Με χασούρα πουλάει η Volkswagen ένα μοντέλο της, το οποίο μάλιστα είναι από τα πιο καινούρια της. Το γεγονός ότι καταγράφει καλή εμπορική πορεία μέχρι στιγμής, σημαίνει ότι η γερμανική μάρκα χάνει αρκετά λεφτά.
Το μοντέλο στο οποίο αναφερόμαστε είναι το ID.4, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV των Γερμανών και μόλις δεύτερο μοντέλο της οικογένειας ID στην οποία ανήκουν όλα τα ηλεκτρικά της Volkswagen.
Μπορεί σε κάθε μονάδα που πουλάει η εταιρεία να χάνει λεφτά, όμως αυτό δε γίνεται επειδή κάτι υπολόγισαν λάθος οι άνθρωποί της, ούτε επειδή θέλει να το “χαρίσει”. Σύμφωνα με τον Thomas Ulbrich, επικεφαλής ανάπτυξης των επιβατικών μοντέλων της Volkswagen, ο βασικός λόγος είναι ότι ο ρυθμός παραγωγής δεν έχει ανέβει ακόμα στα επιθυμητά επίπεδα.
Volkswagen T-Cross 110 ίππων: Σπάει το «φράγμα» των 20.000 ευρώ με νέο μοτέρ
Γενικά στην αυτοκινητοβιομηχανία όσο ανεβαίνει ο ρυθμός με τον οποίο παράγεται ενός μοντέλου, τόσο μειώνεται το κόστος παραγωγής για την κάθε μονάδα. Στην περίπτωση του ID.4 ο ρυθμός δε βρίσκεται ακόμα στα επιθυμητά επίπεδα. Η συναρμολόγηση του ηλεκτρικού SUV γίνεται στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Zwickau της Γερμανίας.
Αν και το εργοστάσιο υπάρχει πολλά χρόνια, για να ξεκινήσει η παραγωγή έπρεπε να αλλαχτούν σχεδόν τα πάντα, οπότε σε μεγάλο βαθμό πρόκειται για ολοκαίνουρια γραμμή παραγωγής. Αυτό σημαίνει ότι απαιτείται χρόνος μέχρι να λυθούν τα όποια μικροπροβλήματα και να ανέβει η αποδοτικότητα.
Ο Ulbrich θεωρεί πως όσο θα λύνονται αυτά τα ζητήματα, το ID.4 θα αρχίσει σταδιακά να γίνεται κερδοφόρο.
Από την άλλη ο Eric Noble, πρόεδρος της συμβουλευτικής εταιρείας CarLab, αναφέρει ότι ίσως να μην είναι τόσο απλό ζήτημα το θέμα της κερδοφορίας. Αυτό που λέει είναι ότι το βασικότερο εξάρτημα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι οι μπαταρίες, των οποίων η παραγωγή βασίζεται σε ορυκτά, με κυριότερο το λίθιο.
Κατά συνέπεια, όσο θα αυξάνεται η παραγωγή, τόσο θα ανεβαίνουν και οι τιμές καθώς η ποσότητα του λιθίου και άλλων υλικών που απαιτούνται για μια σύγχρονη μπαταρία είναι πεπερασμένη, ενώ η ζήτηση θα μεγαλώνει συνέχεια και μάλιστα με ταχείς ρυθμούς τα επόμενα χρόνια.
Έτσι, αν και οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα ρίχνουν τις τιμές όλων των άλλων εξαρτημάτων, ίσως οι μπαταρίες να μην ακολουθήσουν την ίδια πορεία, οπότε η χασούρα να παραμείνει.
Θεωρούμε ότι η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον πλανήτη πιθανότατα γνωρίζει το εν λόγω ζήτημα και θα έχει κάνει κάποιες κινήσεις για να εξασφαλίσει την προμήθειά της με λίθιο. Όμως ακόμα και αν δε γίνει ποτέ κερδοφόρο το ID.4, στην πραγματικότητα δεν υπάρχει καμία χασούρα επειδή τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ρίχνουν κατά πολύ το μέσο όρο εκπομπών CO2. Έτσι, η εταιρεία αποφεύγει τα σχετικά πρόστιμα τα οποία είναι πάρα πολύ μεγάλα, αλλά και τις ακριβές επενδύσεις για μείωση κατανάλωσης και ρύπων στα συμβατικά μοντέλα της.