Τι να λέμε για την κρίση; Διαρκής στη ευρύτερη περιοχή μας, χρόνια τώρα, όμως, το παιχνίδι παίζεται στις τεράστιες αγορές του πλανήτη και μια τέτοια είναι η Κίνα. Σύμφωνα με δήλωση της ένωσης του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανία, οι πωλήσεις οχημάτων στη «χώρα του δράκου» είναι πιθανό να φθάσουν τα 25 εκατομμύρια μονάδες φέτος… Εκεί ανακάμπτει η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία κι ας περνά περίοδο κάμψης σε άλλες ηπείρους, διότι, απλά, τα νούμερα είναι δυσθεώρητα!
Όπως μετέδωσε το πρακτορείο Reuters, o Φου Μπίνγκφενγκ, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας (CAAM), δήλωσε σε ετήσιο συνέδριο της ένωσης στο Πεκίνο, ότι η CAAM εκτιμά οι πωλήσεις των επιβατικών αυτοκινήτων να ξεπεράσουν τα 20 εκατομμύρια και τα 5 εκατομμύρια τα εμπορικά οχήματα, τα οποία περιλαμβάνουν τα φορτηγά και τα λεωφορεία. Στην Κίνα πουλήθηκαν 25,77 εκατομμύρια οχήματα πέρυσι.
Το Πεκίνο αναμένει να πουλήσει περισσότερα από 1,3 εκατομμύρια νέα ενεργειακά οχήματα (NEV) φέτος, από 1,2 εκατομμύρια μονάδες πέρυσι. Τα NEV περιλαμβάνουν τα ηλεκτρικά υδραυλικά, τα υβριδικά plug-in και τα υδρογονοκίνητα οχήματα με μπαταρία. Τα παραπάνω προκύπτουν από Αξιωματούχο του υπουργείου Βιομηχανίας και Πληροφορικής της Κίνας. Ακόμη, η CAAM αναμένει ότι οι κινεζικές πωλήσεις θα αυξηθούν –μετρίως- το επόμενο έτος και θα φθάσουν τα 30 εκατομμύρια μονάδες το 2025.
Ειδικότερα, οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα ενισχύθηκαν κατά 12,6% το Νοέμβριο από τον ίδιο μήνα πριν από ένα χρόνο στα 2,77 εκατομμύρια οχήματα, η όγδοη διαδοχική μηνιαία άνοδος, σύμφωνα με τα στοιχεία της CAAM. Οι πωλήσεις νέων ενεργειακών οχημάτων (NEV) αυξήθηκαν κατά 105% σε 200.000 μονάδες, ο πέμπτος συναπτός μήνας αύξησης.
Κατασκευαστές NEV, όπως οι Nio και Xpeng, καθώς και ξένες εταιρείες όπως η Tesla επεκτείνουν την παραγωγική τους ικανότητα στην Κίνα, όπου η κυβέρνηση έχει προωθήσει επιθετικά τα «πράσινα οχήματα» για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Την ώρα που η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία πλήττεται σκληρά από την πανδημία του κορωνοϊού, η Κίνα αποτελεί τη σανίδα σωτηρίας για τον κλάδο. Οι εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των Toyota και Honda έχουν προβλέψει υψηλότερο κέρδος από την αύξηση των πωλήσεων στην Κίνα. Η Ευρώπη μας είναι μικρή τελικά…