Ο Covid-19 έβαλε stop στη διεξαγωγή του Γκραν Πρι στην Αυστραλία, στη χώρα των καγκουρό.
Διαβάστε ακόμα
Είναι μάλιστα νωπές οι μνήμες από το 2020 όταν ο αγώνας ματαιώθηκε λίγες ώρες πριν την έναρξη των ελεύθερων δοκιμαστικών.
Ετσι λοιπόν μετά από δύο χρόνια η Αυστραλία και οι δημόσιοι δρόμοι στο Albert Park θα φιλοξενήσουν την Κυριακή 10 Απριλίου τον 3ο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1.
H φετινή έκδοση της πίστας φέρει πολλές αλλαγές σε σχέση με το 1996, όπου φιλοξένησε για πρώτη φορά τον αγώνα.
Η διαδρομή έχει δεχτεί εκτεταμένες αλλαγές, από το 1996 που φιλοξένησε για πρώτη φορά αγώνα. Αλλαγές έγιναν σε επτά στροφές, δυο από αυτές καταργήθηκαν τελείως.
Οπότε οι στροφές που απέμειναν είναι 14 και η πίστα έχει μήκος μικρότερο κατά 28 μέτρα.
Η πιο σημαντική τροποποίηση είναι αυτή του chicane που σχημάτιζαν οι στροφές 9 και 10.
Τώρα είναι πλέον μια παρατεταμένη γρήγορη καμπή. Στις στροφές 1 και 3 έχει γίνει διαπλάτυνση στο εσωτερικό τους όπως και στη στροφή 6 η οποία τώρα είναι σημαντικά πιο γρήγορη.
Στην άλλοτε στροφή 13 που τώρα είναι η 11 έχει γίνει πιο έντονη η αλλαγή πορείας. Η προτελευταία στροφή (πλέον στροφή 13) έχει διαπλατυνθεί ενώ έχει αλλάξει και η κλίση του οδοστρώματος, έτσι είναι εφικτό να ακολουθήσει κανείς διαφορετικές γραμμές.
Καθώς στο Albert Park δεν υπάρχει μόνιμη πίστα, αλλά χρησιμοποιούνται οι δρόμοι του πάρκου, υπήρχαν ανομοιομορφίες αλλά η νέα άσφαλτος τις έχει μειώσει. Το νέο οδόστρωμα αναμένεται να προσφέρει χαμηλή πρόσφυση (δυο στα πέντε) και είναι αναμενόμενο η τραχύτητα της ασφάλτου να προκαλεί φθορά κοντά στο μέσο όρο. Αναμένεται όλη η διαδρομή να είναι σκονισμένη και γλιστερή στην αρχή του Σαββατοκύριακου. Λογικά θα δούμε μεγάλη βελτίωση στο κράτημα ( 4 στα πέντε στη σχετική κλίμακα της Pirelli). Η ελκτική πρόσφυση είναι σημαντική για να έχεις μια καλή έξοδο από τις στροφές προς τις κοντές ευθείες. Το φρενάρισμα και τα πλευρικά φορτία είναι σε μέσο επίπεδο όπως και η συνολική καταπόνηση των ελαστικών με σκορ τρία στα πέντε.
Η ελάχιστη πίεση που θα φέρουν τα ελαστικά στην εκκίνηση για τον μπροστινό άξονα είναι 24.5 ατμόσφαιρες και γωνία κάμπερ 3.50 μοίρες.
Για τα πίσω ελαστικά οι ατμόσφαιρες είναι 21.5 και γωνία κάμπερ μείον 1.75 μοίρες.
Επειδή είναι η πρώτη φορά που τα νέα μονοθέσια θα εμφανιστούν στην Αυστραλία και δεν υπάρχουν δεδομένα, οι ομάδες θα έχουν πολύ δουλειά ειδικά μετά τα ελεύθερα της Παρασκευής.
Όλα τα χαρακτηριστικά της πίστας στον πίνακα που ακολουθεί…