Πρόκληση και ευθύνη η ηλεκτροκίνηση σύμφωνα με την Αλεξάνδρα Σδούκου, με τις 10.791 να φθάνουν οι αιτήσεις του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου (768 αφορούν συνολικά τα αυτοκίνητα).
«Το Κινούμαι Ηλεκτρικά, αποτελεί έναν από τους πυλώνες του προγράμματός μας» τονίζει η κυρία Σδούκου, «το οποίο ξεπέρασε μέσα σε έξι μήνες τις αρχικές μας προσδοκίες. Έχουν ήδη υποβληθεί συνολικά 10.791 αιτήσεις για την επιδότηση ηλεκτρικών οχημάτων και έχουν απορροφηθεί περισσότερα από 9,6 εκατ. ευρώ, δημιουργώντας, ταυτόχρονα, στην αγορά έναν κύκλο εργασιών ύψους 43,6 εκατ. ευρώ. Οι αιτήσεις για ηλεκτρικά ποδήλατα είναι 8.140, γεγονός που μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι το ποδήλατο καθιερώνεται στη συνείδηση των πολιτών ως κύριο μέσο μετακίνησης».
Αυτό δήλωσε, τις πρώτες ημέρες του Μαρτίου, αποκλειστικά στο motori.gr, η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου.
Όπως τόνισε η κα Σδούκου, το όραμα της Κυβέρνησης για την ηλεκτροκίνηση αποτυπώθηκε θεσμικά το περασμένο καλοκαίρι. Η ψήφιση του νόμου για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και η καθιέρωση ενός ολοκληρωμένου πλέγματος κινήτρων έθεσαν τις βάσεις για τη μετάβαση στο “αύριο” της αυτοκίνησης και των μετακινήσεων εν γένει.
Νέοι σχεδιασμοί στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Πόσοι φορτιστές θα χωροθετηθούν;
Ελάφρυνση του κόστους
«Η ανταπόκριση των πολιτών μέσα στους πρώτους μήνες, και μάλιστα σε μια δύσκολη περίοδο λόγω της σκιάς της πανδημίας, μας έδειξε ότι κινούμαστε στον σωστό δρόμο», πρόσθεσε. «Η ελάφρυνση του κόστους για την απόκτηση ενός ηλεκτρικού οχήματος, καθώς και για την ανάπτυξη σημείων φόρτισης, κάνει τις “πράσινες” μετακινήσεις πιο προσιτές σε ιδιώτες και επιχειρήσεις, αίροντας ένα σημαντικό εμπόδιο για τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης».
Όσον αφορά στα κίνητρα της απόσυρσης, σύμφωνα με την ΓΓ, οι μισοί δικαιούχοι επιλέγουν αυτή τη μέθοδο, συμβάλλοντας στο να απομακρυνθούν από τους δρόμους μας τα παλαιά ρυπογόνα οχήματα. Χαρακτηριστικά, ανέφερε ότι: «Η τάση που βλέπουμε πως διαμορφώνεται μας δίνει το μήνυμα ότι οι πολίτες συμμερίζονται τους στόχους μας για την προστασία του περιβάλλοντος, συγχρόνως, όμως, αποτελεί πρόκληση και ευθύνη. Προετοιμάζουμε, ήδη, νέες στοχευμένες παρεμβάσεις για την περεταίρω ενίσχυση σε επίπεδο κινήτρων. Ακόμη, μέσα στο 2021, βασικό μας μέλημα είναι να θέσουμε τις βάσεις για την ανάπτυξη ενός εθνικού δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Στόχος μας είναι ως το τέλος του πρώτου εξαμήνου να έχουν χωροθετηθεί 10.000 δημόσια προσβάσιμα σημεία φόρτισης».
«Καθαρό» μέλλον
Καταλήγοντας, η κα Σδούκου υπογράμμισε ότι: «Η ηλεκτροκίνηση είναι ένα κοινό όραμα που καλούμαστε με τις δυνάμεις και τις πολιτικές μας να επικοινωνήσουμε σε όλη τη χώρα. Εμείς θα συνεχίσουμε με την ίδια και μεγαλύτερη ένταση, προκειμένου να διαμορφώσουμε ένα “καθαρό” μέλλον για τις πόλεις που ζούμε κι ένα περιβάλλον απαλλαγμένο από ρύπους».
Η πορεία της Ηλεκτροκίνησης εντός του 2020
Οι στόχοι για το 2020 ξεπεράστηκαν με εντυπωσιακές επιδόσεις ως προς τις ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων. Το 2020 αυτές ανήλθαν σε 2.131 οχήματα έναντι του αρχικού στόχου των 1.350.
Σημειώνεται ότι οι συνολικές ταξινομήσεις της πενταετίας 2015-2019 ήταν μόλις 1.141, δηλαδή σε 12 μόνο μήνες είχαμε αύξηση 87% σε σύγκριση με μια πενταετία.
Το Πρόγραμμα ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ως και το τέλος Φεβρουαρίου
Σύνολο αιτήσεων: 10.791
Δίκυκλα/Τρίκυκλα | 1873 | 17,36% |
Ηλεκτρικά Ποδήλατα | 8140 | 75,44% |
Επιβατικά οχήματα (ΙΧ, ΤΑΞΙ) | 724 | 6,82% |
Επαγγελματικά οχήματα VAN | 44 | 0,32% |
Αιτήσεις για φορτιστές: 221
Αποσύρσεις: 1328 (αποσύρσεις δικύκλων: 977, αποσύρσεις αυτοκινήτων: 351). Το 50,3% μεταξύ αυτών που δικαιούνται απόσυρσης, αποσύρει παλαιό ρυπογόνο όχημα.