Αν κοιτάξει κανείς τον ουρανό (τη γκάμα) με τα υπερυψωμένα (SUV) αστέρια (το έμβλημα) της Mercedes, σίγουρα θα θαμπωθεί από τη λάμψη, αλλά ίσως και να μπερδευτεί κάπως.
Όπως έχουμε γράψει πολλές φορές πρέπει να ξέρεις τι χρειάζεσαι από ένα αυτοκίνητο και να γνωρίζεις σε ποιο κοινό απευθύνεται το εκάστοτε μοντέλο. Μόνο τότε θα κάνεις τη σωστή επιλογή.
Η Mercedes GLB λοιπόν καλύπτει το ιεραρχικό κενό ανάμεσα στη GLA και στη GLC, ενώ κλείνει το «μάτι» σε όσους αναζητούν ένα premium SUV, με οικογενειακό χαρακτήρα, πλεόνασμα σε χώρους και πρακτικότητα.
Στην προκειμένη περίπτωση οδηγούμε την GLB 200, δηλαδή τη δεύτερη στην κατάταξη (από πλευράς ισχύος) βενζινοκίνητη έκδοση.
Κινητήρας
Κάτω από το εμπρός λευκό καπό στεγάζεται ο γνωστός άμεσου ψεκασμού, υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος κινητήρας των 1.33 λίτρων, ο οποίος παράγει 163 ίππους (διατίθεται και με 136 ίππους στην GLB 180).
Από τα πρώτα χιλιόμετρα που διανύεις αντιλαμβάνεσαι ότι ο εν λόγω βενζινοκινητήρας «κουμπώνει» άψογα στην GLB. Αρχικά σε κερδίζει με την ευκολία που κινεί το αμάξωμα των 1.555 κιλών, με την πολιτισμένη και ήσυχη λειτουργία του, η οποία μόνο στις υψηλότερες στροφές διαταράσσεται, αλλά όχι ενοχλητικά.
Η ροπή των 250 Nm κάνει την εμφάνιση της από τις 1.620 σ.α.λ., αλλά η απόκριση στο γκάζι γίνεται αμεσότερη με επιλεγμένο το πρόγραμμα οδήγησης Sport (υπάρχουν επίσης τα Individual, Comfort και Eco) από το Dynamic Select. Εκτός από την απόκριση στο γκάζι επηρεάζεται αναλόγως και η κλιμάκωση του στάνταρ αυτόματου κιβωτίου 7 σχέσεων (7G-DCT), το οποίο μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς (διατίθεται και με σύστημα τετρακίνησης 4MATIC).
Προφανώς από την GLB δεν περιμένεις επιδόσεις εφάμιλλες της Mercedes AMG GT, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι απογοητεύουν. Για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα χρειάζονται 9,1 δευτ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 207 χλμ./ώρα. Από πλευράς κατανάλωσης καυσίμου- χωρίς να «μαστιγώνουμε», αλλά ούτε και να «χαϊδεύουμε» το γκάζι-καταγράψαμε 9,5 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 6,9 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 137 γρ./χλμ.).
Στο δρόμο
Οδηγικά η GLB είναι ακριβώς αυτό που φαίνεται και όταν την κοιτάς εξωτερικά, δηλαδή αρχοντική, πληθωρική, άνετη, προστατευτική και ικανή. Η ποιότητα κύλισης τιμά στο μέγιστο το όνομα της Mercedes, με την GLB να μένει σχεδόν ανεπηρέαστη από την κατάσταση της ασφάλτου (λακκούβες, μπαλώματα, ανισόπεδα κομμάτια) κάτι το οποίο πετυχαίνει με την ραφιναρισμένη της ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω).
Η απόσταση των 135 χλστ. του αμαξώματος από το έδαφος, σε συνδυασμό με τη μεγάλη διαδρομή και την καλή απόσβεση της ανάρτησης, μπορεί να κολακεύσει την GLB ακόμα και όταν οι τροχοί πατήσουν χώμα. Ωστόσο-όπως προαναφέραμε-δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι προσθιοκίνητη.
Το ψηλό και τετραγωνισμένο σχήμα της καμπίνας προϊδεάζει για αεροδυναμικούς θορύβους σε υψηλότερες ταχύτητες, όμως διατηρούνται σε αρκετά χαμηλό επίπεδο, ενώ κάπου εδώ πρέπει να επαινέσουμε και την καλή ηχομόνωση της καμπίνας. Το σχήμα του αμαξώματος φανερώνει επίσης ότι αν μπεις «πατημένος» σε στροφή μια κλίση του αμαξώματος θα υπάρξει, αλλά δε θα σε αγχώσει. Το τιμόνι της GLB έχει σωστό βάρος, ικανοποιητική πληροφόρηση, αν και δεν ενδείκνυται για ασκήσεις ακριβείας (για SUV μιλάμε εξάλλου).
Με το δικό της στυλ
Δύσκολα θα μπερδέψεις την GLB με τη μικρότερη GLA, από την οποία ξεχωρίζει κυρίως με τα «αμυγδαλωτά» Led εμπρός φωτιστικά της σώματα, τη διπλή και όχι μονή γρίλια στη μάσκα, την ευθεία μακριά γραμμή της οροφής, την τετραγωνισμένη καμπίνα, το πιο «κοφτό» εμπρός τμήμα, ενώ «δηλώνει» εντονότερα ότι ανήκει στην κατηγορία των SUV. Για το μέγεθος της GLB, ας «μιλήσουν» καλύτερα οι αριθμοί. Μήκος 4.634 χλστ., πλάτος 1.834 χλστ. και ύψος 1.658 χλστ.
Με χαρακτηριστικά πολυχρηστικού
Η φωτογραφία από το εσωτερικό της GLB μπορεί να σε μπερδέψει και να νομίζεις ότι βλέπεις τα ενδότερα της A-Class. Κοινοί παρονομαστές οι στρογγυλοί αεραγωγοί σε σχήμα τουρμπίνας, οι εφαπτόμενες λεπτές οθόνες των 10,25 ιντσών για το ψηφιακό πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων MBUX, τα μαλακά και ποιοτικά πλαστικά, οι επιχρωμιωμένοι διακόπτες για τον κλιματισμό, η touchpad επιφάνεια στη βάση της κεντρικής κονσόλας και το τριάκτινο πολυλειτουργικό τιμόνι με τα ενσωματωμένα κουμπιά αφής. Στην πίσω σειρά καθισμάτων ο χώρος για τα πόδια των επιβατών φτάνει και περισσεύει, ενώ μεγάλη είναι και η απόσταση ανάμεσα στα κεφάλια και στην οροφή.
Ο πρακτικός χαρακτήρας της GLB τονίζεται κυρίως με την πρoαιρετική τρίτη σειρά καθισμάτων (εμείς είχαμε στη διάθεση μας την πενταθέσια και όχι την επταθέσια GLB που είναι ιδανική για πολύτεκνους), με τα συρόμενα έδρανα των πίσω καθισμάτων και τη ρυθμιζόμενη κλίση της πλάτης τους. Έτσι η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από 570-760 λίτρα, ενώ αγγίζει τα 1.805 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.
Συμπέρασμα
Ποιος πρέπει να επιλέξει την GLB; Αυτός που έχει κατασταλάξει όχι απλά στη δημοφιλή κατηγορία των SUV, αλλά και στο μέγεθος που χρειάζεται ο ίδιος, καθώς πλέον υπάρχουν από Small μέχρι ΧΧL. Η GLB συγκαταλέγεται στα κόμπακτ μοντέλα της Mercedes, παρότι η καμπίνα της είναι εύπλαστη και ευρύχωρη. H τιμή της GLB 200 διαμορφώνεται στα 41.430 ευρώ.