Η είσοδος στην εποχή της πλήρους ηλεκτροκίνησης θα απαιτήσει από τη Lexus όχι μόνο να κατασκευάζει αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και να ανασχεδιάζει τη διαδικασία παραγωγής τους.
Πέρυσι πούλησε λιγότερα από 6.000 ηλεκτρικά παγκοσμίως και, τώρα, δηλώνει ότι θα είναι έτοιμη να κατασκευάζει 1 εκ. EV, ετησίως μέχρι το 2030, δηλαδή, σε μόλις 8 χρόνια από σήμερα! Το ερώτημα είναι πως θα συμβεί αυτό…
Το ηλεκτρικό crossover Lexus RZ ξεκινά την επόμενη φάση της ηλεκτροκίνησης για τη μάρκα που θα πρέπει να μελετήσει και να οργανώσει πιο ευέλικτη παραγωγή.
Έως τώρα, γνωρίζαμε το πλήρως ηλεκτρικό Lexus UX 300e, που, έπρεπε να πείσει τους πελάτες της εταιρίας να φύγουν από τη «σιγουριά» του καταξιωμένου υβριδικού συστήματος σε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.
Έτσι, άρχισε μια ολόκληρη εκστρατεία στη λογική του “all electric”, δίνοντας έμφαση στις υποδομές και στους οικιακούς φορτιστές της ίδιας της Lexus (Lexus Wallbox) που εξασφαλίζουν 0-100% φόρτιση σε κάτι περισσότερο από 8 ώρες.
Μαζί προώθησε και συνεχίζει να προωθεί και ένα ολόκληρο πλέγμα συναφών συστημάτων και υπηρεσιών όπως πχ, το Lexus Link με έξυπνα χαρακτηριστικά, μεταξύ των οποίων μια ρύθμιση μέγιστης φόρτισης, που επιτρέπει στους κατόχους που ζουν σε ύψωμα να χρησιμοποιούν την ανακύκλωση ισχύος φόρτισης όταν φύγουν από το σπίτι.
Η Lexus προσφέρει επίσης πρόγραμμα παρατεταμένης φροντίδας μπαταρίας EV για 11 έτη (ή 1 εκατομμύριο χιλιόμετρα για όλα τα λειτουργικά ελαττώματα της κεντρικής μπαταρίας και για μείωση χωρητικότητας κάτω από 70%, υπό τον όρο της εκτέλεσης των τακτικών σέρβις.
Έως το 2025 αναμένονται δύο νέα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα, με στόχο πρωτίστως τις μεγάλες αγορές και, κυρίως, αυτή των ΗΠΑ.
Σε ότι αφορά το RZ, πρόκειται για ένα οικογενειακό SUV που θα βρίσκεται κάπου μεταξύ του NX και του RX σε κλίμακα – ενώ θα προσφέρει χώρο στην καμπίνα πολύ πιο κοντά στο δεύτερο.
Χρησιμοποιεί την ίδια αρχιτεκτονική e-TNGA με το bZ4X SUV της Toyota. Πράγματι, και τα δύο αυτοκίνητα έχουν το ίδιο μεταξόνιο 2.580 χλστ. Αλλά η Lexus ισχυρίζεται ότι μια βασική διαφορά στη μηχανική θα κάνει την οδήγηση του EV της μια διαφορετική εμπειρία από τον «εξάδερφό» της.
Το αυτοκίνητο λανσάρεται μόνο με 4κίνηση και το σύστημα, που ονομάζεται Direct4, χρησιμοποιεί τους κινητήρες σε κάθε άξονα για να εξισορροπεί την πρόσφυση και των τεσσάρων τροχών και να βελτιώνει τη σταθερότητα στις στροφές. Λαμβάνει δεδομένα από αισθητήρες για τα πάντα, από την ταχύτητα του οχήματος μέχρι τη δύναμη G και τη γωνία διεύθυνσης, και στη συνέχεια προσαρμόζει τη διαίρεση της ροπής εμπρός/πίσω.
Η Lexus ισχυρίζεται ότι το σύστημα μπορεί να αλλάξει από εμπρός προς τα πίσω σε 4κίνηση σε χιλιοστά του δευτερολέπτου, πολύ πιο γρήγορα από οποιαδήποτε μηχανική ρύθμιση.
Το RZ 450e παρουσιάζει, επίσης, το One Motion Grip, αν και αυτή η δυνατότητα πρόκειται να προσφερθεί στο bZ4X σε εύθετο χρόνο.
Στην πραγματικότητα, είναι ένα σύστημα steer-by-wire που αφαιρεί τη φυσική σύνδεση μεταξύ του τιμονιού και των μπροστινών τροχών. Πιθανόν, να προσφέρεται προαιρετικά, το One Motion Grip, που παρέχει μεταβλητές σχέσεις διεύθυνσης σχεδιασμένες να διευκολύνουν τους ελιγμούς του αυτοκινήτου.
Σε χαμηλές ταχύτητες, για παράδειγμα, η αλλαγή κατεύθυνσης από άκρη σε άκρη θα απαιτεί μόνο 150 μοίρες κίνησης, αφαιρώντας την ανάγκη για στροφές με το χέρι.
Η Lexus λέει ότι το One Motion Grip βοηθά στη βελτίωση της κύλισης αφαιρώντας «όλες τις περιττές κινήσεις» μέσω του τιμονιού -αν και το σύστημα θα προσπαθήσει, ακόμα, να αναπαράγει κάτι από την κανονική αίσθηση των μπροστινών ελαστικών, παρακολουθώντας τα επίπεδα τριβής και στη συνέχεια παρέχοντας ανάδραση δύναμης, με τον ίδιο περίπου τρόπο όπως ένας τροχός παιχνιδιών υπολογιστή.
Το σύστημα προσφέρεται επίσης με ένα φουτουριστικό ζυγό αντί για ένα συμβατικό τιμόνι και έχει ένα ελαφρώς επανασχεδιασμένο ταμπλό που επιτρέπει την επανατοποθέτηση του πίνακα οργάνων και τη μεγιστοποίηση της βελτιωμένης ορατότητας που προσφέρει η νέα διάταξη.
Η Lexus ισχυρίζεται ότι ο ζυγός διευκολύνει κατά την είσοδο και την απομάκρυνση από το κάθισμα οδήγησης του RZ 450e.