Το ID.4 GTX παρουσίασε η Volkswagen, το αυτοκίνητο με το οποίο και τα ηλεκτρικά μοντέλα της αποκτούν τις γρήγορες εκδόσεις τους.
Volkswagen: Τα 13+1 χαρακτηριστικά του ID.4 που ξεχωρίζουν
Με τα GTX η Volkswagen ακολουθεί την ίδια λογική που έχει χρησιμοποιήσει μέχρι σήμερα για τις εκδόσεις με αυξημένη ισχύ. Στην αρχή είχαμε τα GTI τα οποία ήταν βενζινοκίνητα. Στη συνέχεια ήρθε το GTD το οποίο χρησιμοποιούσε κινητήρα diesel. Το επόμενο βήμα ήταν το GTE, δηλαδή οι plug-in υβριδική εκδοχή των επιδόσεων και της δύναμης. Έτσι, φτάνουμε στα ηλεκτρικά των οποίων οι πιο δυνατές εκδοχές θα φέρουν τα γράμματα GTX.
Το ID.4 GTX έχει διαφορές που το κάνουν να ξεχωρίζει από τα απλά μοντέλα. Πρώτα από όλα είναι οι ζάντες 21 ιντσών. Μετά, διαθέτει την επιγραφή GTX σε διάφορα σημεία όπως στη μάσκα, η οροφή και η αεροτομή στο τελείωμά της είναι μαύρη ενώ οι ράγες οροφής είναι γκρι. Τα φωτιστικά σώματα μπροστά είναι διαφοροποιημένα, ενώ και στα πίσω φώτα υπάρχει ελαφρώς διαφορετική προσέγγιση. Φυσικά διαφορετική σχεδίαση έχουν και οι προφυλακτήρες, οι οποίοι βγάζουν μια πιο “αιχμηρή” αίσθηση.
Αλλαγές έχουμε και στο εσωτερικό. Κυρίαρχο χρώμα είναι το μπλε που το συναντάμε ως επί το πλείστον στο ταμπλό. Η χρήση του κάνει πιο έντονη την αντίθεση με το μαύρο και το κόκκινο, τα άλλα δύο χρώματα που υπάρχουν στην καμπίνα του ID.4 GTX. Φυσικά στο κάτω μέρος του τιμονιού υπάρχει και η ανάλογη επιγραφή, όπως συμβαίνει στα GTI, GTD και GTE μοντέλα.
Βέβαια η καρδιά του ID.4 GTX είναι οι επιδόσεις που προσφέρει. Έτσι, υπάρχουν δύο ηλεκτροκινητήρες, ένας στον κάθε άξονα (άρα μιλάμε για τετρακίνητο μοντέλο), η συνολική ισχύς των οποίων είναι 300 ίπποι (299 για να είμαστε ακριβείς). Αυτό σημαίνει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6.2 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Όσο για την μπαταρία, οι 77 kWh που μπορούν να αποθηκευτούν σε εκείνη, αρκούν για απόσταση μέχρι και 480 χλμ. με τη φόρτιση να γίνεται μέχρι και με 125 kW. Σε αυτή την περίπτωση 30 λεπτά αρκούν για 300 χιλιόμετρα.
Υπό κανονικές συνθήκες η κίνηση πηγαίνει μόνο πίσω όμως όταν χρειαστεί εμπλέκεται και ο μπροστά άξονας, με τη μετάβαση να γίνεται σε χιλιοστά του δευτερολέπτου αυτόματα. Εκείνο που ελέγχει ο χρήστης είναι το οδηγικό προφίλ με τις επιλογές να είναι πέντε.
Η παραγωγή του ID.4 GTX θα γίνεται στο εργοστάσιο του Τσβικάου στη Γερμανία και η εμπορική του πορεία αναμένεται να ξεκινήσει το καλοκαίρι.