Στο 2010 ή και ακόμα πιο πίσω επιστρέφει η BMW, καθώς πήρε μια απόφαση την οποία δεν περιμέναμε να δούμε το 2021.
Μία απόφαση η οποία κάνει τα αυτοκίνητά της σαφώς πιο φτωχά σε σχέση με τον ανταγωνισμό, καθώς χάνουν εξοπλισμό ο οποίος υπάρχει ακόμα και σε αυτοκίνητα των 12.000 ευρώ ή και λιγότερο.
Μοιάζει αδιανόητο αλλά η “premium” γερμανική μάρκα αποφάσισε να παράγει πολλά μοντέλα της χωρίς οθόνη αφής, ένα χαρακτηριστικό το οποίο υπάρχει ακόμα και στα φτηνότερα μοντέλα της αγοράς.
Μπορεί σημαντικό μερίδιο ευθύνης για αυτή την απόφαση να ανήκει στην έλλειψη επεξεργαστών, όμως ο τρόπος που το διαχειρίζεται η BMW δείχνει πολλά λάθος χαρακτηριστικά.
Αρχικά δείχνει ανυπομονησία να πουλήσει αυτοκίνητα, ακόμα και κοροϊδεύοντας τον πελάτη. Όλες οι υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες αποδέχονται το γεγονός ότι θα πρέπει να μειώσουν το ρυθμό παραγωγής και κατά συνέπεια και εκείνον των πωλήσεων. Μπορεί στο τέλος της χρονιάς, λοιπόν, να έχουν παράξει λιγότερα αυτοκίνητα όμως όλα θα έχουν τον εξοπλισμό που περιμένει ο πελάτης.
Αντίθετα, η BMW είναι τόσο ανυπόμονη να πουλήσει αυτοκίνητα που δεν τη νοιάζει αν στερούνται ένα τόσο σημαντικό χαρακτηριστικό.
Εκτός από ανυπομονησία η κίνηση της BMW δείχνει ότι δεν υπολογίζει πραγματικά τον πελάτη. Αυτό που προτείνει η γερμανική μάρκα σε όσους θα επηρεαστούν είναι να τους κάνει έκπτωση 500 δολάρια. Μόλις!
Δείτε ακόμα
Η οθόνη αφής είναι ένα χαρακτηριστικό το οποίο ο αγοραστής θεωρεί δεδομένο ότι θα βρει σε όλα τα αυτοκίνητα, ειδικά όταν πρόκειται για μία premium μάρκα. Μπορεί σε κατασκευαστικό επίπεδο αυτό να είναι το κόστος, όμως τα πράγματα δε λειτουργούν ακριβώς έτσι. Όσοι πάρουν αυτά τα αυτοκίνητα θα απωλέσουν σημαντικό κομμάτι της λειτουργικότητας και το κυριότερο, θα χάσουν πάρα πολλά λεφτά από την αξία μεταπώλησης, καθώς κανένας δε θα θέλει να αγοράσει ένα αυτοκίνητο χωρίς οθόνη αφής, οπότε θα αναγκαστούν να τα δώσουν σε πολύ χαμηλότερη τιμή.
Για να δικαιολογείται μία τέτοια παραχώρηση εκ μέρους των πελατών η έκπτωση θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον 5.000 δολάρια ή και περισσότερο.
Μάλιστα, η απώλεια την οθόνης αφής δεν αφορά μόνο παραγγελίες που θα γίνουν από εδώ και πέρα, οπότε ο πελάτης ξέρει από την αρχή τι να περιμένει. Αφορά και αυτοκίνητα των οποίων έχει γίνει ήδη η παραγγελία.
Έτσι, μπορεί κάποιος να παρήγγειλε ένα αυτοκίνητο πριν από 4 μήνες και ξαφνικά να ενημερώνεται ότι το προϊόν που θα παραλάβει θα έχει λιγότερο εξοπλισμό. Προκειμένου να εξασφαλιστεί νομικά η εταιρεία ζητάει από τους πελάτες να υπογράψουν ένα χαρτί με το οποίο συμφωνούν στη μείωση εξοπλισμού και στην έκπτωση των 500 δολαρίων. Ωστόσο αυτό δεν είναι αρκετό. Αν ο πελάτης τελικά δε θέλει να αποδεχτεί την αλλαγή σημαίνει ότι θα παραγγείλει αυτοκίνητο από άλλη μάρκα και ο χρόνος αναμονής θα αρχίσει να μετράει πάλι από την αρχή.
Τα μοντέλα που επηρεάζονται από την αλλαγή εξοπλισμού είναι η Σειρά 3, η Σειρά 4 στις εκδόσεις Coupe, Convertible και Gran Coupe, η Z4 και όλες οι εκδόσεις των X5, X6 και X7. Πρόκειται δηλαδή για μερικά από τα πιο ακριβά μοντέλα της εταιρείας, ειδικά τα SUV. Αυτό σημαίνει ότι η έκπτωση των 500 δολαρίων είναι πραγματικά αστεία.
Η οθόνη δε θα λείψει εντελώς από αυτά τα αυτοκίνητα. Θα υπάρχει στη θέση της όμως δες θα ανταποκρίνεται στην αφή, με τον έλεγχό της να γίνεται μόνο από το περιστροφικό χειριστήριο του iDrive. Πρόκειται για λύσεις οι οποίες επιλέγονταν 10 χρόνια πριν και δεν αντιστοιχούν σε μία σύγχρονη premium μάρκα, όπως θέλει να λέει ότι είναι η BMW.