Δεν πρόλαβε καλά-καλά να καθίσει η σκόνη από την απόφαση της Renault να εγκαταλείψει τη Ρωσία και, αμέσως, έγινε γνωστό ότι το εργοστάσιο, που είχαν ως τώρα οι Γάλλοι στη Μόσχα, θα μετατραπεί στην παραγωγή αυτοκινήτων Moskvich, -ναι, αυτής της αρχαίας μάρκας-, που παράγονταν μέχρι και πριν από δύο δεκαετίες.
Η σοβιετική εποχή επανέρχεται στο προσκήνιο… Ο δήμαρχος της Μόσχας Sergey Sobyanin δήλωσε ότι θα εθνικοποιήσει το εργοστάσιο αυτοκινήτων της Renault στην πόλη, αφού η δυτική αυτοκινητοβιομηχανία είπε ότι πουλά την τοπική της επιχείρηση μετά την έναρξη της σύγκρουσης στην Ουκρανία.
Το εργοστάσιο, λοιπόν, το οποίο ο Sergey Sobyanin δήλωσε είπε ότι είχε μια «μακρά και ένδοξη ιστορία», θα μετατραπεί για την παραγωγή της μάρκας Moskvich επιβατικών αυτοκινήτων.
«Ο ξένος ιδιοκτήτης αποφάσισε να κλείσει το εργοστάσιο της Renault στη Μόσχα. Έχει το δικαίωμα να το κάνει, αλλά δεν μπορούμε να επιτρέψουμε σε χιλιάδες εργαζόμενους να μείνουν χωρίς δουλειά», ανέφερε ο Sergey Sobyanin δήλωσε στο ιστολόγιό του. «Το 2022, θα ανοίξουμε μια νέα σελίδα στην ιστορία του Moskvich».
Το Moskvich, που σημαίνει «ιθαγενής της Μόσχας», κατασκευάστηκε για πρώτη φορά στη Σοβιετική Ένωση και σχεδιάστηκε για να είναι ένα στιβαρό, προσιτό επιβατικό αυτοκίνητο, με ανταλλακτικά κατασκευασμένα στη Ρωσία και την κομμουνιστική Ανατολική Γερμανία. Μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης, η αυτοκινητοβιομηχανία ιδιωτικοποιήθηκε και αργότερα κηρύχθηκε σε πτώχευση.
Σήμερα, υπάρχουν σχεδόν 200.000 αυτοκίνητα Moskvich ακόμα ταξινομημένα στη Ρωσία, συμπεριλαμβανομένων 46.000 που είναι άνω των 35 ετών, σύμφωνα με το πρακτορείο Autostat.
Πάντως, η επιστροφή του Moskvich μπορεί να αποδειχθεί πρακτικά δύσκολη, δήλωσε ο επικεφαλής της Autostat, Σεργκέι Τσέλικοφ. «Χρειάζονται τουλάχιστον δύο χρόνια και τουλάχιστον 1 δισεκατομμύριο δολάρια για να αναπτυχθεί ένα νέο αυτοκίνητο», είπε ο ίδιος όταν ρωτήθηκε για τα σχέδια για την αναβίωση της μάρκας της σοβιετικής εποχής.
Από την πλευράς του ο Δήμαρχος Sergey Sobyanin δήλωσε είπε ότι το ανανεωμένο εργοστάσιο της Μόσχας θα κατασκευάζει αρχικά συμβατικά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά θα παράγει και ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο μέλλον.
Πρόσθεσε, δε, ότι συνεργάζεται με το υπουργείο Εμπορίου της Ρωσίας για να προμηθευτεί όσο το δυνατόν περισσότερα εξαρτήματα αυτοκινήτων και ότι η ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία Kamaz θα ενεργούσε ως ο κύριος τεχνολογικός εταίρος του εργοστασίου.
Στελέχη της Kamaz υποστήριξαν την απόφαση του δημάρχου, αναφέροντας ότι ζητήματα σχετικά με την τεχνολογική συνεργασία εξετάζονται και θα προβούν σε επίσημη δήλωση στην πορεία.