Η Stellantis ανακοίνωσε τα σχέδιά της για τα επόμενα χρόνια, κάνοντας ξεκάθαρο ότι βλέπει το μέλλον της σχεδόν αποκλειστικά μέσα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ωστόσο, το πιο σημαντικό νέο είναι ότι σκοπεύει να τα κάνει περισσότερο προσιτά.
Πόσο προσιτά; Ο όμιλος δήλωσε ότι μέχρι το 2026 οι τιμές των ηλεκτρικών της μοντέλων θα είναι ίδιες με εκείνων που χρησιμοποιούν κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Φυσικά η πτώση των τιμών θα συνοδευτεί από την παρουσίαση πάρα πολλών αυτοκινήτων, τα οποία θα έχουν αμιγώς ηλεκτρικό ή τουλάχιστον plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης.
Stellantis: Τα πλάνα για Alfa Romeo, DS και Lancia
Ενδεικτικό της σχεδόν ολοκληρωτικής στροφής προς την ηλεκτροκίνηση που κάνει η Stellantis, είναι ότι από το 2024 η Alfa Romeo αλλάζει ελαφρώς το όνομά της. Πλέον θα ονομάζεται Alfa e-Romeo.
Κάποια ορόσημα που δείχνουν την κατεύθυνση στην οποία θα κινηθούν οι 14 εταιρείες του ομίλου είναι ότι η Dodge το 2024 θα βγάλει στην αγορά το πρώτο ηλεκτρικό muscle car, ότι η γκάμα της Peugeot θα είναι εξηλεκτρισμένη σε ποσοστό 85% μέχρι το 2023 και 100% μέχρι το 2025, ότι η RAM θα έχει παράξει μέχρι το 2025 τουλάχιστον 1.500 ηλεκτρικά pick-up και ότι ήδη από την επόμενη χρονιά όλα τα επαγγελματικά της Fiat θα είναι εξηλεκτρισμένα εκτός από το Fiorino.
Φυσικά, η υλοποίηση όλων των παραπάνω απαιτεί πολύ μεγάλες επενδύσεις. Για την ακρίβεια, οι άνθρωποι της Stellantis ανακοίνωσαν ότι αυτές θα φτάσουν τα 30 δισεκατομμύρια ευρώ, ποσό πραγματικά πολύ μεγάλο.
Όλα τα ηλεκτρικά που θα δημιουργήσουν οι μάρκες του ομίλου τα επόμενα χρόνια θα βασίζονται σε τέσσερις πλατφόρμες. Οι τρεις θα είναι αρθρωτές και η τέταρτη θα είναι body on frame.
Η πρώτη θα ονομάζεται STLA Small. Σε αυτή θα βασίζονται κυρίως αυτοκίνητα πόλης, με ισχύ στους 95 ίππους και αυτονομία που θα φτάνει μέχρι και τα 500 χλμ.
Η δεύτερη θα ονομάζεται STLA Medium. Θα χρησιμοποιείται για μεσαίου μεγέθους μοντέλα με ισχύ μεταξύ 170 – 245 ίππους και αυτονομία που θα φτάνει τα 700 χλμ.
Η τρίτη θα ονομάζεται STLA Large και αναμενόμενα αυτή θα δούμε να τη χρησιμοποιούν μεγάλα μοντέλα. Εδώ η ισχύς ανεβαίνει στο εύρος 200 – 415 ίπποι, ενώ η αυτονομία πλέον σκαρφαλώνει στα 800 χλμ.
Τέλος, η τέταρτη θα ονομάζεται Frame. Η χρήση της θα γίνεται κυρίως σε πολύ μεγάλα SUV και pick-up, δηλαδή σε μοντέλα που συναντάμε κυρίως στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού.
Η Stellantis έχει προβλέψει και για την προμήθειά της με μπαταρίες κατασκευάζοντας τα ανάλογα εργοστάσια. Πρόκειται για πέντε gigafactories τοποθετημένα σε Αμερική και Ευρώπη, τα οποία θα παράγουν το μεγαλύτερο ποσοστό από τις απαιτούμενες μπαταρίες. Οι υπόλοιπες θα προέρχονται από τρίτους προμηθευτές. Ο όμιλος προβλέπει ότι μέχρι το 2025 θα χρειάζεται 130 Gwh ενώ μέχρι το 2030 αυτό το νούμερο θα έχει διπλασιαστεί.
Ανάλογη πρόβλεψη έχει γίνει και για τα συστήματα κίνησης. Πρόκειται για τα λεγόμενα EDM. Κάθε EDM είναι ένα σύνολο που αποτελείται από τον κινητήρα, το κιβώτιο και τον εναλλάκτη. Η διαμόρφωση που έχει κάνει η Stellantis είναι τέτοια ώστε να μπορεί να υποστηριχθεί η κατασκευή αυτοκινήτων με οποιαδήποτε διαμόρφωση. Κίνηση μόνο μπροστά, μόνο πίσω, τετρακίνηση, αλλά και το σύστημα 4xe της Jeep.
Μία κίνηση που δείχνει ιδιαίτερη περιβαλλοντική ευαισθησία, είναι η προσπάθεια δημιουργίας μπαταριών που επιβαρύνουν λιγότερο κατά την κατασκευή τους. Η Stellantis έχει καταλήξει σε δύο εκδοχές. Η μία μπαταρία που θα κατασκευάζει θα είναι απαλλαγμένη από μέταλλα τα οποία έχουν αυξημένο οικονομικό αλλά και οικολογικό κόστος, όπως το κοβάλτιο και το νικέλιο. Η δεύτερη θα βασίζεται μεν στο νικέλιο, όμως θα έχει σημαντικά αυξημένη ενεργειακή πυκνότητα, δηλαδή θα μπορεί να αποθηκεύσει περισσότερο ρεύμα χωρίς να αυξηθούν οι εξωτερικές διαστάσεις.
Γενικότερα η Stellantis έδειξε με κάθε πιθανό τρόπο, ότι είναι ένθερμος υποστηρικτής της ηλεκτροκίνησης και ότι στο μέλλον θα βλέπουμε ολοένα και περισσότερα ηλεκτρικά από όλες τις μάρκες, τόσο στα επιβατικά όσο και στα επαγγελματικά.