Ακολουθώντας «αναγκαστικά» το ρεύμα του εξηλεκτρισμού η Lamborghini σκοπεύει το 2023 να παρουσιάσει το πρώτο της υβριδικό μοντέλο παραγωγής.
Τι σημαίνει αυτό; Ότι το 2022 είναι το τελευταίο έτος που o διάσημος V12 κινητήρας της Lamborghini θα τροφοδοτεί κατ΄ αποκλειστικότητα τα supercars της. Για την ιστορία να πούμε ότι έξι δεκαετίες τώρα ο θρυλικός 12κύλινδρος κινητήρας έχει δώσει πνοή σε εμβληματικά μοντέλα της ιταλικής εταιρείας.
Ένα από αυτά ήταν και η 350 GT. Ο λόγος για την πρώτη Lamborghini παραγωγής που κατασκευάστηκε στη Σαντ’Αγκάτα Μπολονέζε το 1964. Ο αείμνηστος Ferruccio Lamborghini εκείνη την εποχή ανέθεσε στο μηχανικό Giotto Bizzarrini να σχεδιάσει τον κινητήρα της 350 GT. Ο Bizzarrini ήταν μεγάλος λάτρης των αγώνων και ονειρευόταν να κατασκευάσει έναν κινητήρα για τη Formula 1.
Η συμφωνία του με τον Ferruccio Lamborghini ήταν η εξής. Η δημιουργία ενός κινητήρα 12κυλιδρων,διάταξης V, με χωρητικότητα 3.5 λίτρων που θα προσφέρει άφθονη ισχύ, όχι κάτω από 350 ίππους. Μάλιστα το συμβόλαιο του προέβλεπε μπόνους για κάθε 10 επιπλέον ίππους. Οι πρώτες μετρήσεις που πραγματοποιήθηκαν τον Ιούλιο του 1963 ήταν εντυπωσιακές, καθώς μπορούσε να παράγει 360 ίππους στις 9.000 σ.α.λ.
Ο Ferruccio Lamborghini έδωσε όπως είχε υποσχεθεί το μπόνους στον Bizzarrini, ωστόσο συνειδητοποίησε ότι είχε ένα σοβαρό πρόβλημα. Στην πραγματικότητα, ο Bizzarrini είχε σχεδιάσει έναν κινητήρα της Formula 1 που ήταν ακατάλληλος για χρήση στο δρόμο και μαζική παραγωγή.
Εδώ ξεκινάει η αποστολή του Paolo Stanzani, ένας από τους πιο αξιόλογους μηχανικούς στην ιστορία της Lamborghini, ο οποίος ανέλαβε να εκπολιτίσει το θηριώδη κινητήρα. Η 350 GT «φόρεσε» τελικά το V12 κινητήρα, με τη διαφορά όμως ότι απέδιδε 280 ίππους στις 6.500 σ.α.λ., επιτρέποντας της μέγιστη ταχύτητα 250 χλμ./ώρα.
Στην ιστορία έχει μείνει και ο πρώτος ιδιοκτήτης της 350 GT, ο Giampiero Giusti, ο οποίος τότε ήταν διάσημος ντράμερ του συγκροτήματος “I 5 di Lucca” που δημιουργήθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1950 και στη συνέχεια μετονομάστηκε σε “Quartetto di Lucca”.
Από το ντεμπούτο του το 1964 ο V12 κινητήρας της Lamborghini αποτέλεσε σημείο αναφοράς για τη ροπή, την ελαστικότητα, την αξιοπιστία και την αντοχή του. Με ελάχιστες μόνο τροποποιήσεις, παρέμεινε στην παραγωγή μέχρι τη δεκαετία του 1990. Η χωρητικότητα του αυξήθηκε στα 7.0 λίτρα και η ισχύς ξεπέρασε τους 500 ίππους, ενώ στη συνέχεια έλαβε πιο ουσιαστικές δομικές τροποποιήσεις.