Περισσότερο συντηρητικές προβλέψεις, σε σχέση με την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, σπεύδουν να κάνουν για το τρέχον οικονομικό έτος η Toyota και η Nissan.
Αυτό, σύμφωνα με την Wall Street Journal, ίσως είναι έως και παραπλανητικό, ώστε να κερδίσουν χρόνο οι Ιάπωνες παίκτες και να αναπροσαρμόσουν τη στρατηγική τους, στη λογική του «φύλαγε τα ρούχα σου να έχεις τα μισά».
Διαβάστε ακόμα
Η Nissan, συγκεκριμένα, ανέφερε ότι αναμένει λειτουργικά κέρδη 250 δισεκατομμυρίων γιεν, που ισοδυναμούν με περίπου 1,9 δισεκατομμύρια δολάρια, έως τον Μάρτιο του 2023 (νέο οικ.έτος) -σε συνάρτηση με τις επιδόσεις του τελευταίου οικονομικού έτους.
Κατόπιν τούτου, οι αρχικές προβλέψεις των αναλυτών, επί του παρόντος, ήτοι κατά μέσο όρο για κέρδη 316 δισεκατομμύρια γιεν, σύμφωνα με το FactSet, ενδέχεται να αναθεωρηθούν.
Η ανακοίνωση εκ μέρους της Nissan την περασμένη Πέμπτη ήρθε μετά το κλείσιμο του Τόκιο, ωστόσο, οι μετοχές της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας Renault , η οποία κατέχει το 43% της Nissan, υποχώρησαν περίπου 7% στις ευρωπαϊκές συναλλαγές…
Η Toyota, πάλι, είχε βγει με παρόμοια πρόβλεψη …χαμηλού βεληνεκούς, μία ημέρα νωρίτερα, προκαλώντας πτώση στη μετοχή της.
Και οι δύο εταιρείες φλυάρησαν για τη θύελλα γύρω από τις πρώτες ύλες εν μέσω ανόδου των τιμών των εμπορευμάτων.
Αυτό ήταν, επίσης, θέμα και για τα κέρδη των κατασκευαστών αυτοκινήτων των ΗΠΑ, αλλά με μια διαφορά: General Motors και Ford υπονοούσαν στο δικό τους forecast ότι μπορούν να αντισταθμίσουν τις απώλειες αυξάνοντας τις τιμές των οχημάτων.
Οι ανακοινώσεις για απότομες αυξήσεις τιμών δεν έχουν την ίδια χροιά με τις προβλέψεις των Toyota -Nissan.
Η πιο εύλογη εξήγηση για αυτή τη διαφορά είναι η μεγαλύτερη προσοχή που δίνουν οι Ιάπωνες και σε βαρύγδουπες προβλέψεις και στο πως διαμορφώνουν την τιμολογιακή πολιτική τους.
Από τη στιγμή, λοιπόν, που ορισμένοι αναλυτές υποβάθμισαν τα στοιχεία του για να ευθυγραμμιστούν με τις προοπτικές των δύο εταιρειών, οι επενδυτές ίσως θελήσουν να τους ρίξουν και μια δεύτερη ματιά.
Το έργο είναι γνωστό στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, από τότε (2004-2006), που οι εκεί αυτοκινητοβιομήχανοι τα πήγαιναν πολύ καλύτερα από τους ομολόγους τους στις ΗΠΑ, λέει ο Mio Kato, ο οποίος «αποκρυπτογραφεί» τις τακτικές των Ιαπώνων κατασκευαστών στην ερευνητική πλατφόρμα Smartkarma.
Το αδύναμο γεν έχει υποχωρήσει τις τελευταίες εβδομάδες σε χαμηλό 20 ετών έναντι του δολαρίου , καθώς η Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ ενίσχυσε τις προσδοκίες για αύξηση των επιτοκίων πολύ πιο γρήγορα από την Τράπεζα της Ιαπωνίας.
Αυτό δίνει ένα πλεονέκτημα στην ιαπωνική βιομηχανία καθώς οι κατασκευαστές αυτοκινήτων προμηθεύονται ανταλλακτικά από τη χώρα καταγωγής τους, ακόμη και όταν τα συναρμολογούν στις ΗΠΑ και την Ευρώπη.
Θα πρέπει, έτσι, να είναι σε θέση να αυξάνουν τις τιμές με πιο μετριοπαθή τρόπο από τους Αμερικανούς, διατηρώντας παράλληλα τα περιθώρια κέρδους τους.
Ένα άλλο ζήτημα είναι οι υψηλές τιμές του φυσικού αερίου , οι οποίες στα πρώτα χρόνια της νέας χιλιετίας ώθησαν τους καταναλωτές προς μικρότερα, πιο οικονομικά μοντέλα.
Σήμερα, ευνοούνται, πλέον, τα μεγαλύτερα οχήματα, ιδιαίτερα στις Η.Π.Α. και αυτό φαίνεται απίθανο να αντιστραφεί πλήρως, αλλά τα υβριδικά ηλεκτρικά/αερίου και τα μικρότερα σπορ οχήματα -και οι δύο ειδικότητες της Japan Inc.- θα μπορούσαν να γίνουν πιο δημοφιλή, καθώς η τρέχουσα κρίση εφοδιασμού μετριάζεται.
Τα φθηνότερα μοντέλα, γενικά, πιθανότατα να πουλήσουν καλύτερα, καθώς αυξάνονται τα επιτόκια –έτσι έγινε το 2004.
Η Toyota και η Nissan έχουν και οι δύο τους σκοπούς τους, αλλά οι επενδυτές δεν θα πρέπει να βασίζονται πολύ στις χαμηλές τιμές που έχουν θέσει για το νέο οικονομικό έτος.
Εάν, πάντως, οι εξελίξεις είναι τόσο δύσκολες όσο υπονοούν οι προβλέψεις τους, πιθανότατα θα είναι χειρότερα, στην πορεία, τα πράγματα και για το Ντιτρόιτ…