Μέχρι και ανέκδοτα είχαν κυκλοφορήσει για τη χαμηλή αξιοπιστία και ποιότητα κατασκευής του Zastava Yugo, το οποίο όμως υπάρχει μια μικρή πιθανότητα να επιστρέψει στους δρόμους.
Για την ακρίβεια η πιθανότητα είναι απειροελάχιστη, αλλά δε θέλουμε να απογοητεύσουμε πλήρως τον Dejan Hristov. Ποιος είναι αυτός; Ένας ανεξάρτητος σχεδιαστής από τη Βόρεια Μακεδονία, ο οποίος αναγέννησε ψηφιακά το Yugo, δίνοντας του μοντέρνα σχεδίαση και σύγχρονη τεχνολογία.
Ομολογουμένως η εξωτερική εικόνα που οραματίστηκε για το Yugo της νέας εποχής, έχει ένα ενδιαφέρον. Παρατηρήστε τα τονισμένα φτερά στο τρίθυρο αμάξωμα, τα λεπτά Led φωτιστικά σώματα εμπρός-πίσω, τα πλευρικά μαρσπιέ, τις κάμερες αντί για πλευρικούς καθρέπτες και το όνομα Yugo που αναγράφεται στις πόρτες. Ο Dejan επέλεξε να «φωτογραφίσει» το εικονικό του Yugo μπροστά από διάσημα πρώην γιουγκοσλαβικά μνημεία που βρίσκονται σε διάφορες πόλεις.
Γιατί κάποτε υπήρχαν βάζα μέσα στα αυτοκίνητα;
Ακολουθώντας το ρεύμα της εποχής βάζει στην πρίζα το Yugo, το οποίο επιθυμεί να είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητο. Για την ιστορία να υπενθυμίσουμε ότι το Yugo κατασκευάζονταν από το 1980 έως το 2008 στο Κραγκούγιεβατς της Σερβίας. Η συνολική παραγωγή του έφτασε τις 794.428 μονάδες. Η χαμηλή τιμή του το έκανε αρκετά προσιτό. Βασίζονταν στο Fiat 128, χρησιμοποιώντας πλατφόρμα για προσθιοκίνητα οχήματα και χαμηλού κυβισμού τετρακύλινδρους κινητήρες.
Ο Dejan σκοπεύει να στείλει την ιδέα του για την επιστροφή του Yugo στην κυβέρνηση της Σερβίας. Μάλιστα έχει κάνει και το πλάνο για την υλοποίηση του οράματός του. Προτείνει την κροάτικη Rimac Automobili ως συνέταιρο, καθώς επίσης τον Όμιλο Stellantis, στον οποίο ανήκει η Fiat, τη Renault που έχει εμπειρία με τις χαμηλού κόστους εταιρείες από την Dacia και την Lada ή κάποιον κατασκευαστή από την Κίνα.
Προτείνει να χρησιμοποιηθούν οι εγκαταστάσεις παραγωγής στη Σερβία και οι τοπικές πηγές λιθίου για τις μπαταρίες, ώστε να διατηρηθεί χαμηλή η τιμή του Yugo. Εμείς να του ευχηθούμε καλή τύχη στα φιλόδοξα σχέδια του…