Πως μια απόφαση του Ίλον Μασκ μπορεί να δημιουργήσει κλυδωνισμούς σε μεγάλους ομίλους της αυτοκινητοβιoμηχανίας…
Ο επικεφαλής οικονομικών της Mercedes-Benz έσπευσε να δηλώσει, την Τετάρτη, ότι η τιμολόγηση των αυτοκινήτων της στην Κίνα είναι «καλά υποστηριζόμενη» από την αυτοκινητοβιομηχανία, αμέσως μετά την κίνηση του αμερικανικού γίγαντα ηλεκτρικών οχημάτων (Tesla) να προχωρήσει σε μειώσεις τιμών σε συγκεκριμένα μοντέλα στην τεράστια αυτή αγορά, γεγονός που τρόμαξε τους επενδυτές στις 24 Οκτωβρίου και αποσταθεροποίησε τη μετοχή της εταιρίας…
Όλα είναι αποτέλεσμα της αύξησης του κόστους πρώτων υλών, αλλά παρά ταύτα, η Tesla δεν έδωσε λόγο για τις μειώσεις των τιμών. Ωστόσο, η κινεζική οικονομία, η οποία σημείωσε άνοδο το τρίτο τρίμηνο, εξακολουθεί να αντιμετωπίζει μια σειρά από προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένης της αυστηρής πολιτικής περιορισμού του Covid της χώρας, η οποία έχει επιβαρύνει την όρεξη των καταναλωτών.
Η μείωση της τιμής της Tesla προέκυψε καθώς ο ανταγωνισμός αυξάνεται στην Κίνα από εγχώριες εταιρείες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπως η BYD που υποστηρίζεται από τον Γουόρεν Μπάφετ και οι Nio και Xpeng.
Ενώ η Mercedes-Benz εξακολουθεί να βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στις πωλήσεις παραδοσιακών αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ενισχύει τις δυνατότητές της για ηλεκτρικά οχήματα, γεγονός που είναι πιθανό να την θέσει σε ευθύ ανταγωνισμό με την Tesla. Το τρίτο τρίμηνο, η Mercedes-Benz πούλησε 84.850 ηλεκτρικά οχήματα, σημειώνοντας αύξηση 39%, από έτος σε έτος. Αλλά, εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν τα εν λόγω οχήματά της μόνο περίπου το 16% του συνολικού όγκου της εταιρείας.
Ο Χάραλντ Βίλχελμ, λοιπόν, ο εκτελεστικός διευθυντής των οικονομικών της Mercedes-Benz τοποθετήθηκε επί των ζητημάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας που ταλανίζουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες, ιδίως η έλλειψη βασικών ημιαγωγών.
Είπε ότι η κατάσταση της εφοδιαστικής αλυσίδας έχει «βελτιωθεί», αλλά παραμένει «επιφυλακτικός», λέγοντας ότι η ζήτηση «περιορίζεται από την προσφορά» -ιδίως των τσιπ. Πρόσθεσε, δε, ότι ορισμένα από αυτά τα ζητήματα θα παραμείνουν και το 2023.
Η Mercedes-Benz ανακοίνωσε κέρδη 5,2 δισεκατομμυρίων ευρώ για το τρίτο τρίμηνο, αυξημένα κατά 83% από έτος σε έτος.
«Βλέπουμε σίγουρα τη ζήτηση να είναι καλή, αλλά επίσης βλέπουμε τα επίπεδα τιμών μας στην αγορά να υποστηρίζονται καλά σε αυτήν αγορά της Κίνας», σημείωσε ο Βίλχελμ, όταν τον ρώτησαν πως σχολιάζει την τακτική Μασκ να ρίξει τις τιμές. «Δεν πυροβολούμε για τη μάζα, πυροβολούμε για την κορυφή, για την πολυτελή κατηγορία, και αυτό συνήθως αποδεικνύεται πιο ανθεκτικό και σε περιόδους μακροοικονομικών αβεβαιοτήτων ή χαμηλών επιπέδων», τόνισε.
Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά για τη Mercedes-Benz. Ο γερμανικός όμιλος αυτοκινήτων πούλησε 222.641 αυτοκίνητα στη χώρα το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, από 132.579 μονάδες την ίδια περίοδο πέρυσι.