Τώρα, η νέα Ferrari Daytona SP3 είναι για το δρόμο; Για πλούσιους συλλέκτες ανά την υφήλιο, ή για να βρει τη θέση της στο ΜοMa, το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στη Νέα Υόρκη.
Ή μήπως στο Guggenheim Museo, που βρίσκεται στο Μπιλμπάο της Ισπανίας και εγκαινιάστηκε το 1997 από τον Χουάν Κάρλος.
Η αλήθεια είναι ότι μοιάζει περισσότερο με κόσμημα, παρά με αυτοκίνητο.
Αλλά Ferrari είναι, αυτοκίνητο των ονείρων.
Δεν ήταν τυχαίο λοιπόν το γεγονός ότι η Ferrari Daytona SP3 παρουσιάστηκε στο Μαρανέλο σε 300 μόνο ξεχωριστούς πελάτες-ιδιοκτήτες-Ferrari, σε ειδική εκδήλωση.
Και όπως τόνισε ο Enrico Galliera, διευθυντής μάρκετινγκ της Ferrari, κατά την αποκάλυψη, όπου δεν ακουγόταν ούτε η ανάσα των προσκεκλημένων «εάν η Ferrari Roma είναι μια Formula 1 με ένδυμα smoking, η Daytona SP3 είναι ένα έργο τέχνης, Ίσως η πιο όμορφη Ferrari».
Και το μόνο που ακούστηκε από μια όμορφη συνοδό ήταν το “senza parole” (χωρίς λόγια)
Και μόνο άδικο δεν είχε.
Φοβερή σύλληψη σε design, έχοντας αντλήσει ιδέες από τα πρωτότυπα της Ferrari που αλώνιζαν τις πίστες τη 10ετία του 1960.
Η ονομασία όμως από πού προέρχεται;
Μια ολόκληρη ιστορία πίσω από την ονομασία της Daytona SP3.
H ιστορία έxει ως εξής.
Γυρίζοντας πίσω τις σελίδες της ιστορίας η Ferrari και o Enzo Ferrari πήραν το αίμα τους πίσω από τον Henry Ford. Και πιο συγκεκριμένα σε εκείνο το αγώνα της 6ης Φεβρουαρίου 1967, όταν στις 24 Hours of Daytona, η ομάδα της Ferrari, με επικεφαλής έναν νεαρό μηχανικό ονόματι Mauro Forghieri, μετά από σκληρές μάχες στην πίστα της Daytona τρία Ferrari με τους Bandini-Amon στην 330 P3/4 με τον αριθμό 23, Parkes/Scarfiotti με την 330 Ρ 4 με τον αριθμό 24, Rodriguez/Guichet με την 412 Ρ με τον αριθμό 26, τερμάτισαν στις τρεις πρώτες θέσεις, διασχίζοντας τη «γραμμή» του τερματισμού με τη μια Ferrari δίπλα στην άλλη σε στυλ παρέλασης. Μάλιστα μετά την απονομή σήκωσαν το κύπελλο στο «πρόσωπο» του Henry Ford.
Σύμφωνα με τον Enzo Ferrari ήταν η εκδίκηση της ομάδας της Ferrari μετά το «χαστούκι» που υπέστη η ιταλική ομάδα στις 24 Hours of Le Mans την προηγούμενη χρονιά.
Και αν η χαμηλή, πλατιά, σιλουέτα, σε καθηλώνει, το εσωτερικό είναι αυτό που σε τρελαίνει ακόμα περισσότερο.
Ακόμα και τα γαλάζια bucket καθίσματα από αλκαντάρα σε κάνουν να σκεφτείς πριν αρχίσεις να εξερευνείς το αποκλειστικά 2θέσιο cockpit και το βλέμμα σου καρφωθεί στο μεγάλο στροφόμετρο με όριο τις 10.000 σ.α.λ. σε κίτρινο φόντο.
Φυσικά μην ακούσουμε να ψάχνετε για οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό.
Σε μια Ferrari που μάλιστα φέρει τέτοια «βαριά» ονομασία, οθόνες και άλλα τυποποιημένα gadget δεν έχουν λόγο ύπαρξης…
Και φυσικά μπροστά από τον συνοδηγό δεν υπάρχει τίποτα άλλο εκτός από μια μικρή πινακίδα με την ονομασία του μοντέλου στο μαύρο από αλκαντάρα ταμπλό.
Τι υπάρχει όμως πίσω από το cockpit της Daytone SP3 που αποτελεί «αδερφό» μοντέλο των Ferrari Monza SP1 και SP2 που παρουσιάστηκαν το 2018.
Πριν αναφερθούμε στη μονάδα ενέργειας oι διαστάσεις σε μήκος/πλάτος/ ύψος είναι 4.686/2050/1142 χλστ. αντίστοιχα.
O πιο ισχυρός V12 κινητήρας που έχει παρουσιάσει η Ferrari, κινεί τη Daytona SP3. Είναι 6.5 λίτρων ατμοσφαιρικός απόδοσης 840 ίππων στις 9.250 σ.α.λ. με ροπή –τερατώδη- στα 697 Nm με όριο στροφών τις 9.500, που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη με πολύ γρήγορες και ακριβής αλλαγές, χάρη στη νέα τεχνολογία που έχει αναπτύξει η ομάδα των μηχανολόγων στο Μαρανέλο.
Με βάση τα 1.485 κιλά η αναλογία κιλών/ ίππων είναι της τάξης 1.77 κιλά/ίππο, με κατανομή βάρους 44% στον μπροστινό άξονα και 56% στον πίσω, με δοχείο καυσίμου 86 λίτρων.
Τα φρένα αποτελούνται από δίσκους διαμέτρου 398 χλστ. για μπροστά και 380 για πίσω με ειδικά ελαστικά της Pirelli διαστάσεων 265/30-19 για μπροστά και 345/30-20 για πίσω.
Ferrari όμως σημαίνει επιδόσεις και η Daytona SP3 ταξιδεύει με τελική ταχύτητα 340 χλμ./ώρα, για την επιτάχυνση 0-100 ο χρόνος είναι 2.85 χλμ. και για τα 0-200 7.4 δευτ.
Σας αρέσει λοιπόν και θέλετε να την αποκτήσετε. Η τιμή της είναι γύρω στα 2 εκατομμύρια ευρώ.
Όμως είτε το πιστεύεται είτε όχι τα 499 Daytona SP3 που θα κατασκευάσει η Ferrari έχουν ήδη προ πουληθεί…
.