν να επιτύχουν φέτος, αλλά κυρίως το 2025, όπου θα έπρεπε να λανσαριστεί ένα νέο i20 N Rally1, project το οποίο όμως ματαιώθηκε λόγω καθυστερήσεων στις τεχνικές αποφάσεις για τη διετή παράταση.
Πάντως όπως λέει και ο σοφός λαός μας «καπνός χωρίς φωτιά δεν υπάρχει»…