Όποιος πιστεύει ότι στην πρίζα μπαίνουν μόνο τα SUV και μικρά μοντέλα πόλης, μάλλον δεν έχουν εστιάσει σωστά. Η γκάμα περιλαμβάνει και sedan μοντέλα, ενώ ένα από αυτά είναι η Mercedes CLA 250e.
Αποτελεί ίσως την καλύτερη απόδειξη ότι ο εξηλεκτρισμός και οι κομψές σιλουέτες μπορούν να συνδυαστούν. Όπως στην περίπτωση της plug-in υβριδική CLA, με την οποία κινηθήκαμε ιδιαίτερα αποδοτικά, σβέλτα, αλλά και με στυλ.
Σιλουέτα
Το γερμανικό τετράθυρο coupe οπτικά ξεχωρίζει με την καμπυλωτή-χαμηλή οροφή του, η γραμμή της οποίας «διεισδύει αθόρυβα» στο πίσω τμήμα δημιουργώντας ένα κομψότατο sedan τελείωμα. Όταν την παρατηρείς απ’ έξω δύσκολα μπορείς να αντιληφθείς την ενναλακτική μορφή ενέργειας που υποστηρίζει, εκτός αν ξέρεις να ερμηνεύσεις το λογότυπο EQ Power στα εμπρός φτερά και το 250e στο πίσω τμήμα. Αμετάβλητες παραμένουν οι αναλογίες της, με το μήκος, το πλάτος και το ύψος να βρίσκονται στα 4.688 χλστ., 1.999 χλστ. και 1.450 χλστ. αντίστοιχα.
Εσωτερικό
Στα ενδότερα τώρα της CLA 250e, επίσης δεν υπάρχει κάποια σχεδιαστική διαφορά που να σχετίζεται με τον plug-in υβριδικό χαρακτήρα της. Eκτός της χιλιομετρικής ένδειξης , στο δεξιά από τα δύο στρόγγυλα όργανα που αποτελούν μέρος του high-tech cockpit, το οποίο απαρτίζεται από δυο εφαπτόμενες λεπτές οθόνες 10,25 ιντσών, που περιλαμβάνουν τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων MBUX. Προσέξτε ακόμα, τα ενσωματωμένα μπουτόν αφής στο τριάκτινο δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι και τους αεραγωγούς σε σχήμα τουρμπίνας.
Εφάμιλλη του ονόματος Mercedes είναι η συναρμογή και η ποιότητα όλων των υλικών, με μαλακό πλαστικό να σκεπάζει το επάνω τμήμα του ταμπλό και χαμηλότερα τμήματα. Ο ατμοσφαιρικός κρυφός φωτισμός της καμπίνας προσφέρει 64 αποχρώσεις, ενώ εφαρμόζεται ακόμα και στα προσκέφαλα των καθισμάτων.
Χώροι
Οι πίσω επιβάτες θα μείνουν ικανοποιημένοι με το διαθέσιμο χώρο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.729 χλστ.), αλλά όχι τόσο με τον περιορισμένο «αέρα» για τα κεφάλια τους, λόγω σχήματος της οροφής. Ο μεσαίος πίσω επιβάτης θα δυσκολευτεί λίγο εξαιτίας του υπερυψωμένου κεντρικού δαπέδου. Θα θέλαμε λίγο φαρδύτερο το άνοιγμα των πίσω θυρών για ευκολότερη επιβίβαση-αποβίβαση, αλλά μας άρεσε ότι όλες οι πόρτες δεν έχουν πλαίσιο κάτι που ενισχύει τον coupe χαρακτήρα της. Στενό είναι το άνοιγμα και του χώρου αποσκευών, ενώ η χωρητικότητα του έχει μειωθεί στα 390 λίτρα με κιτ ελαστικού αντι ρεζέρβας.
Δύναμη και οικονομία
Στην «ακτινογραφία» της CLA 250e βλέπουμε ότι συνδυάζει το γνωστό τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα των 1.33 λίτρων με ισχύ 160 ίππους, με ηλεκτροκινητήρα 102 ίππων και μπαταρία ιόντων-λιθίου χωρητικότητας 15,6 kWh. Συνδυαστικά παράγονται 218 ίπποι και 450 Nm ροπής, ενώ οι επιδόσεις λαμβάνουν θαυμαστικό, καθώς η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται εντός 6,8 δευτ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 240 χλμ./ώρα. Σε συνεργασία με ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων (8G-DCT), η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς.
Η μέση κατανάλωση καυσίμου των 6,8 λίτρων/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 1,4 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 31 γρ./χλμ.) ήρθε επειδή συχνότερα επιλέγαμε το πρόγραμμα οδήγησης Sport (υπάρχουν επίσης τα Comfort, Electric, Battery Level και Individual). Έτσι απολαμβάναμε την αμεσότερη απόκριση στο γκάζι, και τις αλλαγές των σχέσεων που εκτελούνταν σε ψηλότερες στροφές, ενώ αυξάνονταν λίγο και το βάρος του τιμονιού για καλύτερη αίσθηση. Ωστόσο μπορείς να πετύχεις ακόμα και 5,7 λίτρα/100 χλμ. με πιο συνετή οδήγηση και επιλέγοντας π.χ το πρόγραμμα Comfort.
Στην πρίζα
Στο πίσω δεξί φτερό υπάρχει η υποδοχή καλωδίου για τη φόρτιση της μπαταρίας. Από wallbox 7,4 kW η φόρτιση από 10 έως 100% διαρκεί περίπου 1 ώρα 45 λεπτά. Χρησιμοποιώντας ταχυφορτιστή χρειάζονται περίπου 25 λεπτά για να φτάσει η μπαταρία από 10 έως 80%. Από απλή οικιακή πρίζα απαιτούνται 5 ώρες και 30 λεπτά.
Αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, άρα χωρίς να καταναλώσει στάλα βενζίνης και με μηδενικές εκπομπές ρύπων, η CLA 250e μπορεί να κινηθεί για περίπου 70 χλμ. και με μέγιστη ταχύτητα τα 140 χλμ./ώρα., αρκεί η μπαταρία της να είναι πλήρως φορτισμένη.
Στο δρόμο
Ο σπρορτίφ χαρακτήρας της CLA 250e είναι έκδηλος από τα πρώτα χιλιόμετρα και ξεχνάς ότι οδηγείς ένα plug-in υβριδικό μοντέλο. Στο υπενθυμίζει όμως το γεγονός ότι εκκινεί πάντα αθόρυβα με ηλεκτρική ενέργεια, καθώς και όταν παρκάρεις. Δηλαδή σε αρκετά χαμηλές ταχύτητες.
Χωρίς μάσκες και αποστάσεις το καλοκαίρι του 1996 μέσα στη Mercedes SLK
Ειδικά στο πρόγραμμα Sport, όπως προαναφέραμε, δείχνει το πιο δυναμικό της πρόσωπο, όμως αυξάνεται αρκετά ο ήχος του κινητήρα, ειδικά στις επιταχύνσεις, ενώ το αυτόματο κιβώτιο εκτελεί σε πιο ψηλές στροφές τις αλλαγές (υπάρχουν και paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές των σχέσεων).
Το τιμόνι χαρακτηρίζεται βαρύ αλλά όχι τεχνητά και δεν κουράζει τα χέρια, ενώ παρέχει πλούσια πληροφόρηση. Παράλληλα η χαμηλή θέση οδήγησης σε προδιαθέτει για πιο ζωηρές βόλτες.
Στον αυτοκινητόδρομο η CLA 250e είναι ακλόνητη ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, εμπνέοντας ασφάλεια, ενώ το αεροδυναμικό της σχήμα περιορίζει σημαντικά τους θορύβους. Η ανάρτηση χαρακτηρίζεται σκληρή, όχι όμως σε σημείο που να «σπάει» την άνεση.
Συμπέρασμα
Η CLA 250e μπορεί να σε πηγαίνει καθημερινά στο γραφείο σου που βρίσκεται εντός της πόλης, χωρίς να αντλήσει σταγόνα από το ρεζερβουάρ των 35 λίτρων. Μπορεί ακόμα να σε ταξιδέψει με χαμηλότατη κατανάλωση καυσίμου και σβέλτα. Με δυο λόγια μπορεί να συνδυάσει απόδοση και οδηγικό ταπεραμέντο. Ανάλογα με τη διάθεση και τις συνθήκες. Η τιμή της διαμορφώνεται στα 48.040 ευρώ.