Η Lancia Delta είναι ένα από τα πιο διάσημα και εμβληματικά αυτοκίνητα που έχουν περάσει από τον κόσμο των αγώνων.
Η παρουσία της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι ήταν τόσο εμφατική ώστε η κουβέντα γύρω από αυτήν και τα αφιερώματα να συνεχίζονται μέχρι και σήμερα.
Αυτό το ιστορικό αυτοκίνητο επιστρέφει, λοιπόν, στους αγώνες όμως με έναν διαφορετικό τρόπο. Άλλωστε πλέον οι εποχές έχουν αλλάξει και έχουν περάσει πολλά χρόνια από το 1992, όταν η επίσημη ομάδα της Lancia κατέβειανε για τελευταία φορά στο WRC με την Delta.
Από εκεί και μετά το αυτοκίνητο συνέχισε να γράφει ιστορία στα χέρια ιδιωτών και μη επίσημων ομάδων, όμως έχουν συμπληρωθεί σχεδόν 30 χρόνια από τότε.
Τώρα ήρθε η στιγμή η Delta να επιστρέψει στους αγώνες εκσυγχρονισμένη και σε απόλυτη αρμονία με όσα προστάζει η εποχή.
Έγινε ηλεκτρική, λοιπόν, και κατεβαίνει να διεκδικήσει και πάλι τις δάφνες της εκεί που ξέρει καλύτερα. Στο χώμα.
Η εταιρεία GCK Exclusiv-e ανέλαβε να κάνει electromod στην κλασική Delta. Δηλαδή να την κάνει ηλεκτρική, κρατώντας όσο περισσότερο γίνεται τον χαρακτήρα της αναλλοίωτο.
Αφού πέτυχε το electromod η εταιρεία αποφάσισε να κατέβει στους αγώνες rallycross με το αυτοκίνητο που δημιούργησε, μέσω της GCK Motorsport.
Δείτε ακόμα
Από το 2022, λοιπόν, θα συμμετέχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rallycross. Από το 2022 ο θεσμός υιοθετεί τη χρήση αποκλειστικά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οπότε ο ανταγωνισμός θα γίνεται επί ίσοις όροις. Το grid θα αποτελείται από 14 αυτοκίνητα τα οποία θα χρησιμοποιούν παρόμοια κινητήρια συστήματα.
Η κίνηση θα προέρχεται από δύο ηλεκτροκινητήρες τους οποίους θα κατασκευάζει η αυστριακή εταιρεία Kreisel. Η συνδυαστική απόδοσή τους κάθε άλλο παρά αμελητέα θα είναι, καθώς θα φτάνουν τους 680 ίππους.
Μπορεί οι κινητήρες να είναι κοινοί, όμως η εμφάνιση και η διαμόρφωση του αμαξώματος είναι ελεύθερη επιλογή της κάθε ομάδας. Στην περίπτωση της GCK Motorsport οι άνθρωποι έχουν επιλέξει τη χαρακτηριστική σιλουέτα της Delta η οποία κατέκτησε έξι σερί τίτλους απο το 1987 μέχρι και το 1992, όταν η βασική κατηγορία του WRC ήταν το Group A, το οποίο αντικατέστησε το επικίνδυνα γρήγορο Group B.
Η ονομασία της ηλεκτρικής αγωνιστικής Delta θα είναι Lancia Delta Evo-e και βασίζεται στο electromod που έκανε η εταιρεία. Εκείνο το αυτοκίνητο με απόδοση 200 ίππων κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 6.6 δευτερόλεπτα. Με 680 ίππους και τετρακίνηση η αγωνιστική εκδοχή δε θα ρίχνει αυτό το νούμερο κάτω από τα 2 δευτερόλεπτα;