Σε πτώση της αξίας του μεριδίου της στη Rivian (αμερικανική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων και τεχνολογίας) οφείλεται η ζημιά της τάξης των 3,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, που έγραψε η Ford Motor Company.
Ωστόσο, επιβεβαίωσε την «καθοδήγηση» για το σύνολο του 2022, παρά τους συνεχείς περιορισμούς παραγωγής.
Διαβάστε ακόμα
Η Ford ήταν κερδοφόρα πριν λογιστικοποιήσει την επένδυση της Rivian, αν και τα προσαρμοσμένα κέρδη μειώθηκαν κατά 41% από το προηγούμενο έτος σε 2,3 δισεκατομμύρια δολάρια προ τόκων και φόρων. Το προσαρμοσμένο περιθώριο κέρδους της ήταν 6,7%, μειωμένο κατά 4,1 ποσοστιαίες μονάδες.
Τα έσοδα μειώθηκαν κατά 5% στα 34,5 δισεκατομμύρια δολάρια, ανέφερε η εταιρεία.
Η αξία των μετοχών της Rivian μειώθηκε περισσότερο από το μισό στα 5,1 δισεκατομμύρια δολάρια κατά τη διάρκεια του τριμήνου.
Η μετοχή έπεσε από περίπου 102 δολάρια ανά μετοχή στην αρχή του έτους σε 50 δολάρια στις 31 Μαρτίου -και ακόμη περισσότερο τον Απρίλιο στα 30 δολάρια.
Τα στελέχη της αρνήθηκαν να σχολιάσουν τα σχέδια της Ford για την εταιρεία Rivian, αν και ο διευθύνων σύμβουλος Jim Farley είχε δηλώσει στα τέλη του περασμένου έτους ότι η Ford «αγαπούσε το μέλλον της ως εταιρεία».
Η Ford δεν μπορεί να πουλήσει κανένα από τα μερίδια περίπου 12% του κλάδου ηλεκτρικών (ΕV) έως ότου λήξει η περίοδος αποκλεισμού για επενδυτές πριν από την αρχική δημόσια προσφορά (IPO) τον επόμενο μήνα.
Σύμφωνα με τους ιθύνοντες της Ford, η συνεχιζόμενη έλλειψη microchips του κλάδου εμπόδισε την παραγωγή της εταιρείας τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο, αλλά, η παραγωγή του Μαρτίου ήταν υψηλότερη.
Οι αποστολές στη χονδρική μειώθηκαν κατά 9% το πρώτο τρίμηνο σε περίπου 970.000 μονάδες.
Η Ford έχει περίπου 53.000 οχήματα που έχουν αρχίσει να παράγονται και αναμένουν εξαρτήματα –αφορούν τις μεγαλύτερες και πιο κερδοφόρες σειρές οχημάτων της, όπως πχ η F-Series ή τα Explorer για την αγορά των ΗΠΑ.
Πιο αναλυτικά, η Ford κέρδισε 1,59 δισεκατομμύρια δολάρια το α΄ τρίμηνο στη Βόρεια Αμερική, από τα 2,9 δισεκατομμύρια δολάρια που είχε καταγράψει πριν από ένα χρόνο.
Κέρδισε 50 εκατομμύρια δολάρια στη Νότια Αμερική, 207 εκατομμύρια δολάρια στην Ευρώπη και 96 εκατομμύρια δολάρια στον Όμιλο Διεθνών Αγορών της.
Έχασε, όμως, 53 εκατομμύρια δολάρια στην Κίνα. Εκτός από την τριμηνιαία βελτίωση στη Νότια Αμερική, η Ford δεν είχε ανθιρή απόδοση σε κάθε μία από τις άλλες επιχειρηματικές της μονάδες σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021.
Η αυτοκινητοβιομηχανία επιβεβαίωσε την καθοδήγησή της για ολόκληρο το έτος από 11,5 δισεκατομμύρια έως 12,5 δισεκατομμύρια δολάρια σε προσαρμοσμένο EBIT, που θα σήμαινε αύξηση 15% έως 25% από το 2021. Αναμένει, δε, ότι ο όγκος παραγωγής θα αυξηθεί μεταξύ 10-15% σε σχέση με τα επίπεδα του 2021.
Τα στελέχη της Ford δηλώνουν αισιόδοξα ότι οι όγκοι θα συνεχίσουν να αυξάνονται το τελευταίο εξάμηνο του έτους.