Η FIA έκλεψε από τον Verstappen το πρώτο πρωτάθλημα της καριέρας του και μάλιστα με εντελώς άκομψο τρόπο.
Ένα πρωτάθλημα το οποίο άξιζε να πάρει στο 100%, μετά από την καλύτερη χρονιά που έχει κάνει στα 7 χρόνια που βρίσκεται στη Formula 1.
Όχι δεν τρελαθήκαμε. Όντως θεωρούμε ότι η FIA και ο Michael Masi συγκεκριμένα στέρησαν από τον Ολλανδό τη χαρά του πρώτου του παγκόσμιου τίτλου.
Ας εξηγήσουμε τι εννοούμε.
Άξιος πρωταθλητής
Ο Verstappen άξιζε να πάρει τον τίτλο όσο και ο Hamilton. Κάποιοι θα πουν λίγο περισσότερο επειδή έκανε λιγότερα λάθη κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Κάποιοι θα πουν λίγο λιγότερο επειδή η οδήγησή του δεν είναι ακριβώς by the book, αλλά ξεχειλώνει τους κανονισμούς και ενίοτε τους σπάει.
Δείτε ακόμα
Ο Masi δε βοήθησε τον Verstappen
Ωστόσο έτσι όπως φέρθηκε ο Michael Masi, με το ένα χέρι έδωσε τον τίτλο στον Ολλανδό και με το άλλο του τον πήρε.
Αυτό το λέμε γιατί αν η διαδικασία του αυτοκινήτου ασφαλείας είχε γίνει όπως σε κάθε άλλο αγώνα, ο τερματισμός θα είχε γίνει πίσω από αυτό.
Τι λένε οι κανονισμοί
Επειδή έχει δημιουργηθεί πολύ μεγάλη φασαρία γύρω από τα άρθρα 48.12 και 48.13 των κανονισμών, δηλαδή αυτούς που η FIA έκανε κουρελόχαρτα, ας δούμε τι ισχύει.
“Αν ο αλυτάρχης κρίνει ότι είναι ασφαλές, στέλνει σήμα σε όλους τους οδηγούς μέσω του επίσημου συστήματος επικοινωνίας, ώστε ΌΛΑ τα αυτοκίνητα που έχουν δεχτεί γύρο (ή γύρους) να προσπεράσουν το safety car. Όταν τα ντλουμπαρισμένα μονοθέσια περάσουν το safety car κινούνται όσο πιο γρήγορα γίνεται ώστε να βρεθούν στην “ουρά” της κατάταξης, αλλά χωρίς να κάνουν προσπέραση μεταξύ τους. Όταν τα ντουμπλαρισμένα μονοθέσια έχουν περάσει το safety car, εκείνο θα μπει στο pits στο τέλος του επόμενου γύρου.
Σε περίπτωση που ο αλυτάρχης κρίνει ότι δεν είναι ασφαλές, μπορεί να απαγορεύσει στα ντουμπλαρισμένα αυτοκίνητα να προσπεράσουν το safety car ώστε να βρεθούν στην “ουρά” της κατάταξης.”
Για να το φέρουμε στα δεδομένα του Αμπού Ντάμπι, όταν βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας υπήρχαν 8 ντουμπλαρισμένα μονοθέσια. Οι Norris, Alonso, Ocon, Leclerc, Vettel, Ricciardo, Stroll και Schumacher. Τα μονοθέσια των πέντε πρώτων ήταν ανάμεσα σε εκείνα του Hamilton και του Verstappen, καθώς τους είχε ρίξει γύρο ο Βρετανός αλλά όχι ο Ολλανδός.
Οι νόμιμες εναλλακτικές
Σύμφωνα με τον κανονισμό υπήρχαν δύο εναλλακτικές. Aν τηρούνταν οι κανονισμοί και στις δύο περιπτώσεις θα έπαιρνε το πρωτάθλημα ο Hamilton.
Η μία ήταν να μη δοθεί εντολή σε αυτούς τους 8 για προσπέραση του safety car. Έτσι ακόμα και αν αυτό έφευγε στο τέλος του γύρου 57, ο Verstappen θα έπρεπε να ρίξει γύρο σε αυτούς τους 5 και μετά να φτάσει στον Hamilton. Όσο και αν οι πέντε οδηγοί ήξεραν ότι είναι υποχρεωμένοι να κάνουν στην άκρη, ταυτόχρονα θα είχαν και μάχη μεταξύ τους οπότε είναι σχεδόν αδύνατο ο Verstappen να προλάβαινε να φτάσει τον Βρετανό και να τον προσπεράσει μέσα σε ένα γύρο. Άρα ο τίτλος μπορεί να θεωρηθεί σχεδόν βέβαιο ότι θα πήγαινε στον Hamilton.
Η δεύτερη εναλλακτική ήταν να δοθεί εντολή και στους 8 να προσπεράσουν το safety car στον γύρο 57. Αυτό σημαίνει ότι εκείνο θα έμπαινε στα pits στο τέλος του γύρου 58, δηλαδή τη στιγμή που θα τελείωνε και ο αγώνας. Άρα ο τίτλος θα πήγαινε σίγουρα στον Hamilton.
Η διπλή παρανομία του Masi
Τι έκανε, λοιπόν, ο Michael Masi; Έδωσε στον γύρο 57 εντολή μόνο στους 5 από τους 8 ντουμπλαρισμένους οδηγούς να προσπεράσουν το safety car, ώστε ο Verstappen να βρεθεί ακριβώς πίσω από τον Hamilton και μετά είπε στον Berndt Maylander να φέρει στον ίδιο γύρο το safety car στα pits. Με αυτόν τον τρόπο παραβίασε δύο φορές τους κανονισμούς, μόνο και μόνο για να προσφέρει θέαμα έχοντας στο μυαλό του νοοτροπία αρένας και όχι Formula 1.
Ένσταση από τη Mercedes – “Συνένοχοι” οι αγωνοδίκες
Φυσικά μετά τον αγώνα η Mercedes έκανε ένσταση για τις επιλογές του Masi.Η απάντηση των αγωνοδικών σε αυτή την ένσταση της γερμανικής ομάδας, κρυβόταν πίσω από το άρθρο 48.13 και μία φράση του 15.3 e).
Στο πρώτο αναφέρεται ότι η ένδειξη πως το safety car θα αποσυρθεί στο τέλος του γύρου είναι δεσμευτική, οπότε άπαξ και ανάψει πρέπει οπωσδήποτε ο Bernd Maylander να πάει στα pits. Η δεύτερη λέει ότι ο διευθυντής αγώνα είναι αρμόδιος για τη χρήση του safety car.
Βέβαια οι αγωνοδίκες παρέλειψαν να αναφέρουν ότι ο διευθυντής αγώνα είναι υπεύθυνος για το safety car όχι με βάση τις προσωπικές του επιθυμίες αλλά εφαρμόζοντας τους κανονισμούς, καθώς και ότι η απόφαση να ανάψει η ένδειξη ότι το safety car θα αποσυρθεί έγινε παρανόμως.
Ανεπαρκής ο Masi
Όταν ο Horner είπε στη Σαουδική Αραβία ότι του έλειψε ο Charlie Whiting ο γράφων αλλά και μεγάλη μερίδα του κοινού της Formula 1 θεώρησε υπερβολικό το σχόλιο επειδή τιμωρήθηκε ο οδηγός του, όμως ο Masi φρόντισε να τον επιβεβαιώσει πανηγυρικά μόλις μία εβδομάδα αργότερα.
Ο Αυστραλός αλυτάρχης, μάλλον δεν είναι ο άνθρωπος που χρειάζεται η Formula 1 για αυτή τη θέση. Ίσως θα έπρεπε ήδη από σήμερα να αρχίσει η FIA να ψάχνει τον αντικαταστάτη του, καθώς αυτό που έκανε στο Αμπού Ντάμπι είναι εγκληματικό και η ευθύνη για την αλλοίωση του αποτελέσματος είναι αποκλειστικά δική του.
Καμία ευθύνη της Red Bull
Ο Max Verstappen και η Red Bull δεν έκαναν τίποτα λάθος. Αφού ο Masi επέλεξε να πράξει τα παραπάνω και υπήρχε ένας ακόμα γύρος κανονικού αγώνα, άρπαξαν την ευκαιρία και πολύ καλά έκαναν.
Ένα τόσο όμορφο πρωτάθλημα αμαυρώθηκε από το “έγκλημα” του Masi
Όμως θα το πούμε ξανά. Είναι κρίμα μετά από την προσπάθεια και την απόδοση που είχε όλη τη σεζόν ο Verstappen, να πετυχαίνει το στόχο του αλλά να το έχει κάνει επειδή συντελέστηκε ένα έγκλημα. Εξίσου κρίμα είναι και για τον Hamilton, καθώς έχασε τον αγώνα και κατά συνέπεια τον τίτλο, μόνο και μόνο επειδή ο Masi αποφάσισε να κάνει τους κανονισμούς κουρελόχαρτα.
Μόνο χαμένοι
Ο Masi κατάφερε να μην υπάρχει κανένας κερδισμένος στο Αμπού Ντάμπι, παρά μόνο χαμένοι. Είναι φυσικό οι οπαδοί του Hamilton να είναι στενοχωρημένοι, αλλά το ίδιο θα νιώθουν και οι υγιείς οπαδοί του Verstappen, καθώς είδαν ότι ο αγώνας πήγαινε κόντρα στον Ολλανδό και στο τέλος αυτό άλλαξε παράνομα.
Επειγόντως αλλαγή νοοτροπίας
Ελπίζουμε το 2022 μαζί με όλες τις άλλες αλλαγές που θα γνωρίσει η Formula 1, να δούμε και μία νέα νοοτροπία σε ό,τι αφορά την εφαρμογή των κανονισμών. Φέτος υπήρξαν πολλές περιπτώσεις λαθών και ανακολουθιών από τους αγωνοδίκες, με πολλούς οδηγούς να εκφράζουν τα παράπονά τους. Ίσως η αλλαγή σκυτάλης στην προεδρία της FIA να παίξει και αυτή το ρόλο της.
Έχεις απόλυτο δίκιο είναι άδικο για τον Hamilton και τον max αλλά…..
Ο max τους τελευταίους αγώνες έχει ευνοϊκές αποφάσεις σε 4 αγώνες προσπαθουσε να πέσει πάνω στο Hamilton στη red bull το βλέπανε αυτό ότι τους φεύγει από τα χέρια το πρωτάθλημα ο max έπρεπε να είναι πίσω στη βαθμολογία πριν καν πάνε στον τελευταίο αγώνα πρ αυτά πάμε στο τελευταίο αγώνα και ενώ έχουν προηγηθεί όλα αυτά με τον άπιαστο Hamilton και την κακή συμπεριφορά max και Red bull πάμε στο τελευταίο αγώνα και βλέπεις ότι για 55 γύρους τους κάνει πλάκα με πολύ παλιά ελαστικά και γίνεται το συμβάν τη γνώμη να έχω …..ότι θέλουν δώσουν τον τίτλο στο Maxε λίγα λόγια
ΥΣ Είμαι οπαδός της μοναδικής ομάδας f1 μαζί με κάτι λίγες που έχουν μείνει το σωστό σωστό.
FERRARI.
Η μεγαλύτερη αδικία που έχω δει στην φόρμουλα ένα
Κλέψανε τον τίτλο από τον Χάμιλτον
Για τον υγιή φίλαθλο της φόρμουλα ένα πρωταθλητής είναι ο Χάμιλτον διότι πέντε γύρους πριν τον τερματισμό ήταν δώδεκα δευτερόλεπτα μπροστά
Αν πανηγύριζει κάποιος όταν του χαρίζουν ένα τίτλο αναρωτιέμαι τι θα κάνει όταν τον πάρει με την αξία του
Ο συγκεκριμένος πρωταθλητής ευνοήθηκε παρά πολλές φορές τόσο στην φετινή χρονιά όσο και σε προηγούμενες
Ελπίζω να αναθεωρήσει την αγωνιστική του στάση διότι αν βρεθεί κάποιος άλλος οδηγός με την αγωνιστική του συμπεριφορά φοβάμαι μην γίνει κάποιο μεγάλο κακό
να το δούνε ξανά το θέμα και να αφαιρέσουν τον τίτλο από τον φερσταπεν αν κριθεί αναγκαίο .και ας στραφεί εναντίον του massi η red bull
Νικητής είναι ο Hamilton.σε ολο τον αγώνα ήταν 12 δευτερόλεπτα μπροστά. Ο Μax το μόνο που κάνει είναι να παίζει συγκρουόμενα για να κερδίσει. Θυμηθείτε πόσες φορές το έκανε στον Vettel και σε πόσους άλλους? Είναι επικίνδυνος και όχι ριψοκίνδυνος.Δεν είναι έτσι οι πρωταθλητές…
Τελικα το πηρε ο χαμιλτον !!!! Αναμενομενο . Η ενσταση τους δικαιωσε δεν περιμενα κατι καλυτερο
από την στιγμή που υπάρχουν οικονομικά συμφέροντα λογικό είναι να γίνονται αυτά σε όλα τα σπορ χρειάζεται οικονομική απεμπλοκή με κάποιο τρόπο αλλιώς,,,
Όσο και να σκουζουν ένας είναι ο πρωταθλητής MAX
Ξεχνάτε ότι στην πρώτη στροφή δεν τιμωρήθηκε ο Χάμιλτον που έκοψε δρόμο,ο μαζί πήγε να διορθώσει ένα λάθος με ένα άλλο λάθος
Το αν ηταν ο Hamilton μπροστά και πόσα δευτερόλεπτα κτλ δεν έχει καμία σημασία. Ένα safety car πάντα μηδενίζει τέτοιες διάφορες. Από κει και πέρα είναι πραγματικά θέμα κανονισμών.
Επίσης καμία σημασία δεν έχει να λέμε ποιος έχει καλύτερο μονοθέσιο ή ποιος έκανε λιγότερα λάθη ή ποιος προκάλεσε περισσότερα ατυχήματα.
Και τέλος, προσωπικά, θεωρώ ότι αδικήθηκε ο Μαξ στον πρώτο γύρο και αν καταπατήθηκαν οι κανονισμοί τότε αδικήθηκε ο Hamilton στον τελευταίο γύρο.
Θα ήταν κρίμα να τελειώσει ενα πρωτάθλημα πίσω από αυτοκίνητο ασφαλείας. Από και και πέρα αφού η Mercedes θα κάνει έφεση ότι είναι να γίνει θα γίνει.
Με την απόφαση αυτή η Formula1 πήγε πολλά χρόνια πίσω περίπτωση Senna-Prost δυστυχώς δεν έμαθαν από τα λάθη του παρελθόντος που μόνο κακό έκαναν… ελπίζω να πάρουν πίσω την λανθασμένη απόφαση καθώς θίγουν έναν πολύ μεγάλο πιλότο όπως είναι ο Max
Το πιο σωστο αρθρο που διαβασαα τις τελευταιες μερες..ο μασι τα εκανε ολα @@@ δεν ξερω αν ηθελε να ευνοησει τη ρεντ και το μαξ αλλα η αληθεια ειναι οτι αδικηθηκε καταφοραα ο χαμιλτον, αλλοιωσε το πρωταθλημα του μαξ κανοντας το να εχει σκιες για παντα και επληξε την αξιοπιστια του σπορ.
ΟΟΟ
Μεγάλος νικητής ο Ολλανδός πρωταθλητής f1 2021 χωρίς καμία αμφιβολία και άξια γι’αυτόν και την ομάδα του.
ΜΕΓΑΛΗ ΧΑΜΕΝΗ η διοργάνωση της f1 (FIA) 2021…παρακολουθώ ανελλιπώς την f1 από το 1995 και πραγματικά δεν ξέρω αν θα συνεχίσω στο μέλλον να το κάνω με τις εγκληματικές αποφάσεις του υπεύθυνου αγώνων !!!
Αν θέλει η διοργάνωση να έχει τηλεθέαση να σκεφτεί άλλους τρόπους και πάντα με την ακεραιότητα των κανονισμών που η ίδια καθορίζει!!!
Να είστε όλοι καλά με υγεία εν αναμονή της νέας σεζόν.
Έλεος είστε άσχετοι κάνετε τα στραβά μάτια 5 φορές έπρεπε να τιμωρηθούν ο Χάμιλτον και η Μερσεντές!! Και μάλιστα στο Silverstone με μιδενισμο Πόντους καθώς έστειλε με 287κμ και πάνω από 50g στις μπαριέρες τον verstapen. στο επόμενο gp το ίδιο και με τιν botas
Τα αγωνίσματα έχουν δημιουργηθεί για να προσφέρουν στον άνθρωπο θέαμα. Όσο πιο μονότονα γίνονται τόσο λιγότερο το ενδιαφέρον. Τα 7 της MERCEDES +HAMMILTON είναι πολλά. Ένα ακόμα δεν θα έδινε ενδιαφέρον στην επόμενη χρονιά… Την απόφαση δεν την πήρε ο Masi, αλλά αυτοί που ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΝΤΑΙ τα δις της F1… Θέαμα είναι και χρειάζεται και την ίντριγκα για να προκαλεί ενδιαφέρον… Στο τέλος αγκαλιαστηκαν όπως είδατε… Και τώρα, κοιτάξτε που μένετε εσείς και μετά δείτε τα “Παλάτια”, αυτών για τους οποίους μιλάτε… 😉
Ξέχασες να πεις κάτι όμως που είναι και το πιο σημαντικό. Ο Μασί άργησε να δώσει το οκ στα πίσω αυτοκίνητα να προσπεράσουν. Η πίστα δεν είχε τόσα θραύσματα και καθαρίστηκε και πολύ γρήγορα. Επίσης υπήρχε πολύ και καθαρό κομμάτι να παίρνανε τα αυτοκίνητα με ασφάλεια στο σημείο που τράκαρε ο Λατίφι. Γι αυτό και πιλότο σαν τον Αλόνσο και τον Φετελ απορούσαν γιατί δεν τους αφήνει να περάσουν. 2γυροι αγώνα θα έπρεπε να γίνουν αν λειτουργούσαν τα πράγματα σωστά. Όχι ένας!!!
υγ. Παρεμπιπτόντως ο Λατιφι φοράει Μερσεντές και από του χρόνου και κιβώτιο. Μήπως τα λάστιχα του Χάμιλτον δεν άντεχαν άλλους έξι γύρους. το αναφέρω όχι γιατί πιστεύω στην σκοπιμότητα αλλά ακριβώς γιατί δεν την πιστεύω.
Προφανώς έχετε πάθει Αλτσχάιμερ και μετά όλες αυτές τις βλακείες που γεννούν τα θέλω σας θυμάστε τι έγινε στην Αγγλία τι οδήγηση έκανε ο ακατανομαστος και έβγαλε έξω τον φεσταμπεν μήπως ξεχάσατε το ψαροντούφεκο του μπότας στον φεσταμπεν σας λυπάμαι καλύτερα να βλέπετε αγώνες από βατράχια κακομοίρηδες…άντε και του χρόνου πάλι να σας ξαναδούμε στα σχόλια σας …
Ένα θα πω γιατί βαρέθηκα,να βλέπω έναν πιτσιρικά με νοοτροπία τορπίλης,να πανηγυρίζει για ένα μουφα πρωτάθλημα,που του δόθηκε.
Αν είχε αξιοπρεπεια ο πιτσιρικάς,δεν θα τον προσπερνούσε καν.
Ο Λουίς πιστεύω ότι αυτό ακριβώς,θα έκανε αν ήταν στην θέση του.
Έπειτα έχει δείξει επανειλημμένα το ήθος,και το σθένος που κατέχει.
Δεν είναι ούτε αντρικο αλλά ούτε και σωστό ηθικά,να πανηγυρίζει μια νίκη,όταν το 99 τις εκατό του αγώνα είναι 12 δευτέρα πισω,χωρίς καμμία ελπίδα παρόλο τα ποιο φρέσκα ελαστικά.
Και έρχεται αυτος ο ελεεινος,κατεμε πάντα Μασι ,και του δίνει αυτό τον μουφα τίτλο.
Κανένας οδηγός αγώνων,δεν θα δεχόταν μια τέτοια νίκη.
Αλλά το μήλο λένε,κάτω από την μηλιά θα πέσει.
Κόκκινη σημαία , όλοι στα pits με 5 γύρους να υπολείπονται και επανεναρξη και με τους 2 με μαλακά.
Όλο έγινε για να αποκτήσει ενδιαφέρον το άθλημα μετά από 7 χρονια με τον ίδιο πρωταθλητη. Κ δεν εννοώ μόνο το Άμπου Ντάμπι. Όλη η χρόνια ήταν σε αυτό το επίπεδο ώστε να υπάρχει διεκδικητής του τίτλου κ να έχει ενδιαφέρον κ χορηγούς. Πετυχαν αυτό που ήθελαν κ ενδιαφέρον έχει πλεον να δουμε του χρόνου τι πρωταθλημα θα εχουμε
Ανώνυμε είσαι τελείως λάθος. Αλλά γιατί δεν τολμάς να γράφεις με το όνομά σου γελείε.
Πολύ εύστοχο το ρεπορτάζ και η ανάλυση του τι έγινε. συγχαρητήρια!!!
Το ποιο μουφα πρωτάθλημα,ever.
Δεν έχει καταλάβει ακόμη ο πιτσιρικάς,ότι αυτό θα τον στιγματίσει για πάντα.
Ποτέ δεν θα είναι αποδεκτός,σαν γνήσιος πρωταθλητής από το ευρύ κοινό.
Θα είναι μια ζωή,ο fake champion
Λέτε για το πρωτάθλημα ότι δεν ήταν δίκαιο κτλπ…στον πρώτο γύρο δεν πέρασε ο max καθαρά τον lewis?ναι η όχι;δεν βγήκε εκτός πίστας ο xamilton έπρεπε να δώσει την θέση του;Και πάλι η fia δεν έδωσε τίποτα …δεν λέω είχε επιθετική οδήγηση σε πολλούς αγώνες αλλά έκανε και ο xamilton πράγματα που έπρεπε να τιμωρηθεί αλλά δεν ….γενικά κάποιες αδικίες θα υπάρχουν όπως για παράδειγμα ο botas σε πολλούς αγώνες θυσιάστηκε για τον Lewis..όμως μην ξεχνάμε και στην αρχή της καριέρας του ο lewis ήταν επιθετικός…
Δεν μας ενδιαφέρουν τα δις και οι χορηγοί. Για εμάς πρωταθλητής είναι ο Hamilton ! Αν θέλουν και οι άλλοι να γίνουν πρωταθλητές να βάλουν κάτω τον κ@λο τους να δουλέψουν σκληρά όπως η Mercedes με τον Hamilton και να μην περιμένουν από τους χορηγούς και την ανεκδιήγητη FIA να τους χαρίσουν το πρωτάθλημα. Τέτοιο πρωτάθλημα ούτε ο Schumacher δεν θα το δεχόταν.
Τι λέει αυτός ο ανώνυμος ρε παιδιά..ο max το δημιούργησε όλο αυτό; ή στους προηγούμενους αγώνες δεν πήρε ποινές;και τι σχέση έχει με το πρωτάθλημα αυτό ότι ήταν μουφα και ότι εάν είχε τσίπα δεν θα τον περνούσε του δόθηκε η ευκαιρία και τον πέρασε..γιατί ο Χάμιλτον έτσι δεν πήρε ένα πρωτάθλημα στη τελευταία στροφή ; επειδή τον άφησε ο άλλος;η στο Silverstone δεν πήγε ο max νοσοκομείο και ο άλλος πανηγύριζε μια νίκη που έβγαλε εκτός ή που σε άλλον αγώνα ο botas έβγαλε εκτός τον verstapen που μπορούσε να το αποφύγει…αλλά επειδή παίζονται πολλά εκατομμύρια από πίσω μην γελιεστε οτι μπορέσει να πάρει ο καθένας..γιατί Σουμάχερ δεν πήρε έτσι τίτλο;ο senna??μην γελιεστε ρε παιδιά έτσι είναι το μηχανοκίνητο θέλουμε να βλέπουμε και λίγο μάχες…
Το πρωτάθλημα μπορεί να κρίθηκε στον τελευταίο αλλα είναι αποτέλεσμα 22 αγώνων! 22 αγώνων όπου ο Μαξ είχε τις περιστερές νίκες τις περισσότερες 2ες θέσεις τις περισσότερες πολ και τους περισσότερους ταχύτερους γύρους! Επίσης να θυμίσω οτι ο μόνος λόγος που ήταν ισοβαθμοι στον τελευταίο αγώνα είναι γιατί ο Χαμιλτον εμβόλισε τον Μαξ και το αποτέλεσμα του αγώνα σε βαθμούς ήταν 25-0
Ο Χάμιλτον κυριαρχεί τόσα χρόνια γιατί εκτός από κορυφαίος πιλότος είναι και ο απόλυτος τζέντλεμαν . Γι’ αυτό και θα μείνει στην ιστορία ως ο καλύτερος όλων των εποχών. Ο Φερστράπεν είναι καταπληκτικός πιλότος αλλά αν συνεχίσει αυτό το απαράδεκτο στήλ οδήγησης που έχει δεν θα έχει καλό μέλον στη formula1.
Στέρησαν στον Χάμιλτον το δικαίωμα να γράψει ιστορία. Ήταν μακράν καλύτερος σε όλο τον αγώνα, ούτε πρώτες στροφές, ούτε Σιλβερστοουν, ούτε τίποτα. Το gp ήταν δικό του. Και κρίθηκε από έναν εξωτερικό παράγοντα με τον πιο φτηνό κ εξωφθαλμο τρόπο. Φτάσαμε σε σημείο να απολογείται ο Λατιφι που τράκαρε για όλο αυτό το φιάσκο…
Όλη την χρονιά παρανομουσε η mercedes .Οι Γερμανοί νομίζουν ότι όλοι πρέπει να δουλεύουν για αυτούς.Μπραβο στον ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ και στην Red bull
Όλη την χρονιά παρανομουσε η mercedes .Οι Γερμανοί νομίζουν ότι όλοι πρέπει να δουλεύουν για αυτούς.Μπραβο στον ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ και στην Red bull….
Look το τερμάτισες!!
Απλά τα έχεις ΧΑΜΕΝΑ
Δεν ξέρω γιατί οχαμιλτον ήταν τόσους γύρους με τα ίδια ελαστικά θα μπορούσε να έχει ελαστικά 20 γύρων αλλά των άφησαν έτσι εγώ παρακολουθώ φ1 από το 1980 και βλέπω ότι ρισκάρουν τη ζωή των πιλοτων
Τελικά τα σταυρωμένα δάχτυλα τοu πατέρα και τις μνηστής του Verstapen πιάσαν τόπο, έγινε το θαύμα. Ένας ταλαντούχος και πολύ επικίνδυνος οδηγός έπρεπε να αποκλειστεί από 5-6 γύρους πριν το Άμπου Ντάμπι. Ούτε ό Perez που είναι ο ήρωας του Verstappen δεν μπόρεσε να κλείσει τη μεγάλη απόσταση μεταξύ Mercedes kai Red Bull. Το θαύμα δεν ήτανε τα σταυρωμένα δάχτυλα Άρα βγήκε ένας Masi ποu το έκανε μπάχαλο το πρωτάθλημα. Την προειδοποίηση πριν από το αγώνα ότι μην εμπλακείτε σε ατύχημα …………γιατί θα το κάνω εγώ στο τέλος του αγώνα, θα καταργήσω όλους τους παραγράφους και θα . ….. Συμφωνώ απολύτως με έναν πιλότο που είπε ότι o Masi τα έκανε για τηλεθέαση….μπίζνα …..μπίζνα φίλε.
Μου φενεται τα έχουμε χαμένα ολοι.
Αν κάτσουμε να μετρήσουμε όλο το πρωτάθλημα που και ποιος ευνοήθηκε δεν τελειώνουμε ούτε το2022
O MAX μεγάλο ταλέντο αλλά στους τελευταιους αγώνες έβγαλε τον παλιό κακό του εαυτο. Απλά για να πουλήσει παραπάνω το άθλημα έπρεπε να έρθει ένας άλλος πρωταθλητής.ποσοι αγώνες δεν έχουν τελειώσει πίσω από ένα safety car απλά αυτός ο αγώνας έκρινε ένα πρωτάθλημα .και όταν κάποιος είναι αρκετά χρόνια επανω κουραζει για αυτό θέλανε μια αλλαγή για να έχει ένταση και να πουλήσει παραπάνω….
Κρίμα στον Χάμιλτον ήταν πίσω πόσους βαθμούς και το πάλεψε αλλά… κάποια πράγματα είναι συμφεροντα
Όλα είναι δυστυχώς συμφέροντά.
Θέλανε νέο Βασιλιά ώστε να πουλήσει πιο πολύ του χρόνου το προϊόν που λέγεται f1
Ξέρουν πόλοι καλά οι Αμερικανοί και για αυτό στους τελευταιους αγώνες που ο MAX αντί να οδηγήσει προσπαθούσε να εμβολησει τον XAMILTON δεν τον τιμωρησαν έστω παραδειγματικα
Μεγάλη πίκρα για τον XAMILTON τα έκανε ολοα στον αγώνα και έρχεται ένας MASI να τα φέρει όλα Τούμπα
Πόσοι αγώνες δεν έχουν τελειώσει πίσω από ένα SAFETY CAR.απλα αυτός ο αγώνας έκρινε ένα πρωτάθλημα…
Είναι αυτο που λενε: ο βασιλιάς πέθανε ζητώ ο βασιλιάς
Κρίμα για το άθλημα…..
Επανέρχομαι για κάτι που ξέχασα. Την πιο σωστή, όμορφη και αγωνιστικά δίκαιη πρόταση την έκανε ο συνομιλητής που είπε ότι έπρεπε να σταματήσει ο αγώνας και να ξεκινήσει με κανονική εκκίνηση ή έστω πίσω από το SC. Δεν ξέρω αν αυτό θα ήταν σύννομο, αλλά θα ήταν και τίμιο και θεαματικό.
Ξεχνάτε ότι έγινε στο Βέλγιο για να δώσουν περισσότερους βαθμούς στον max
Είμαι 61 ετών κ από τα 14 παρακολουθώ F1 όπως πιστεύω ότι πολλοί από εσάς έχουν την ίδια συμπάθεια αν όχι αγάπη για το άθλημα. Θέλω αντικειμενικά να πω ότι για πολλούς λόγους ο Hamilton είναι ο καλύτερος κ αδικημένος. Είμαι με την Ferrari κ μάς λείπει ένας νέος Louis. Κρίμα γιατί ακόμη μία φορά οι ιθύνοντες έδειξαν τα σικέ παιχνίδια τους. Θεωρώ ότι λείπει ένας κανονισμός πού θα μπορεί να αναδείξει τον πρωταθλητή την νέα χρονιά έπειτα από τούς τρεις πρώτους αγώνες ενώ ταυτόχρονα να μετρήσουν οι βαθμοί για την επόμενη χρονιά του 22. Τι λέτε ίσως είναι περισσότερο δίκαιο κ Μασι!!!
Το κοντέρ για μένα λέει Hamilton 8 πρωταθλήματα. Για όσους λένε για την πρώτη στροφή, ας το ξαναδούν. Ο Verstapen πήγε με τόση φορά που έπιασε φρένο κι ο ίδιος έξω από την πίστα. Άρα φταίει για την έξοδο του Hamilton. Για μένα ο Ολλανδός είναι λίγος γιατί ενώ έχει ταλέντο, δεν έχει νοοτροπία πρωταθλητή. Όταν κάτι του στραβώσει στον αγώνα, καλύτερα να μη βρεθείς κοντά του στην πίστα. Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα. Όσοι θυμούνται μόνο το Silverstone να τους θυμίσω το προσπέρασμα από… πάνω από το κεφάλι του Hamilton στον επόμενο αγώνα. Η διαφορά των δύο είναι η εξης: Ο Hamilton αμέσως από το team radio ρώτησε αν είναι καλά ο Verstapen ενώ ο άλλος πέρασε από δίπλα κι έφυγε. Ο Hamilton παρά την ξεκάθαρη κλεψιά χειροκροτησε στην απονομή, ο Verstapen στον αμέσως προηγούμενο αγώνα πήρε τη σαμπάνια κι έφυγε. Αν ήμουν στη θέση του θα είχα ήδη δώσει πίσω το πρωτάθλημα και θα έκανα μήνυση στον ανεκδιήγητο Μάσεϊ για προσβολή χαρακτήρα. Αν δεν το κάνει θα του μείνει για πάντα η ρετσινιά του fake champion.
Παιδιά οποίος μιλάει για παρανομια του Χάμιλτον στην “προσπεραση” Τορπίλη του Φερσταπεν πρεπει να παει σε οφθαλμίατρο.
Ξεκινάμε μετρώντας τα λάθη της FIA σε όλο τον αγώνα.
1. Πρώτος γύρος και ο Μαξ βουτάει στα φρένα με στυλ Ricardo, περνάει τον Χάμιλτον ΜΕΣΑ στην πίστα, μένει ΜΕΣΑ στην πίστα σε αντίθεση με τον Χάμιλτον που βγαίνει εκτός, αποκτά πλεονέκτημα και κερδίζει τη θέση. Εκεί έπρεπε να δωθεί πίσω η θέση στον Μαξ αλλιώς αναιρουμε την απόφαση μιας εβδομάδας πριν να δώσει ο Μαξ τη θέση στον Χάμιλτον.
2. Στα μέσα του αγώνα ένα μονοθέσιο βρίσκεται ξαφνικά λίγα μέτρα μακριά απ’ την μπαριερες, πράγμα πολύ επικίνδυνο και αντί να βγει SC βγαίνει virtual (μετά από παράκληση του Toto). Απαράδεκτο και τρομερά επικίνδυνο καθώς και καθοριστικό για την συνέχεια του αγώνα.
3. Τρακάρει Λατιφι βγαίνει SC και δεν δίνεται αμέσως εντολή να βρεθούν όλα τα μονοθέσια στη θέση τους ΟΠΩΣ ΠΆΝΤΑ!!
Δεν θα αναφερθώ στο γεγονός ότι ο αγώνας έπρεπε να τελειώσει με SC και δεν έγινε για να δούμε ένα φινάλε αντάξιο ολόκληρου του πρωταθλήματος. Όπως δεν θα αναφερθώ στις αδικίες που έχει δεχτεί ο Μαξ πχ Σίλβερστοουν κλπ κλπ.
Και τώρα η ταπεινή μου γνώμη. Ο Χάμιλτον είναι ένας πολύ καλός οδηγός. Όχι ο καλύτερος, ούτε καν 2ος ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΠΆΝΤΑ. Έχει κερδίσει 7 πρωταθλήματα στα εκ των οποίων δεν υπήρχε ίχνος ανταγωνισμού. Έχει κερδίσει πρωτάθλημα με υποδεέστερο μονοθέσιο; Απάντηση: όχι
Το έχουν κάνει άλλοι; Απάντηση: Σουμάχερ, Σεενα τώρα πια και Μαξ Φερσταπεν. Όσο και αν είναι δύσκολη η παραδοχή μετά από 22 gp ο Μαξ κατάφερε να έχει περισσότερες νίκες και πολ, έχοντας μάλιστα στην πλάτη του 2 φορές που τον έβγαλαν νοκ άουτ και ένα ατύχημα που σκάνε τα ελαστικά του και δεν είναι -25 αλλά -75 βαθμούς. Τελειώνοντας αυτό είναι ο μηχανοκίνητος αθλητισμός, έχουν γίνει λάθη και αδικίες αλλά it is what it is.
Εμετικό φινάλε, ανήθικο,δεν το αξιζε αυτό ο Λιούις. Πόσα λεφτά πήρες ρε Μασι;;;; Και αυτή η Μερσεντες κοιμήθηκε αντί να αλλάξει λάστιχα να είχε αυτή η οδηγαρα το 8ο.. Τι μουφα πρωτάθλημα
Εγώ πιστεύω ότι ο Μαξ μπήκε στο κλάμπ των λίγων, Σούμι Σεννα
Θέλατε όλοι τίτλο με αυτοκίνητο ασφαλείας?
Είχε ένα γύρο ο Χάμιλτον να προστατεύσει τους 7 τίτλους του και δεν κατάφερε να το κάνει.
Κανείς τεράστιος οδηγός δεν θα άφηνε να τον προσπεράσουν στον τελευταίο γύρο.
Τα πράγματα είναι απλά ο Χάμιλτον πήρε 7 τίτλους με ένα πηραγμενο αμάξι που ποτέ δεν είχε ανταγωνισμό.
Μια φορά είχε την δυνατότητα να αποδείξει ότι είναι μεγάλος οδηγός και αυτή την έχασε.
Μπράβο Ανώνυμε είσαι ο πιο σωστος
Έλεος πιά μέ τήν mercedes καί τόν 37χρονο Hamilton !! Τόπο στά νιάτα !!Συγχαρητήρια στον max !!
Δυστυχως φιλε μου σε ποναει που ο Φερσταπεν πηρε τον τιτλο και υπουλα προσπαθεις να τον απαξιωσεις. Δεν πειραζει του χρονου παλι. Μεχρι τοτε υπομονη.
Το βασικό είναι ότι φέτος η διαφορές που είχε η mercedes με τους υπόλοιπους δεν ήταν τόσο μεγάλες και η red bull κατάφερε και το πήρε κοιτώντας συνολικά όλους τους αγώνες. Σχόλια για παρασκήνια είναι γελοία, φυσικά και υπάρχουν σε βαθμό που δεν το γνωρίζουμε αλλά και οι δύο προσπαθούν παρασκηνιακά.
Ο max είναι ένας οδηγός που θα διχάσει και θα μας αναγκάσει να δηλώσουμε αν θέλουμε να βλέπουμε ένα άθλημα με ασφαλή οδήγηση και κανόνες ή μια αρένα που το θέαμα μας ενδιαφέρει και τίποτε άλλο.
προσωπικά πιστεύω ότι στο συγκεκριμένο αγώνα ήταν αδικία για τον Χαμιλτον ο τρόπος που έχασε, αλλά επειδή δεν τρέφω ιδιαίτερη συμάθεια και για τους δύο δεν θα άσω και τον ύπνο μου. Κακό για τους λογικούς οπαδούς του αθλήματος πάντως σίγουρα έγινε.
Σας κατουραει όλους ο Χάμιλτον
Είναι πολύ εύκολο να το παίζεις μετά Χριστόν προφήτης. Δεν είδα καμιά αναφορά στην κοιμισμένη μερσεντες που δεν έκανε Πιτ στοπ 2 φορές ενώ είχε την ευκαιρία… κολλήσατε όλοι στον τελευταίο γύρο ξεχνώντας ας πούμε το silverstone (+25 Hamilton, 0 verstapen) καθώς και το SPA όπου στέρησαν σίγουρη νίκη από τον Μαξ, επίσης την αλλαγή κανονισμών εν μέσω καλοκαιριού όπου καταποντισαν την RB. Την παράνομη αεροτομή της μερσεντες, όπου έπρεπε να αποκλειστεί από το πρωτάθλημα και πάει λέγοντας… Πιθανώς το πρωτάθλημα να ήταν ένας συμβιβασμός. Όσο για τον Χάμιλτον και τον Φερσταπεν λίγη σημασία έχουν οι ανοησίες που γράφουν οι περισσότεροι και μην ξεχνάτε είναι αγώνας, όχι φιλικές συμμετοχές…
Οπως πολυ σωστά αναφερετε (“το αξιζε 100%”), κι οι περισσοτεροι (πλην φανατισμενων οπαδων) παραδεχονται, τη χρονιά αυτή ΣΥΝΟΛΙΚΑ ο Μαξ ηταν καλυτερος του Χαμιλτον. Με λιγοτερα λαθη κλπ
Αρα αυτο που πρεπει ΠΡΩΤΑ να αναρωτηθουμε γιατι εφοσον το αξιζε 100%, εφτασαν στον τελευταιο αγωνα ισοβαθμοι, πολυ περισσοτερο μαλιστα οταν θα το επαιρνε ο Χαμιλτον (αν δεν τρακαρε ο Λατιφι, αν ο Μασι δεν εκανε του κεφαλιου του).
Η γνωμη μου ειναι γιατι πολυ απλά σε προηγουμενους αγωνες ευνοηθηκε απο αποφασεις ο Χαμιλτον.
Ναι, στον συγκεκριμενο τελευταιο αγωνα επρεπε να κερδισει ο Χαμιλτον. Αλλα ο παγκοσμιος τιτλος ηταν (και ειναι) του Μαξ.
Το προβλημα λοιπον δεν ειναι μονο ο τελευταιος αγωνας που ο Μασι εκανε οτι εκανε. Το προβλημα ξεκιναει πολυ νωριτερα κι εχει να κανει πρωτιστως με τους αγωνοδικες.
Παντως συμφωνω, ειναι κριμα και για τους δυο οδηγους.
Αν παλι διαφωνειτε με το “ευνοηθηκε απο αποφασεις ο Χαμιλτον”, τοτε το “το αξιζε 100% ο Μαξ, ” ειναι ακρως υποκριτικο.
Για να μιλήσουμε και λίγο ουσιαστικά για τον αγώνα θα αναφέρω και κάτι ακόμα που δεν έχει σχολιαστεί πολύ. Ο Μαξ χάνει την πρώτη θέση στην αρχή του αγώνα και η απόσταση από τον Χάμιλτον αρχίζει να ανοίγει. Η Red Bull αποφασίζει να πάει για το undercut γιατί δεν έχει κάτι άλλο να κάνει. Στον επόμενο γύρο η Μερσέντες απαντάει και βάζει τον Χάμιλτον στα pit, πράγμα το οποίο δεν έχει κάνει όλη την υπόλοιπη χρονιά και η αλήθεια είναι ότι δεν της έβγαινε σε καλό. Όποτε έμαθαν κάτι απ’ τα λάθη τους και τους πέτυχε αυτή τη φορά. Αργότερα, Virtual SC και η Μερσέντες αποφασίζει να μην βάλει στα pit τον Χάμιλτον (μεγάλο λάθος κατά τη γνώμη μου) οπότε η red bull είναι αναγκασμένη να καλέσει τον Μαξ μέσα μήπως έχει έτσι κάποια ελπίδα να το παλέψει. Η απόσταση μεταξύ τους είναι μεγάλη και ο Μαξ πρέπει να μαζεύει 0,8 στο γύρο. Αυτό λοιπόν δεν γίνεται με hard γόμα δυστυχώς και φάνηκε. Ίσως με ένα σετ φρέσκα medium, τα οποία δεν υπήρχαν, να ήταν εφικτό αλλά δεν θα το μάθουμε ποτέ. Φτάσαμε λοιπόν στο πρώτο λάθος της Μερσέντες. Ο Χάμιλτον έπρεπε να αλλάξει ελαστικά αφού φαινόταν να πετάει ακόμα και με hard γόμα. Τώρα στο τέλος με το SC το ρίσκο πάρα ήταν μεγάλο για τον Χάμιλτον αν έμπαινε στα πιτ. Γιατί;; Πρώτον, δεν ήταν σίγουροι ότι μπορούν να τον βγάλουν μπροστά απ’ τον Πέρεζ, αφού αν έβγαινε πίσω απ’ τον Πέρεζ τα πράγματα θα ήταν τραγικά. Δεύτερον, αυτός ο αγώνας υπήρχε μεγάλη πιθανότητα να τελειώσει με SC και έτσι θα είχε απλά χαρίσει τη νίκη στον Μαξ. Που καταλήγουμε; Έγιναν λάθη που μπορεί να επηρέαζαν το αποτέλεσμα μπορεί και όχι. Δεν θα το μάθουμε ποτέ. Η Red Bull έπρεπε να πάρει 5 ρίσκα σε όλο τον αγώνα, τα πήρε και της βγήκαν εν τέλει.
Αυτή η σεζόν κλείνει με έναν άξιο πρωταθλητή και έναν πολύ άξιο αντίπαλο.
Περιμένω και ελπίζω την επόμενη σεζόν να δω μια ανανεωμένη Ferrari, μια καλύτερη χρονιά για Aston Martin και Sebastian Vettel και περισσότερο ανταγωνισμό. Επίσης, μένει να δούμε αυτή η μάχη μέχρις εσχάτων red bull και Mercedes τι αντίκτυπο έχει αφήσει και πόσο θα είναι προετοιμασμένες για την καινούργια χρονιά.
Για όσους φωνάζουν πως ο Μασι έπαιρνε αποφάσεις υπέρ του Μαξ θα ήθελα να θυμίσω πως στον αγώνα βγήκε virtual safety car μετά από παράκληση του Τοτο. Ενός ανθρώπου με πολλές διασυνδέσεις και μετοχές σε πολλές ομάδες της f1. Αν είναι κάποιον να ευνοούσαν φέτος με αποφάσεις αυτός ήταν ο Χάμιλτον και για όποιον διαφωνεί θα του έλεγα ότι αρκεί να δει μόνο τα highlights κάθε gp φέτος και να φρεσκαρει τη μνήμη του με τις ποινές που δόθηκαν. Αν κάτι καλό βγήκε από όλο αυτό είναι ότι απ’ του χρόνου δεν θα επικοινωνούν FIA και αρχηγοί.
Να πω και συγχαρητήρια στον Χάμιλτον που έδειξε τι προσωπικότητα και χαρακτήρα έχει και ζήτησε να σταματήσουν οι ενέργειες από μεριά Mercedes. Αν ένα πράγμα δεν θα ήθελε σίγουρα είναι να πάρει το 8ο πρωτάθλημα του στα χαρτιά. Αγώνας μέχρι τέλους και όποιος κερδίσει αυτό είναι η f1 και γι αυτό την αγαπήσαμε όλοι.
Κούρασα σίγουρα με τη πολυλογια μου.
Με αγάπη από μια φαν του αθλήματος.
Θα συμφωνήσω με τον ανώνυμο που κάνει λεπτομερή αναφορά, παραθέτοντας αριθμητικά με το 1. 2. και 3. και εξηγώντας σωστά και πραγματικά πως έχουν τα πράγματα. Σωστός!
Εύχομαι από του χρόνου οι red bull και Mercedes να βρίσκονται στη σωστή θέση του βαθμολογικού πίνακα. Εννοώ φυσικά πίσω από την Ferrari!!!
Τέσσερις αγώνες πριν το τέλος έκανα μια προφητεία!!!! Όχι πρόβλεψη… Θα τους πάνε στον τελευταίο ισοβαθμους και θα το δώσουν στον Max… είναι πολλά τα 7 χρόνια. Απλώς δεν τους βγήκε νομικά και το πείραξαν λιγάκι…. Αυτά. Μετά από 30 χρόνια πρώτη φορά σιχάθηκα. Είναι άδικο που έκλεψαν τον Βρετανό. Αδικο που ένας τόσο καλός φέτος Μax το πήρε με σκιές. Η F1 κέρδισε πολλούς νέους και πρόσκαιρους Fans με αυτά, αλλά έχασε πολλούς πιστούς οι οποίοι θέλουν-θελουμε κανόνες όχι αρένα. Και κάτι προς σκέψη: 24 χρόνων αλονσο κέρδισε τον 36 χρόνων Σουμαχερ που δεν έχανε με τίποτα και στέρησε το 8 με ένα safety car από ένα μούφα ατύχημα στον τοίχο το οποίο αποδείχτηκε μετά από χρόνια…. Βρείτε τις ομοιότητες με το φετινό και σε μερικά χρόνια το βλέπουμε….. και δεν εννοώ ότι η εντολή δόθηκε στον lattifi από την Red Bull αλλά από τα κεφάλια της f1 Γι αυτό και δόθηκε σε Mercedes κινητήρα…. Κρίμα για όλο αυτό
Θα πρέπει να κοιτάξεις από την αρχή της σεζόν για να δεις τα εγκλήματα που έκανε ο MASI κατά τις RED BULL και VERSTAPPEN για να επωφεληθεί η MERCEDES και ο HAMILTON.Αλλα το έσωσε στον τελευταίο αγώνα ο Masi.
Ολυμπιακός και mercedes
ΤΕΛΙΚΑ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝ ΜΟΙΡΑΙΑ ΛΑΘΗ!!!!!ΜΟΝΟ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΡΙΤΕΣ ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ.ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΥΧΑΙΟ!!!!ΛΑΘΟΣ!!!ΧΩΡΙΣ ΔΟΛΟ!!!ΚΑΙ ΑΛΛΑ……….!!!!!!ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΠΙΣΤΕΨΕΙ ΟΤΙ ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΕΙ ΜΥΡΩΔΙΑ ΜΠΑΝΑΝΑΣ ΚΡΙΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΘΛΗΜΑ!!!!!
Ρε εσείς πάτε καλά? Από που και ως που η μερσεντες φέτος ήταν πιο γρήγορη? Τρία δέκατα πιο γρήγορη ήταν η Red. Εκτός αν μας λέτε ότι ο Μαξ με αργότερο μανοθεσιο έκανε τόση διαφορά γιατί τότε να σταματήσετε να ασχολείστε με το άθλημα γιατί είστε άσχετοι. Το ότι πήγαινε ο Λιούις γρηγορότερα είναι απλό. Είναι κομπιούτερ. Ο Μαξ παρότι τεράστιος οδηγός δεν άντεχε ψυχολογικα
Η formula1 εχει χασει το ενδιαφέρον της εδω και χρόνια. Ενας μόνιμος πρωταθλητής χωρίς ανταγωνισμό και κάποιοι λενε ότι ειναι ο καλύτερος πιλότος ολων των εποχων.
Εχει γινει το πολύ βαρετό και ανούσιο.
Ο Hamilton ήταν μπροστά 12 sec στον 55ο γύρο…. Ξεκάθαρος νικητής κ του αξίζει το πρωτάθλημα! Τέλος!!!!
Ο αγώνας αυτοκινήτων ειναι on the road , και όχι χαρτιά. Γιατί αν ήταν χαρτιά – που πάει να γίνει- θα ήταν αγώνας μηανοδηγών σε ράγες και λοκομοτίβων.
Ούτε το μονοθέσιο με την μηχανή πίσω θα υπήρχε απ το 1959 ( cooper climax ), ούτε τα ελαφρά κούφια ακρόμπαρα με το σφηνοειδές σχήμα και τα ψυγεία πίσω ( Lotus72) ούτε το Ground Effect ( Lotus 79). Στο αγώνισμα ” κερδίζεις αν πάρεις το ρίσκο” .. και ” αν πάς με ασφάλεια πάς αργά ” ” Μάριο Αντρέττι ” και σωστά ο Δντής του αγώνα Μάξ Μάσι απάντησε : ” Διευθύνω αγώνα αυτοκινήτων ” και αυτό έκανε. Και κέρδισε αυτός που μπήκε στην πίστα για να αγωνιστεί, και πήρε τα ρίσκα.
Οι άλλες απόψεις χρόνια θα οδηγούσαν το σπόρ αυτό σε κατάργηση. Και αν συνεχίσουν οι κανονισμοί για την μηχανολογία των μονοθεσίων ( πλήν το συνολικό βάρος ) θα πάψει και η εξέλιξη. Οι κουμανταδόροι του σπόρ είναι αμερικανοί κεφαλαιούχοι .. και ξέρουν ότι το σπόρ για νάναι αγώνας και άμιλλα θα παίζεται μέσα στην πίστα ή στο ταρτάν.
Την δεκαετία του 2000, στο Ινδιανάπολις οι πονηριές των Ευρωπαίων κατασκευαστών με τα λάστιχα, φάγανε τα λεφτά των αμερικανών που πληρώσανε ώς θεατές για να δούν τον αγώνα. Και αγωνίστηκαν μόνο 2 ομάδες (4 μονοθέσια), γιατί τους έφταιγαν τα λάστιχα.
Στην Mercedes να πάνε στον δήμαρχο ή στον Καρπόζηλο ( που λέει και το τραγούδι το Ελληνικό ) για να παραπονεθούν γραπτώς ή ηλεκτρονικά.