Έναν αιώνα και μια δεκαετία ζωής συμπλήρωσε η Maserati και φυσικά γιόρτασε με όλες τις τιμές τα σημαντικά αυτά γενέθλια.
Ειδικές εκδηλώσεις πραγματοποιήθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια του Δεκεμβρίου σε μεγάλες πόλεις του κόσμου, με το πρόγραμμα να ξεκινάει από την ιδιαίτερη πατρίδα της Maserati, τη Μόντενα στην Ιταλία. Σειρά είχε το Τόκιο στην Ιαπωνία, η Σεούλ στη Νότια Κορέα, το Μαϊάμι στις Η.Π.Α, η Σανγκάη και το Πεκίνο στην Κίνα.
Προσκεκλημένοι ήταν οι οπαδοί και οι εκλεκτοί πελάτες της μάρκας, οι οποίοι γνώρισαν ή θυμήθηκαν την ένδοξη ιστορία της Maserati στους δρόμους, αλλά και στις πίστες. Στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων το κοινό είχε την ευκαιρία να συναντήσει τις νέες Maserati GT2 Stradale και GranTurismo 110 Anniversario.
Maserati GT2 Stradale
Υπενθυμίζουμε ότι η GT2 Stradale είναι μια έκδοση δρόμου της GT2, που σηματοδότησε την επιστροφή της ιταλικής εταιρείας στους αγώνες Τουρισμού και της MC20, ένα μοντέλο σύμβολο για την ιταλική εταιρεία με έμβλημα την τρίαινα του Θεού Ποσειδώνα. Τροφοδοτείται από τον αναβαθμισμένο V6 κινητήρα Nettuno των 3.0 λίτρων, ο οποίος παράγει για λογαριασμό της 640 ίππους, 10 περισσότερους από την MC20, ενώ έγινε εξοικονόμηση βάρους κατά 60 κιλά, φτάνοντας τα 1.365 κιλά. Πρόκειται επίσης για την πιο ισχυρή Maserati που μπορεί να κυκλοφορεί νόμιμα στους δρόμους, καθώς επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 2,8 δευτ. και φτάνει μέχρι τα 320 χλμ./ώρα.
Maserati GranTurismo 110 Anniversario
Σχετικά με την GranTurismo 110 Anniversario να πούμε ότι βασίζεται στην ηλεκτρική Granturismo Folgore, το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Maserati. Η παραγωγή της επετειακής έκδοσης θα περιοριστεί σε 110 μονάδες, 55 για κάθε χρωματική απόχρωση, είτε σε Blu Inchiostro είτε σε Rame Folgore. Η ισχύς των τριών ηλεκτροκινητήρων της Granturismo Folgore (ένας μπροστά-δύο πίσω) φτάνει τους 762 ίππους, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να καλύπτονται από στάση σε μόλις 2,7 δευτ., έχοντας ηλεκτρική αυτονομία 450 χλμ.
Η άλλη όψη
Πίσω όμως από τα χαμόγελα για την επέτειο της Maserati υπάρχει έντονος προβληματισμός, καθώς έχει λάβει «κίτρινη κάρτα», από τον Όμιλο Stellantis, στον οποίο ανήκει, λόγω της πτώσης των πωλήσεων. Με μαύρα σύννεφα να απλώνοντα πάνω από το μέλλον της Maserati, στα πλάνα της είναι από το 2025 όλα τα μοντέλα της να έχουν ηλεκτρική έκδοση, ενώ από το 2028, ολόκληρη η γκάμα της να είναι αποκλειστικά ηλεκτρική.