Η Renault παρουσίασε λεπτομερώς τη νέα αρχιτεκτονική λογισμικού των μελλοντικών οχημάτων της, στην προοπτική του πλήρους εξηλεκτρισμού τους.
Κατά δήλωσή της θα είναι εφάμιλλη μέχρι το 2026 με αυτή του ηγέτη της βιομηχανίας ηλεκτρικών οχημάτων Tesla.
Η γαλλική εταιρεία, όπως και οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες, «βιώνει», εδώ και μήνες, την απειλή τακτικών και δραστικών μειώσεων τιμών από τον ανταγωνιστή της με έδρα τις ΗΠΑ.
Στη Γαλλία, η τιμή καταλόγου του Tesla Model 3 ξεκινά τώρα από το ίδιο επίπεδο με το Renault Mégane electric, περίπου 42.000 ευρώ.
Renault: Δεν θα μπει στο παιχνίδι των τιμών λέει ο Λούκα ντε Μέο
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Renault, Λούκα ντε Μέο, αναγνώρισε σε μια παρουσίασή του ότι η Tesla παραμένει μια «πρόκληση βραχυπρόθεσμα», και δήλωσε με νόημα ότι η εταιρεία του δεν θα εμπλακεί σε πόλεμο τιμών για τα ηλεκτρικά οχήματα.
«Δεν θέλουμε να κάνουμε ό,τι κάναμε στο παρελθόν, θέλουμε να πουλήσουμε τα αυτοκίνητά μας, δεν θέλουμε να χαρίσουμε τα αυτοκίνητά μας…», είπε ο επικεφαλής μηχανολογίας της Renault, Ζιλ Λρ Μπόρν, σε δημοσιογράφους και αναλυτές στην ίδια εκδήλωση τη Δευτέρα 23 Απριλίου.
Μια σχεδίαση «οχήματος που καθορίζεται από λογισμικό» θα βρίσκεται στην καρδιά της μελλοντικής εταιρείας ηλεκτρικών οχημάτων της Renault, που ονομάζεται Ampere, είπε η αυτοκινητοβιομηχανία. Αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Google και την Qualcomm της Alphabet και θα μειώσει σημαντικά την πολυπλοκότητα, επιτρέποντας να υπάρχουν μόνο 20 επεξεργαστές για τη λειτουργία ενός αυτοκινήτου αντί για τους 100 που απαιτούνται σήμερα.
Συνεχείς θα είναι οι ενημερώσεις εξ αποστάσεως
Αυτό θα επιτρέψει επίσης να γίνονται ενημερώσεις από απόσταση χωρίς παρέμβαση στο υλικό. Κάτι παρόμοιο με την Tesla, οπότε το 2026 θα έχουν την ίδια προσέγγιση, εξήγησε ο επικεφαλής ψηφιακής τεχνολογίας της Renault, Φρεντερίκ Βενσάν.
Καθιστώντας δυνατές τις συνεχείς ενημερώσεις των χαρακτηριστικών οδήγησης και ψυχαγωγίας, η αρχιτεκτονική θα βελτιώσει την αξία μεταπώλησης των αυτοκινήτων, υποστηρίζοντας την τιμολογιακή πολιτική της εταιρείας και αποφεύγοντας 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ δαπάνες έρευνας και ανάπτυξης (R&D) σε μια δεκαετία.
Το ισοζύγιο του συνολικού κόστους θα πρέπει, ωστόσο, να είναι ουδέτερο αφού ληφθούν υπόψη οι επενδύσεις που απαιτούνται για τη νέα αρχιτεκτονική και η τιμή των πιο προηγμένων επεξεργαστών που περιλαμβάνονται.
Το πρόγραμμα ηλεκτρικών βαν Flexevan για ντελίβερι θα εγκαινιάσει τη νέα αρχιτεκτονική της Renault γύρω στα μέσα του 2026, ακολουθούμενη από τη σπορ μάρκα Alpine και στη συνέχεια από όλα τα μοντέλα της μάρκας Renault.