Όταν είσαι παγκόσμιος κολοσσός, όπως η Toyota, και έχεις για πρόεδρο τον δραστήριο Akio Toyoda κάνεις κινήσεις που προκαλούν το καταναλωτικό κοινό μεν, πονοκεφαλιάζεις τους αντιπάλους δε.
Προσέξτε λοιπόν .
Η Toyota εισέρχεται στην ηλεκτροκίνηση με το αμιγώς ηλεκτρικό bZ4X.
Ένα φουτουριστικό από πλευράς σχεδίασης αυτοκίνητο που ανήκει στην κατηγορία των SUV το οποίο αναπτύχθηκε στην αρθρωτή πλατφόρμα e-TNGA, αποκλειστικά για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα
Μάλιστα αναλόγως της έκδοσης θα διατίθεται ως προσθοκίνητο ή με κίνηση και στους δυο άξονες, με την μπαταρία ίοντων λιθίου να είναι ενσωματωμένη στο κάτω μέρος του αμαξώματος ώστε το κέντρο βάρους να βρίσκεται χαμηλά.
Διαβάστε ακόμα
Η βασική έκδοση, η οποία είναι διαθέσιμη από 47.490 ευρώ (στη Γερμανία, χωρίς περιβαλλοντικό μπόνους), μπορεί να οδηγηθεί μόνο με ένα πεντάλ χάρη στο λεγόμενο “single pedal drive”.
Μόλις ο οδηγός βγάλει το πόδι του από το γκάζι, το όχημα επιβραδύνει χάρη στην αυξημένη ανάκτηση ενέργειας πέδησης – ακόμη και σε ακινητοποίηση .
Η Toyota αναφέρει σε ο,τι αφορά την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας κυμαίνεται μεταξύ 19,3-15,9 kWh/100 χλμ. με αυτονομία μεταξύ 370-450 χλμ. ( αναλόγως της έκδοσης) με μηδενικές εκπομπές CO2, σύμφωνα με τα πρωτόκολλα WLTP.
Η φόρτιση πραγματοποιείται μέσω της σύνδεσης φόρτισης CCS2 με την παροχή στην πλευρά του οδηγού είτε με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) είτε με συνεχές ρεύμα (DC).
Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί στο 80 % σε περίπου 30 λεπτά σε έναν δημόσιο σταθμό γρήγορης φόρτισης 150 kW.
Για την υψηλής ποιότητας μπαταρία, η Toyota εγγυάται ότι η χωρητικότητά της δεν θα πέσει κάτω από το 70% στα πρώτα οκτώ χρόνια ζωής ή έχοντας διανύσει 160.000 χλμ.
Με την ετήσια συντήρηση, αυτή η εγγύηση μπαταρίας μπορεί να επεκταθεί έως και δέκα χρόνια υπογραμμίζει η ιαπωνική εταιρία.
Επίσης θα είναι διαθέσιμο με διαφορετικό χρώμα στην οροφή, καθώς και με επιπλέον εξοπλισμό κλείνοντας πονηρά το μάτι στους φανατικούς των gadget.
H Τoyota λοιπόν έχει ανοίξει μια πλατφόρμα όπου ο κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να το παραγγείλει όπως ακριβώς το επιθυμεί χωρίς καμία προκαταβολή. Εντελώς δωρεάν δηλαδή.
Η παραγγελία θα διατηρηθεί έως 31 Μαρτίου 2022 χωρίς καμία επιβάρυνση και είναι πλέον καθαρά ζήτημα του καταναλωτή εάν θα την προχωρήσει την παραγγελία ή θα την ακυρώσει.
Εαν προχωρήσει η παραγγελία , εξειδικευμένος πωλητής θα έρθει σε επικοινωνία με τον ενδιαφερόμενο για το πως θα γίνει η αγορά με την παράδοση να δρομολογείται για τις αρχές της καλοκαιρινής ραστώνης.
Αυτή η κίνηση της Toyota είναι προγραμματισμένη για την αγορά της Γερμανίας , από τις πιο δυνατές, που όμως η ηλεκτροκίνηση δεν έχει αγκαλιαστεί από τους καταναλωτές καθώς η φόρτιση και η αυτονομία εξακολουθούν να είναι τα αγκάθια των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Και βέβαια παρά το γεγονός ότι οι Γερμανοί έχουν αναπτύξει πολύ το ζήτημα της φόρτισης , εντούτοις όταν ταξιδεύουν καθώς οι αποστάσεις είναι μεγάλες στη Γερμανία η επιλογή τους είναι μοντέλα με κινητήρες diesel.
Τυχαίο;