Η νέα γενιά του Niro παρουσιάστηκε από την Kia, μόλις 5 χρόνια μετά την παρουσίαση της προηγούμενης.
Η παρουσίαση έγινε στην έκθεση αυτοκινήτου της Σεούλ και πρόκειται για τη δεύτερη γενιά του κορεατικού μοντέλου.
Για τη σχεδίαση του αυτοκινήτου η εταιρεία έχει αντλήσει έμπνευση από το πρωτότυπο με την ονομασία HabaNiro που είχε παρουσιάσει το 2019, ειδικά στην τρίτη κολώνα η οποία είναι σε διαφορετικό χρώμα από το υπόλοιπο αμάξωμα και σημαντικά πιο φαρδιά από ό,τι έχουμε συνηθίσει.
Η σχεδιαστική φιλοσοφία που εφάρμοσε η Kia στην περίπτωση του Niro ονομάζεται Opposites United (τα ενωμένα αντίθετα) και παίρνει έμπνευση από τη φύση στην επιλογή χρωμάτων, υλικών και φινιρίσματος. Σκοπός είναι η κατασκευή του αυτοκινήτου να γίνει όσο το δυνατό περισσότερο φιλική προς το περιβάλλον.
Εμφάνιση
Στο εμπρός τμήμα συναντάμε τη χαρακτηριστική tiger nose φιλοσοφία της Kia, σε συνδυασμό με φωτιστικά σώματα ιδιαίτερης εμφάνισης και LED φώτα ημέρας με χαρακτηριστική “υπογραφή”.
Φωτιστικά σώματα LED συναντάμε και στο πίσω μέρος, τα οποία επεκτείνονται σε όλο το πάνω μέρος της τρίτης κολώνας.
Εσωτερικό
Στην καμπίνα του νέου Niro οι αλλαγές είναι ακόμα πιο έντονες. Το πρώτο που παρατηρεί κάποιος είναι ότι μπροστά από τον οδηγό υπάρχει μία μεγάλη συνεχόμενη επιφάνεια η οποία περιλαμβάνει δύο οθόνες, όμως τις κάνει να μοιάζουν σαν μία. Η μία είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η άλλη για τον χειρισμό του infotainment.
Κάτω από τη δεύτερη οθόνη βρίσκονται τα χειριστήρια του κλιματισμού, οι θύρες USB και πιο κάτω το περιστροφικό χειριστήριο για το κιβώτιο ταχυτήτων.
Έξυπνο και “πράσινο”
Στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού σχεδιασμού η Kia αναφέρει ότι η ταπετσαρία στον ουρανό του αυτοκινήτου είναι από ανακυκλωμένα υλικά, ενώ τα καθίσματα έχουν επένδυση η οποία περιλαμβάνει φύλλα ευκάλυπτου. Ακόμα, τα πάνελ των θυρών έχουν βαφτεί με χρώμα το οποίο δεν περιέχει ισομερή βενζολίου, τολουολίου και ξυλενίου, ώστε να μειωθεί το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και να μειωθούν τα απορρίμματα.
Ενισχύοντας τον φιλικό προς το περιβάλλον χαρακτήρα του Niro, η Kia το έχει εφοδιάσει με τη λειτουργία Greenzone Drive Mode. Πολλές πόλεις σε όλο τον κόσμο ορίζουν πράσινες ζώνες, δηλαδή σημεία όπου επιτρέπεται να μπουν μόνο αυτοκίνητα με πολύ χαμηλούς ή μηδενικούς ρύπους. Ανάλογα την περίσταση μπορεί να επιτρέπονται μόνο ηλεκτρικά ή ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά ή και κάποια ακόμα κατηγορία όπως τα Euro 6 μοντέλα και τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά.
Με τη λειτουργία Greenzone Drive Mode, λοιπόν, η οποία υπάρχει μόνο στην plug-in υβριδική εκδοχή, το αυτοκίνητο καταλαβαίνει μόνο του ότι μπαίνει σε μία τέτοια ζώνη και αυτόματα μπαίνει σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία. Επιπλέον, το ίδιο κάνει όταν βρίσκεται σε υγειονομικά ευαίσθητα σημεία όπως σχολεία και νοσοκομεία.
Με τρεις επιλογές κινητήρων
Εκτός από την plug-in υβριδική, το Niro θα προσφέρεται και με άλλες επιλογές στον τομέα του κινητήρα, άλλες με λιγότερο και άλλες με περισσότερο “πράσινο” πρόσημο.
Έτσι, η βάση της γκάμας θα έχει αυτοφορτιζόμενο κινητήρα, στη συνέχεια θα είναι η plug-in υβριδική εκδοχή και η πιο “πράσινη” από όλες θα είναι η αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή. Ωστόσο, προς το παρόν οι Κορεάτες δεν έχουν δώσει στη δημοσιότητα λεπτομέρειες σχετικά με τα τεχνικά χαρακτηριστικά αυτών των κινητήρων.