Η Lancia μπαίνει σε μια περίοδο ανάκαμψης, κατά την οποία θα δούμε να παρουσιάζει πολλά νέα μοντέλα, ένα από τα οποία θα ανήκει στην κατηγορία των SUV.
Προς το παρόν η ιταλική μάρκα προσφέρει μόνο ένα μοντέλο, την Ypsilon, η οποία λανσαρίστηκε το 2011. Μάλιστα η διάθεσή της γίνεται μόνο σε μία χώρα, την Ιταλία.
Όλα αυτά πρόκειται να αλλάξουν. Μέχρι τον Ιανουάριο ανήκε στον όμιλο FCA, όμως από τον Ιανουάριο και μετά αυτός ενώθηκε με τον όμιλο PSA, δημιουργώντας ένα νέο μεγαλύτερο group με την ονομασία Stellantis.
Ίσως η τελευταία ευκαιρία των Lancia και Alfa Romeo
Τα σχέδια της Stellantis προβλέπουν ότι η Lancia θα έχει μια τελευταία ευκαιρία, ώστε να βγει από το αδιέξοδο στο οποίο βρίσκεται τα τελευταία χρόνια.
Σύμφωνα με το σχέδιο που έχει καταρτιστεί τα νέα μοντέλα της μάρκας θα παρουσιαστούν ανάμεσα στο 2024 και το 2027. Το ένα από αυτά θα είναι αυτοκίνητο πόλης, το δεύτερο θα είναι κλασικό hatchback και το τρίτο θα είναι το SUV που αναφέραμε. Το τελευταίο δεν αναμένεται να έχει μεγάλο μέγεθος και μάλλον θα πλησιάζει περισσότερο προς τα crossover.
Σημαντική εξέλιξη η οποία αφορά τα νέα μοντέλα της Lancia είναι ότι για αυτά θα είναι υπεύθυνος ο Jean-Pierre Ploué. Ο Γάλλος είναι ο σχεδιαστής που βρίσκεται πίσω από την πρώτη γενιά του Twingo, τη δεύτερη του Clio, την πρώτη του Megane, την πρώτη του C4, τη δεύτερη του C5, την πρώτη του C6, αλλά και το DS3. Από το 2009 και μετά ήταν διευθυντής σχεδίασης του ομίλου PSA. Στα πρώτα χρόνια της καριέρας του έχει περάσει από το σχεδιαστικό κέντρο της Volkswagen στο Wolfsburg, ενώ το 1998 και το 1999 ήταν επικεφαλής εξωτερικής σχεδίασης στη Ford.
Πρόκειται, λοιπόν, για έναν άνθρωπο με πλούσιο βιογραφικό και πάρα πολλά επιτυχημένα μοντέλα στο ιστορικό του, στοιχείο που μόνο θετικό μπορεί να είναι για την αγαπημένη αλλά παρηκμασμένη ιταλική εταιρεία.
Το πρώτο από τα νέα μοντέλα που θα παρουσιαστεί αναμένεται να είναι εκείνο για την πόλη, του οποίου η ανάπτυξη όπως φαίνεται έχει ήδη αρχίσει. Η πλατφόρμα που θα χρησιμοποιήσει είναι η CMP/eCMP, την οποία συναντάμε σε αναγνωρισμένους παίκτες της αγοράς όπως τα Peugeot 208 και 2008, Opel Corsa και Mokka, καθώς και στο DS3 Crossback. Η χρήση της εν λόγω πλατφόρμας σημαίνει ότι εκτός από τις εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης, η Lancia θα αποκτήσει για πρώτη φορά κάποιο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στην γκάμα της.
Το 2026 θα ακολουθήσει το crossover, το οποίο είναι πολύ πιθανό να προσφέρεται αποκλειστικά με ηλεκτροκινητήρες.
Το τρίτο μοντέλο (το hatchback) θα έρθει το 2027 και είναι πιθανό με αυτό να αναβιώσει το όνομα Delta, το οποίο έχει πολύ μεγάλο ιστορικό βάρος για τους Ιταλούς.
Προς το παρόν δεν υπάρχει επίσημη επιβεβαίωση για τα παραπάνω. Ωστόσο, έχει προγραμματιστεί για τις 27 Νοεμβρίου μία εκδήλωση ώστε η Lancia να γιορτάσει τα 115 χρόνια ιστορίας της. Είναι μια πολύ καλή ευκαιρία να συνδυαστεί με ανακοινώσεις σχετικά με το μέλλον της.