Η Maserati είναι μία από τις 14 μάρκες κάτω από την ομπρέλα της Stellantis και η μόνη premium μάρκα με 109 χρόνια ιστορίας.
Συντηρούσε τον εαυτό της ως μια μικρή εταιρεία, με μόνο τρία μοντέλα: τα σεντάν Maserati Quattroporte και Ghibli καθώς και το SUV της Levante.
Αλλά, στην πορεία επεκτάθηκε και άρχισε να συμπεριλαμβάνει στη γκάμα κάτι εντελώς διαφορετικό απ’ ότι είχε συνηθίσει το απαιτητικό κοινό της, όπως, πχ τη Maserati MC20.
Η μάρκα προχώρησε πιο κάτω από την κατηγορία των SUV με το μικρότερο συμπαγές SUV Maserati Grecale. Σύντομα θα έρθει η τετράθυρη κουπέ Maserati GranTurismo 2024, που θα ακολουθήσει το Cabrio GranCabrio και πάει λέγοντας.
Το χαρτοφυλάκιο της Maserati προσφέρει έναν συνδυασμό υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στην υποκατηγορία Folgore. Δεν υπάρχουν plug-in υβριδικά, ούτε θα υπάρξουν στη μετάβαση σε μια πλήρως ηλεκτρική σειρά το 2025.
Το σχέδιο είναι να σταματήσει η προσφορά οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2030. Το κρίσιμο ερώτημα είναι: Χάνεται με τον καιρό και η πολυτέλεια που επενδυόταν με τους θερμικούς κινητήρες και το πολύ φινετσάτο στιλ;
Maserati Grecale: Σέρνει τον χορό των πωλήσεων
Μετά την εισαγωγή του το 2017, το Levante έγινε γρήγορα ο ηγέτης στον όγκο. Το μικρότερο SUV Grecale, με επιλογή από δύο ήπια υβριδικά κινητήρια σύνολα ή το Trofeo με τον κινητήρα Nettuno V-6 των 523 ίππων -διαθέσιμο μόνο στις ΗΠΑ- έχει ήδη πάει ψηλά στις πωλήσεις. Είναι η πρώτη υβριδική Maserati για την αγορά της Βόρειας Αμερικής.
Το Grecale Folgore, η ηλεκτρική έκδοση με μπαταρία, έχει προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει προς πώληση στο τέλος του έτους. Η μικρή μάρκα έχει την ευελιξία να προσαρμόζει το μείγμα μοντέλων για να καλύψει τη ζήτηση για κάθε σύστημα μετάδοσης κίνησης.
Maserati: Το GranTurismo επιστρέφει ως icon
Το κουπέ GranTurismo 2+2 του 2024 επιστρέφει μετά από μια πενταετή παύση για να αναλάβει το ρόλο του icon της μάρκας. Διαθέτει πιο φρέσκια εμφάνιση, διάταξη μπροστινού μεσαίου κινητήρα, AWD για πρώτη φορά, στάνταρ αερανάρτηση, πλευρικούς αεραγωγούς με υπογραφή, ιταλική σημαία πάνω από το ντουλαπάκι, «Maserati since 1914» αποτυπωμένο σε κάθε άκρο του ταμπλό και τρίαινα παντού.
Πάνω σε μια νέα, αποκλειστική πλατφόρμα, διατίθεται τώρα στην Ευρώπη και θα είναι διαθέσιμο στις ΗΠΑ σύντομα σε δύο εκδόσεις: Modena και Trofeo, αμφότερες με τον 3,0-λίτρων twin-turbo, Nettuno V-6.
Στα τέλη του τρέχοντος έτους ή στις αρχές του 2024, η Maserati θα προσθέσει το GranTurismo Folgore του 2024, το οποίο είναι το ηλεκτρικό μοντέλο με μπαταρία που χρησιμοποιεί τεχνολογία 800 volt και θα είναι το ταχύτερο και ακριβότερο GT στη σειρά. Το Folgore κατεβάζει τις άκρες της εξάτμισης, προσθέτει πάνελ στο χρώμα του αμαξώματος, φωτίζει τις θυρίδες και φοράει μια ανεστραμμένη έκδοση της μάσκας. Παρουσιάστηκε, ήδη, στην έκθεση αυτοκινήτου της Σαγκάης.
Το GranTurismo υπάρχει, με κάποια μορφή, από το 1947 και γιορτάζει την 75η επέτειό του. Για να το τιμήσει, η Maserati πρόσφερε την έκδοση PrimaSerie 75th Anniversary Launch.
Maserati: Το Quattroporte παραμένει η ναυαρχίδα
Το κορυφαίο, βεβαίως, σεντάν Quattroporte χρονολογείται από το 1963 και παραμένει ο πυρήνας των μελλοντικών σχεδίων, ενώ θα επανεφευρεθεί ως ηλεκτρικό όχημα το 2025. Θα παραμείνει ως το μόνο σεντάν στη γκάμα όταν η Ghibli φύγει μετά το μοντέλο του 2024 και θα μπορούσε να συρρικνωθεί σε μέγεθος. Το επόμενο Quattroporte θα χρησιμοποιεί την ίδια αποκλειστική πλατφόρμα Maserati με το GranTurismo, που σημαίνει ότι μπορεί να φιλοξενήσει τόσο κινητήρα εσωτερικής καύσης όσο και κινητήρες EV.
Υπάρχει μια υβριδική έκδοση του σεντάν Ghibli που προσφέρεται στην Ευρώπη, αλλά όχι στη Βόρεια Αμερική, με κινητήρες που κατασκεύασε η Ferrari στο Μαρανέλο και οι οποίοι μπορούν να παράγουν έως και 580 ίππους. Η Maserati δεσμεύεται να προσφέρει ένα Ghibli για το 2024, ενώ μετά από αυτό αναμένεται να διακοπεί.
Οι Ευρωπαίοι πελάτες παίρνουν, στο μεταξύ, υβριδικά Levante. Η επόμενη γενιά Levante που θα έρθει το 2025 θα έχει ηλεκτρική έκδοση.
Maserati: Το supercar MC20 αλλάζει το σκηνικό
Το supercar MC20 είναι ο διάδοχος του MC12 και προσφέρεται ως κουπέ και το MC20 Cielo cabrio . Ένα πλήρες ηλεκτρικό MC20 αναμένεται το 2025.
Παραγγελίες υπάρχουν, όπως λένε, αρκετές. Το θέμα είναι πού πάει το πράγμα γενικώς, δηλαδή ποιος θα είναι ο νέος προσανατολισμός της μάρκας στα επόμενα χρόνια. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Maserati θα προσπαθήσει να καταρρίψει την αντίληψη ότι η μάρκα είναι απρόσιτη όσον αφορά τις τιμές. Το αν θα μείνει πιστή στο DNA της, ωστόσο, δεν το ξέρει κανείς μέχρι στιγμής…