Η σκέψη που έκαναν επικεφαλής των αυτοκινητοβιομηχανιών όσον αφορά την αυτονομία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι σωστή και από ότι φαίνεται το σχέδιο θα μπει άμεσα σε εφαρμογή.
Σε ένα μεγάλο βαθμό υποψήφιοι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες, αδιαφορούν για την κατανάλωση και θέλουν το νέο τους αυτοκίνητο να αποδίδει περισσότερους από 200 ίππους.
Από την έρευνα που έγινε διαπιστώθηκε ότι αυτοί οι οδηγοί που κάτω από τα καπό τους «κρύβουν» ισχυρούς κινητήρες καθημερινά για να φτάσουν το πρωί στις δουλειές τους η για να επιστρέψουν το απόγευμα στα σπίτια τους, κινούνται σε μποτιλιαρισμένους δρόμους με ταχύτητες κάτω των 30 χλμ κατά μέσο όρο.
Άρα το συμπέρασμα που βγαίνει είναι ότι διαθέτουν δύναμη στους κινητήρες τους που μένει όμως ανεκμετάλλευτη.
Ας πάμε τώρα στα αυτοκίνητα με 100% ηλεκτρικούς κινητήρες.
Ήδη στο εξωτερικό ετοιμάζονται να κάνουν ριζικές αλλαγές στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η σκέψη είναι απλή και η απάντηση που θα δείτε παρακάτω απόλυτα λογική.
Η πρώτη ερώτηση είναι: Πόσα χιλιόμετρα κάνει καθημερινά ένας εργαζόμενος για να φτάσει στη δουλειά του και να επιστρέψει στο σπίτι του;
Η απάντηση είναι: Από 20-80 χιλιόμετρα καθημερινά.
Η δεύτερη ερώτηση είναι: Κάθε πότε ένας οδηγός κάνει εκδρομές με την οικογένεια του και πόσα είναι τα χιλιόμετρα που χρειάζεται να κάνει κατά μέσο όρο όταν φεύγει για week end;
Η απάντηση είναι: Στο εξωτερικό οι οικογενειακές αποδράσεις γίνονται κάθε Σ/Κ και οι αποστάσεις που κάνουν είναι από 150- 250 χιλιόμετρα.
Μεγάλα ταξίδια μεγαλύτερα των 500 χιλιομέτρων γίνονται συνήθως τα Χριστούγεννα η το διάστημα των καλοκαιρινών διακοπών.
Τι θα αλλάξει
Οι ευρωπαίοι κατασκευαστές σκέφθηκαν να μειώσουν τις τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατασκευάζοντας σε κάθε μοντέλο δύο εκδόσεις όσον αφορά την αυτονομία.
Δηλαδή να κατασκευάζουν αυτοκίνητα που να έχουν αυτονομία μέχρι 250 χιλιόμετρα και αντίστοιχα στο ίδιο μοντέλο να υπάρχει μια δεύτερη έκδοση πιο ακριβή όπου η αυτονομία θα φθάνει τα 500 χιλιόμετρα.
Γιατί όμως ένας υποψήφιος αγοραστής ηλεκτρικού αυτοκινήτου ψάχνει να έχει το Ι.Χ του όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αυτονομία;
Θέλει μεγάλη αυτονομία γιατί έχει ανασφάλεια. Και είναι λογικό. Όμως αν τα καθημερινά χιλιόμετρα που κάνει δεν ξεπερνούν τα 100 γιατί ψάχνει το αυτοκίνητό του να έχει αυτονομία 500 χλμ. Είναι πλεονασμός.
Αν λοιπόν η πλειοψηφία των οδηγών καθημερινά δεν κάνει περισσότερα από 100 χιλιόμετρα είναι άσκοπο να πληρώνει περιττά χρήματα για μπαταρίες με μεγάλη αυτονομία.
Φυσικά κάποιος που χρειάζεται ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για να πηγαίνει πχ στη Θεσσαλονίκη ή τη Σπάρτη, δύο φορές το μήνα θα πρέπει να αναζητήσει να έχει μεγάλη αυτονομία.
Και πριν κλείσουμε αυτό το θέμα που άμεσα θα γίνει επίκαιρο, να σας πούμε ότι στη Γαλλία υπάρχει και μια ακόμη σκέψη. Σε αυτούς που αγοράζουν αυτοκίνητα με μικρή αυτονομία θα τους δίνουν κάθε χρόνο για 20-30 ημέρες, ένα αυτοκίνητο με θερμικό κινητήρα για να κάνουν διακοπές στο εξωτερικό αφού σε αρκετά κράτη της Ευρώπης -και σ αυτά συμπεριλαμβάνεται και η χώρα μας- το δίκτυο φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν επαρκεί.
Περιμένουμε άμεσα τις επίσημες ανακοινώσεις.