Είναι πολύ νωρίς, στις περισσότερες χώρες του προηγμένου τεχνολογικά κόσμου, να εφησυχάσουμε για την αυτόνομη οδήγηση.
Στις ΗΠΑ, οι χρήστες προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, όπως το Tesla Autopilot ή το General Motors Super Cruise, συχνά, αντιμετωπίζουν τα οχήματά τους ως πλήρως αυτο-οδηγούμενα παρά τις προειδοποιήσεις περί του αντιθέτου, σύμφωνα με μια νέα μελέτη.
Το Insurance Institute for Highway Safety (IIHS), ένας όμιλος χρηματοδοτούμενος από τον κλάδο στις ΗΠΑ, ο οποίος ωθεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες να κατασκευάζουν ασφαλέστερα οχήματα, διαπίστωσε ότι οι τακτικοί χρήστες των Super Cruise, Nissan/Infiniti ProPILOT Assist και Tesla Autopilot «είχαν περισσότερες πιθανότητες να ασχοληθούν με δραστηριότητες που δεν σχετίζονται με την οδήγηση, όπως το φαγητό ή η αποστολή μηνυμάτων κατά τη χρήση των συστημάτων μερικού αυτοματισμού τους, παρά όταν οδηγούσαν χωρίς υποστήριξη».
Η μελέτη IIHS με 600 ενεργούς χρήστες διαπίστωσε ότι το 53% των Super Cruise, το 42% του Autopilot και το 12% των ιδιοκτητών ProPILOT Assist «είπαν ότι αισθάνονταν άνετα να αντιμετωπίζουν τα οχήματά τους ως πλήρως αυτο-οδηγούμενα».
Περίπου το 40% των χρηστών του Autopilot και του Super Cruise -δύο συστήματα με λειτουργίες κλειδώματος σε περίπτωση απώλειας της προσοχής- ανέφεραν ότι τα συστήματα είχαν κάποια στιγμή απενεργοποιηθεί, ενώ οδηγούσαν και δεν επανενεργοποιήθηκαν. «Το μήνυμα της μεγάλης εικόνας εδώ είναι ότι οι πρώτοι που υιοθετούν αυτά τα συστήματα εξακολουθούν να έχουν κακή αντίληψη των ορίων της τεχνολογίας», δήλωσε ο Πρόεδρος του IIHS, Ντέϊβιντ Χάρκεϊ.
Η μελέτη έρχεται σε μια περίοδο που η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) εξετάζει εξονυχιστικά τα ατυχήματα σε οχήματα με συστήματα αυτόνομης οδήγησης.
Από το 2016, η NHTSA έχει ξεκινήσει 37 ειδικές έρευνες που αφορούσαν 18 θανάτους σε ατυχήματα που αφορούσαν μοντέλα Tesla και όπου υπήρχαν υποψίες χρήσης συστημάτων όπως το Autopilot.