Πέρα από την ηλεκτροκίνηση μια ακόμα εναλλακτική μορφή ενεργείας που κερδίζει διαρκώς έδαφος είναι η υδρογονοκίνηση.
Μάλιστα η Hyundai αποδεικνύει ότι η υδρογονοκίνηση μπορεί να βρει πεδίο εφαρμογής και στα επαγγελματικά οχήματα. Ο λόγος για το XCIENT Fuel Cell, το οποίο είναι το πρώτο μεγάλο φορτηγό μαζικής παραγωγής με κυψέλες καυσίμου. Σύμφωνα με την κορεάτικη εταιρεία το XCIENT Fuel Cell έχει μήκος 9.745 χλστ., πλάτος 2.515 χλστ., ύψος 3.730 χλστ. και μεταξόνιο 5.130 χλστ.
To μέγιστο μεικτό βάρος του με φορτίο είναι 36.000 κιλά, χρησιμοποιεί ηλεκτροκινητήρα της Siemens με ισχύ 476 ίππων και ροπή 3.400 Nmς, κιβώτιο 6 σχέσεων ATM S4500 της Allison, μπαταρία χωρητικότητας 73.2 kWh της Akasol, σύστημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου 190 kW και μπορεί να αναπτύξει μέγιστη ταχύτητα 85 χλμ./ώρα.
Το υδρογόνο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας αποθηκεύεται σε επτά μεγάλες δεξαμενές συνολικής χωρητικότητας 32.09 κιλών, ενώ η εκτιμώμενη αυτονομία του XCIENT Fuel Cell υπολογίζεται κοντά στα 400 χλμ. με ένα μόνο ανεφοδιασμό, ο οποίος διαρκεί από 8 μέχρι 20 λεπτά. Η Hyundai δηλώνει ότι ήδη έχει αποστείλει στην Ελβετία τα πρώτα 10 XCIENT Fuel Cell, ενώ συνολικά στη χώρα αναμένονται 50, με τις παραδόσεις τους να ξεκινούν τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.
Στόχος της Hyundai είναι μέχρι το 2025 να έχει κατασκευάσει 1.600 XCIENT Fuel Cell, τα οποία θα συμβάλουν στην υλοποίηση της δέσμευσης για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα μέσω οχημάτων που παράγουν μηδενικούς ρύπους.
Παράλληλα η Hyundai αναπτύσσει και ένα τρακτέρ εξοπλισμένο με ένα βελτιωμένο σύστημα κυψελών καυσίμου που υπόσχεται αυτονομία 1.000 χλμ. υψηλή αντοχή και ισχύ, με στόχο παγκόσμιες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης.